اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960129246346119

پیامدهای اینترنت اشیا برای بازار اپلیکیشن‌ها

چهار نکته که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن باید بدانند

کد: 13960129246346119

https://goo.gl/WBfYDk

، تهران , (اخبار رسمی): اینترنت اشیا، تمام جنبه‌های زندگی ما را با سرعتی باورنکردنی تغییر می‌دهد. این تکنولوژی جدید، فرصت‌هایی بسیار عالی برای کسب‌وکارها و سازمان‌ها به وجود می‌آورد، اما فقط و فقط به‌شرط آنکه بدانند از قابلیت‌های اینترنت اشیا چگونه بهره ببرند. برای کسب منفعت از IOT، کسب‌وکار من به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

4 نکته که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن باید بدانند

بازار اینترنت اشیا، بازاری متداخل است و این برای توسعه‌دهندگان به این معنا است که باید ورای مرزهای سازمان خود بیندیشند.

پیامدهای اینترنت اشیا برای بازار اپلیکیشن ها

سرعت رشد اینترنت اشیا به‌اندازه‌ای است که گارتنر پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۲۰ – کمتر از سه سال آینده – تعداد ۲۶ میلیارد دستگاه متصل به اینترنت در دنیا وجود خواهد داشت. این میزان از ارتباط اینترنتی به این معناست که ما انسان‌ها بیش از آنچه فکرش را بکنیم با تمام ابزارها و لوازم کار و زندگی خود در ارتباط خواهیم بود. این تکنولوژی جدید، فرصت‌هایی بسیار عالی برای کسب‌وکارها و سازمان‌ها به وجود می‌آورد، اما فقط و فقط به‌شرط آنکه بدانند از قابلیت‌های اینترنت اشیا چگونه بهره ببرند.

 

برای کسب منفعت از IOT، کسب‌وکار من به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

با گسترش و رواج اینترنت اشیا، امروزه نیاز به مهارت‌های فنی گوناگون، بیش از هر زمان دیگری است. متخصصان فنی با مهارت‌های IOT، مشاور کسب‌وکار، زبان برنامه‌نویسی سوئیفت اپل، تحلیلگر بیگ دیتا و آنالیز ماشینی، و همچنین برنامه‌نویسانی که با زبان‌های برنامه‌نویسی AgularJS و Node.js کار می‌کنند اکنون در رأس تقاضای بازار کار اینترنت اشیا قرار دارند.

بازار اینترنت اشیا، بازاری متداخل است و این برای توسعه‌دهندگان به این معنا است که باید ورای مرزهای سازمان خود بیندیشند.

با رشد اینترنت اشیا، پیچیدگی اپلیکیشن ها بیش‌ازپیش شده است.

ازدیاد دستگاه‌های متصل به شبکه، به معنای افزایش نیاز به اپلیکیشن‌های هوشمندی است که پاسخگوی نیازهای شخصی و کاری ما باشند.
در حوزه مصارف شخصی اکنون اپلیکیشن های خانه‌های هوشمند را داریم، که یک مثال آشنای آن “آمازون اکو” است. این اسپیکر هوشمند با یک دستیار صوتی به نام “الکسا” ؛ جواب سؤال‌های شما را داده و در انجام امور عادی روزمره کمک می‌کند.
ماشین‌ها رفته‌رفته هوشمندتر می‌شوند! یک ماشین هوشمند قادر است تقویم کاری‌تان را بررسی کرده و از بهترین مسیر شما را به‌موقع به قرار بعدی‌تان برساند. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۸۰ میلیون خودرو متصل به شبکه در سراسر دنیا وجود داشته باشد.
شهرهای هوشمند یک وجه دیگر از واقعیت دنیای فرداست. با اتصال ابزارها و سرویس‌های خدمات شهری به اینترنت، نیاز ساکنان شهر به بهترین نحو پاسخ داده خواهد شد. شهر هوشمند اکنون دیگر خیال‌پردازی یک فیلم علمی تخیلی نیست؛ همین حالا شهرهای بسیاری در دنیا برای بهبود وضعیت ترافیک، حفاظت از محیط‌زیست، مدیریت شهری و … تجهیزات اینترنت اشیا را به کار بسته‌اند. بارسلون یکی از این شهرها است.

