اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960409253096119

یادگیری ماشینی؛ این روبات‌ها همه چیز را یاد می‌گیرند

کد: 13960409253096119

https://goo.gl/Vax4EF

، تهران , (اخبار رسمی): شاید روزی روبات‌ها آن‌قدر هوشمند شوند که جای حیوانات خانگی ما را بگیرند یا حتی جای دوستان‌مان را. در این ویدئو چند محصولی را می‌بینیم که عملکرد آن‌ها بر اساس یادگیری ماشینی است. ببینیم تکنولوژی یادگیری ماشینی چه برای‌مان به ارمغان می‌آورد.

یادگیری ماشینی ، این روبات‌ها همه چیز را یاد میگیرند

زمانی که یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا دست در دست یکدیگر بدهند آینده حیرت‌انگیزی که در داستان‌های علمی و تخیلی شاهد آن بوده‌ایم محقق می‌شود.

یادگیری ماشینی مبحثی است که از نام آن می‌توان ماهیتش را درک کرد. به کمک یادگیری ماشینی، دستگاه‌ها همانند انسان با تجربه محیط پیرامون خود، می‌آموزند. پیش از این ماشین‌ها درکی از دنیا نداشتند و این برعهده سازنده بود تا تمام مسیری را که قرار بود طی کنند پیش‌بینی کند و طراحی خود را بر اساس آن انجام دهد و اگر قابلیتی در دستگاهی نبود، هیچ‌گاه آن قابلیت را به دست نمی‌آورد مگر با ارتقا نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری توسط خود سازنده.

اکنون اما با کمک یادگیری ماشینی، دستگاه‌ها، مشکلات و نواقص را تشخیص  و با آزمون و خطا آن را رفع می‌کنند. اگر یک روبات به خاطر گام کوتاهش از پله‌ها سقوط کند،دفعات بعد با تغییر طول گام خود این مشکل را رفع می‌کند. دستگاه‌های امروزی محیط اطراف‌‌شان را می‌شناسند. با یکدیگر و با انسان‌ها تعامل برقرار می‌کنند و بر پایه این تعامل می‌آموزند. این جذابیت دنیای آینده است. دنیایی که در آن کارها به طور خود به خود انجام می‌شوند و نیازی به دخالت انسان‌ها نیست.

یادگیری ماشینی سرفصل بسیار مفصلی است. ساده‎ترین حالت آن شاید تنظیمات یک ترموستات باشد که برنامه حضور و غیاب شما را به مرور زمان درک و سیستم‌های سرمایش و گرمایش را با کمک یادگیری ماشینی خود به خود تنظیم می‌کند.

زمانی که یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا دست در دست یکدیگر بدهند آینده حیرت‌انگیزی که در داستان‌های علمی و تخیلی شاهد آن بوده‌ایم محقق می‌شود. همین حالا هم بسیاری از داستان‌های خیالی گذشته به واقعیت امروز تبدیل شده اند.

 

ویدئوهای بیشتر در iott.ir

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]