اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960409253116119

پنج کاربرد اینترنت اشیا

کد: 13960409253116119

https://goo.gl/2Tki2k

، تهران , (اخبار رسمی): اینترنت اشیا در آینده‌ای نه چندان دور، با پی‌گیری نیازهای ما به صورت لحظه‌ای و واکنش آنی به رفع این نیازها، وضعیت شرکت‌های تجاری و سطح زندگی ما را به طوری چشم‌گیر ارتقا خواهد داد. در اینجا به ذکر پنج کاربرد اینترنت اشیا می‌پردازیم.

پنج کاربرد اینترنت اشیا

اینترنت اشیا هم‌اکنون یکی از عناصر کلیدی تحولات دیجیتال به حساب می‌آید و منافع حاصل از کاربرد اینترنت اشیا دنیا را از بسیاری جهات به پیش می‌راند.

اگرچه این روزها بسیاری از سازمان‌ها پا به دنیای اینترنت اشیا گذاشته‌اند و از آن کسب منفعت می‌کنند، اما برخی هم هستند که هنوز به ارزش‌ها و کاربرد اینترنت اشیا پی نبرده‌اند. اینترنت اشیا هم‌اکنون یکی از عناصر کلیدی تحولات دیجیتال به حساب می‌آید و منافع حاصل از کاربرد اینترنت اشیا دنیا را از بسیاری جهات به پیش می‌راند.

اکنون واقعاً زمان آن است که نگاه‌مان را از گزافه‌پردازی‌ها برداریم و درمورد اینترنت اشیا واقع گرا باشیم.

صرف استفاده از اینترنت اشیا نمی‌تواند به سازمان‌ها کمک کند و به‌کارگیری داده‌های تحلیلی برای موفقیت سیستم‌های اینترنت اشیا به منظور تصمیم‌گیری بهتر، حیاتی است. در اینجا به ذکر پنج کاربرد اینترنت اشیا می‌پردازیم.

  • کاربرد اینترنت اشیا در سلامت

یک کاربرد اینترنت اشیا در نظارت مداوم بر وضعیت بیماران و علائم به منظور شناسایی و تشخیص زودهنگام بیماری و تسریع پیشرفت‌های دارویی است. گجت‌های پوشیدنی مانند Fitbit، ساعت Apple و سامسونگ، همگی به واسطۀ دادن اطلاعات تحلیلی از فعالیت‌های بدنی و توانایی تعیین اهداف سلامت روزانه جریان‌های درآمدی جدیدی را تولید کرده‌اند. سال‌هاست که برنامه‌های کاربردی مختلفی در حوزۀ سلامت وجود دارند که وضعیت خواب، وزن، تغذیه و دیگر موارد موردنظر شما را کنترل می‌کنند.

  • کاربرد اینترنت اشیا در ایمنی و امنیت

نظارت بر آسانسورها و پله‌های برقی به کمک سنسور، دیگر کاربرد اینترنت اشیاست که ایمنی مسافران در فرودگاه‌ها را ارتقا می‌دهد. سنسورهای اینترنت اشیا که اکنون قیمت کم‌تری به نسبت قبل دارند به شما این امکان را می دهند که از نشت یا ترکیدگی لوله‌ها پیش‌گیری کنید. پهپادها با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا گروه‌های جنگلبانی را قادر می‌سازند تا گزارش‌های آتش‌سوزی را به سرعت بررسی کنند و دیگر مجبور نباشند ازطریق جاده‌های ناهموار به نقاط دور جنگل بروند. اتومبیل‌های متصل به اینترنت امکان عیب‌یابی و تعمیر آنی خودرو توسط تکنسین را فراهم می‌آورند تا ایمنی افزایش یابد.

  • کاربرد اینترنت اشیا در بازاریابی

یک کاربرد دیگر اینترنت اشیا در بازاریابی این است که شرکت‌های تجاری می‌توانند با استفاده از تعیین محدودۀ جغرافیایی (geofencing) در زمان مناسب به مشتری مناسب دسترسی داشته باشند. تعیین محدودۀ جغرافیایی حوزه‌ای مجازی است که در آن اپلیکیشن‌ها قادرند باتوجه به ورود یا خروج شما از محلی خاص، هشدار ارسال کنند. با این کاربرد اینترنت اشیا، تجربۀ خرید شما می‌تواند بیش از پیش براساس آنچه به دنبالش می‌گردید شخصی‌سازی شود.

  • کاربرد اینترنت اشیا در شهرهای هوشمند و زیرساخت هوشمند

اینترنت اشیا به ایجاد زیرساختی کمک می‌کند که از نظر پاسخ‌دهی سریع واقعاً هوشمند است و زندگی شهروندان را بهبود می‌بخشد. دیگر کاربرد اینترنت اشیا می‌تواند سیستم‌های لحظه‌ای واکنش آب‌و‌هوایی، مدیریت بهتر ترافیک، مدیریت پسماند و مدیریت بهینۀ خدمات شهری به دولت‌های سراسر دنیا باشد و در کنار تمام این‌ها خانه‌های هوشمند نیز آسایش زندگی افراد را ارتقا داده‌اند.

  • کاربرد اینترنت اشیا در انرژی، هوانوردی و تولید

کاربرد اینترنت اشیا در نگهداری و تعمیر پیش‌بینانه می‌تواند مدت زمان خواب کار را تا نصف کاهش دهد. شرکت‌هایی مانند GE صدها سنسور را در سرتاسر کارخانه‌ها قرار داده‌اند و این سنسورها کنترل و عیب‌یابی 24‌ساعتۀ سخت‌افزارهای موجود را انجام می‌دهند. موتورهای مجهز به تکنولوژی اینترنت اشیا تقریباً ۱۵درصد کم‌تر از موتورهای جت معمولی سوخت مصرف می‌کنند و انتشار گازهای مخرب و سروصدای آن‌ها نیز کم‌تر است.

 

منبع : iott.ir مرجع اینترنت اشیا در ایران

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]