 

اینترنت اشیا برای توسعه‌دهندگان (سازندگان اپلیکیشن) چه پیامدهایی دارد؟

با رواج تکنولوژی اینترنت اشیا، رسالت اپلیکیشن‌ها دیگر فقط برقراری ارتباط میان کاربر و گوشی هوشمند نیست. حالا تعداد بی‌شماری دستگاه هوشمند داریم که باید بتوانند با واسطه یا بدون واسطه با کاربران و یا با دستگاه‌های دیگر ارتباط برقرار کنند. بنابراین توسعه و ساخت اپلیکیشن پیچیده‌تر از قبل بوده و نیازمند مهارت‌های ویژه‌ای است.

 

شاید به‌طور خلاصه بتوان گفت اینترنت اشیا، این چهار پیامد را برای توسعه‌دهندگان دارد:

۱- توسعه‌دهندگان باید مهارت‌های خود را مدام و بر مبنای نیاز روز ارتقا دهند
اپلیکیشن های اینترنت اشیا باید بتوانند با تکنولوژی روز ارتقا پیدا کنند. هر بار قابلیت جدید، هر بار دستگاه جدید، هر بار ارتباط جدید …
۲- نرم‌افزارهای شرکت‌های دیگر را در نظر بگیرند
خیلی وقت‌ها باید اپلیکیشنی را برای یک پلتفرم اینترنت اشیا از پیش آماده، طراحی کرد. مسئله بغرنجی نیست! اما توسعه‌دهنده باید بداند که چطور با استفاده از API های مختلف، پلتفرم‌های مختلف را به هم مرتبط سازد. به‌طور مثال با نوشتن یک جاوا اسکریپت امکان اتصال دستگاه‌های بیشتری را به یک پلتفرم فراهم سازد.

۳- امنیت حرف اول را می‌زند
گسترش ارتباطات، بستر جرائم سایبری را بیش‌ازپیش مهیا کرده است. بنابراین توسعه‌دهندگان باید مسئله امنیت و حریم شخصی را در اولویت‌های خود قرار بدهند.
سال گذشته شاهد این بودیم که چطور بدافزار Mirai دستگاه‌های IOT را تسخیر کرد. درست اندکی پس‌ازآن نیز یک حمله DDoS گسترده، تویتر، اسپاتیفای و GitHub را هدف قرار داد.

۴- اپلیکیشن های موبایل نیز شاهد رشد خواهند بود
اپلیکیشن اینترنت اشیایی که کاربر نهایی با آن سروکار دارد، می‌تواند یک اپلیکیشن وب، یک اپلیکیشن سازمانی و یا یک اپ موبایل باشد.
اپلیکیشن موبایل گزینه خوب و رایجی در بستر IOT است، چراکه گوشی‌های هوشمند وسایلی ارتباطی هستند که از خود جدا نمی‌کنیم. اینکه همه‌چیز را بتوان از طریق گوشی هوشمندِ همیشه حاضر، کنترل کرد رویکردی منطقی است. به همین دلیل انتظار می‌رود که در حوزه توسعه اپلیکیشن‌های موبایل رشد زیادی را شاهد باشیم.

 

اینترنت اشیا چه تأثیری بر استخدام توسعه‌دهندگان خواهد داشت؟

باید روراست باشیم. در حال حاضر برای اجرا و مدیریت پروژه‌های اینترنت اشیا، به‌اندازه کافی نیروی متخصص و باتجربه نداریم! بنابراین اگر سازمان شما به دنبال شخصی با مهارت‌های IOT است، بهتر است فهرستی از مسئولیت‌ها، قابلیت‌ها، مهارت‌ها و دانسته‌هایی که برای انجام کار لازم است تهیه‌کرده و به دنبال شخصی باشید که این ویژگی‌ها را دارد.
فعلاً با چاپ آگهی “استخدام یک متخصص اینترنت اشیا” ، شخصی را پیدا نخواهید کرد! بسیاری از متخصصان آینده اینترنت اشیا، هنوز خود را با این عنوان نمی‌شناسند!

 

به نقل از iott.ir مرجع اینترنت اشیا در ایران

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]