اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960120245696119

مدیر ارشد اینترنت اشیا؛ یک شغل رده‌بالا!

مدیر ارشد اینترنت اشیا کیست؟

کد: 13960120245696119

https://goo.gl/FFISUa

، تهران , (اخبار رسمی): با رواج محصولات متصل به شبکه‌ روزبه‌روز نیاز بیشتری به مدیران ارشد اینترنت اشیا احساس شود. مسئولیت‌های یک مدیر ارشد اینترنت اشیا می‌تواند بسته به نوع کسب‌وکار و ابعاد سازمان، متفاوت باشد، بااین‌حال شاید بتوان مواردی که در ادامه آمده است را در توضیح شغلی این افراد گنجاند.

مدیر ارشد اینترنت اشیا کیست؟

اینترنت اشیا دنیایی است که در آن به اشیا، حیوانات و انسان‌ها هویت‌هایی منحصربه‌فرد داده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه IOTT، با پیشرفت‌های تکنولوژی، دنیای کسب‌وکار و در پی آن تخصص‌ها و مشاغل نیز تغییر می‌کنند. مدیر ارشد اینترنت اشیا، عنوان شغلی است که در آن، فرد مسئولیت مدیریت محصولاتی را دارد که از اینترنت اشیا پشتیبانی کرده و یا با آن سروکار دارند. این مدیر باید محصولات IOT را در راستای نیل به اهداف و چشم‌اندازهای شرکت به کار بندد.

اینترنت اشیا دنیایی است که در آن به اشیا، حیوانات و انسان‌ها هویت‌هایی منحصربه‌فرد داده می‌شود. تمام اجزای این دنیا، بی‌نیاز از تعامل انسان-با-انسان و انسان-با-کامپیوتر می‌توانند با یکدیگر به تبادل اطلاعات بپردازند. اینترنت اشیا، نتیجه همگرایی تکنولوژی‌های وایرلس، سیستم‌های میکرو-الکترومکانیکال (MEMS) و اینترنت است. واژه “اشیا” در عبارت “اینترنت اشیا” در حال حاضر کالاهایی مانند لوازم‌خانگی، دستگاه‌های پزشکی، لوازم شخصی، خودروها و … را در بر می‌گیرد.

با رواج محصولات متصل به شبکه‌ای با محوریت مصرف‌کننده، مانند ساعت‌های هوشمند؛ شیوه تعامل شرکت‌ها با مشتریان تغییر پیداکرده است. اینترنت اشیا رفته‌رفته به پاشنه آشیل بسیاری از شرکت‌ها تبدیل می‌شود. اکنون بسیاری از سازمان‌ها به‌منظور به کار بستن اینترنت اشیا – این فناوریِ روزبه‌روز محبوب‌تر از دیروز- باید فرآیندهای کاری خود را از نو بیازمایند.

آنچه اکنون برای شرکت‌ها جذابیت بسیاری دارد این است که با جمع‌آوری و تحلیل داده‌های حاصل از دستگاه‌های اینترنت اشیا بتوانند از هدر رفت منابع جلوگیری کرده و هزینه‌ها را کاهش دهند.

افزایش چالش‌هایی ازاین‌دست، باعث شده که روزبه‌روز نیاز بیشتری به مدیران ارشد اینترنت اشیا احساس شود.  مسئولیت‌های یک مدیر ارشد اینترنت اشیا می‌تواند بسته به نوع کسب‌وکار و ابعاد سازمان، متفاوت باشد، بااین‌حال شاید بتوان موارد زیر را در توضیح شغلی این افراد گنجاند:

  • تعیین تأثیرات محصولات اینترنت اشیا بر امنیت و حریم داده‌ها و ایجاد این اطمینان خاطر که IOT هیچ خطر امنیتی از جانب هکرها را متوجه سازمان و مشتریان نخواهد کرد
  • تعیین نحوه کمک IOT به فروش و بازاریابی شرکت؛ با استفاده از آنالیز داده‌ها
  • بهره‌گیری از مجموع داده‌های IOT به‌منظور بهبود خدمات پس از فروش و افزایش رضایت مشتریان
  • همکاری با بخش‌ تحقیق و توسعه R&D و همچنین بخش طراحی محصول به‌منظور به کار بستن و بهره‌گیری از اینترنت اشیا در راستای دست‌یابی به اهداف سازمان

اگرچه همین حالا هم بسیاری از سازمان‌ها بی‌آنکه بدانند، به یک مدیر ارشد اینترنت اشیا نیاز دارند؛ اما برای بلوغ و رواج این عنوان شغلی هنوز باید صبر کنیم. فعلاً بسیاری از مسئولیت‌های این مدیر را، مدیر ارشد تکنولوژی و مدیر ارشد IT سازمان‌ها برعهده‌گرفته‌اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]