اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960409253086119

استفاده از روبات‌ برای مراقبت از سالمندان

روبات پرستار

کد: 13960409253086119

https://goo.gl/otG99X

، تهران , (اخبار رسمی): فقط تصورش را بکنید که مادربزرگ یا پدربزرگ شما یک روبات پرستار در خانه داشته باشد که برایش چایی درست کند! اگر تصورش ساده نیست این انیمیشن را ببینید.

روبات پرستار

روبات پرستار یکی از ایده‌های جذابی است که قدمتی دیرینه دارد. کافی است نگاهی به داستان‌ها و فیلم‌های قدیمی بیندازید تا ببینید ایده داشتن یک روبات پرستار چقدر از ابتدا ذهن بشر را به خود مشغول کرده است.

روبات پرستار یکی از ایده‌های جذابی است که قدمتی دیرینه دارد. کافی است نگاهی به داستان‌ها و فیلم‌های قدیمی بیندازید تا ببینید ایده داشتن یک روبات پرستار یا یک روبات نظافت‌چی چقدر از ابتدا ذهن بشر را به خود مشغول کرده است. روبات نظافت‌چی همان‌طور که از اسمش پیداست مسئولیت انجام امور منزل یا  محیط کار را بر عهده خواهد داشت، اما روبات پرستار مسئولیت نگهداری از افراد را. این روبات می‌تواند برای موارد مختلفی برنامه‌ریزی و طراحی شده باشد. ممکن است روبات پرستار برای رسیدگی به بیماران یک بیمارستان طراحی شود. داروها را برساند. علائم حیاتی را بررسی کند. پیام‌های دکتر را به بیمار برساند و برعکس.

یک روبات پرستار می‌تواند برای مراقبت از کودکان طراحی شده باشد. این روبات باید مراقب امنیت، سلامت، آموزش و سرگرمی کودک باشد. باید بتواند بازی کند، سرگرمی ایجاد کند، مراقب تغذیه کودک باشد، سوال‌های او را پاسخ دهد و راه ارتباطی دوطرفه میان کودک و والدین ایجاد کند.

یکی از ایده‌هایی که تا اندازه‌ای نیز محقق شده است، استفاده از روبات پرستار در مراقبت از سالمندان است. افراد عاقل و بالغی که اکنون نه تنها توان بدنی کافی برای رسیدگی به امور روزمره خود را ندارند، بلکه متاسفانه اغلب تنها زندگی می‌کنند و کسی برای کمک اطراف‌شان نیست. یک روبات پرستار می‌تواند به تمام امور روزمره افراد سالمند رسیدگی کند، مصرف داروها و مراجعه به پزشک را به او یادآور شود، شاخص‌های سلامتی او را برداشت و به پزشک ارسال کند و پیش از بروز اتفاقی ناگوار اطرافیان را مطلع سازد.

اینکه روبات‌‌های پرستار چه زمانی در دسترس عموم قرار خواهند گرفت مشخص نیست، اما آنچه مشخص است این است که افراد سالمند جامعه که اغلب از تکنولوژی گریزانند و حتی با ساده‌ترین و روزمره‌ترین گجت‌ها مانند گوشی‌های هوشمند ارتباط برقرار نمی‌کنند، آشتی‌دادن‌شان با پیشرفته‌ترین دستاوردهای انسانی کار آسانی نخواهد بود.

 

ویدئوهای بیشتر در iott.ir مرجع اینترنت اشیا در ایران

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]