اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960202246626119

اینترنت اشیا چه اثری بر سازمان‌ها دارد؟

کد: 13960202246626119

https://goo.gl/MPEQyN

، تهران , (اخبار رسمی): اینترنت اشیا هم‌زمان با ایجاد تحولات در حوزه محصولات خانگی، ساختار سازمان‌ها را نیز متحول می‌سازد. پوشش سراسری اینترنت اشیا و رایانش ابری یک پارادایم عملیاتی جدید را به وجود آورده است: سازمان‌های هوشمند.

تاثیر اینترنت اشیا بر سازمان ها

iott.ir : اکنون چند سالی است که همه‌جا صحبت از اینترنت اشیاست و کم‌کم می‌توان گفت مردم آمادگی پذیرش این فناوری نوظهور را پیدا کرده‌اند. محصولات هوش‌مندی مانند ترموستات، تلویزیون، ماشین لباس‌شویی، یخچال و … وارد بازار شده‌اند و مرم آن‌ها را خریداری می‌کنند.
اینترنت اشیا هم‌زمان با ایجاد تحولات در حوزه محصولات خانگی، ساختار سازمان‌ها را نیز متحول می‌سازد. پوشش سراسری اینترنت اشیا و رایانش ابری یک پارادایم عملیاتی جدید را به وجود آورده است: سازمان‌های هوش‌مند.

ساختار یک سازمان هوش‌مند، بهره‌وری را افزایش می‌دهد و این امکان را فراهم می‌سازد تا اطلاعات به‌طور آنی برداشت و آنالیز شود و بر مبنای آن‌ها تصمیم درست اتخاذ شود.

 

  • وعده سازمان هوش‌مند

سازمان‌ها می‌توانند داده‌ها و اطلاعات کاری برداشت‌شده را به‌طور آنی در فرایند کاری خود وارد کنند. بنابراین اطلاعات با همان سرعتی که جمع‌آوری می‌شود به کار بسته می‌شود. تصور کنید هر چالشی به‌محض شناسایی، رفع شود.

 

  • خریدوفروش

به‌طور متوسط تنها ۶۵ درصد از فهرست اقلامی که نرم‌افزارهای مدیریتی اعلام می‌کنند، درست است. فناوری‌های نوین مانند چشم الکترونیک، RFID، یادگیری ماشینی و … کمک می‌کنند تا اقلام به‌طور هوش‌مندانه و به دور از خطای انسانی ثبت، فهرست و پیگیری شود. در آینده‌ای نه‌چندان دور، اقلام مورد نیاز خود را در فروشگاه انتخاب می‌کنید و به هنگام خروج تراکنش خرید به‌طور خودکار از طریق گوشی هوش‌مندتان انجام‌ و مبلغ از حساب‌تان کم می‌شود.

 

  • حمل‌ونقل و لجستیک

بررسی‌ها نشان داده است هر تریلی می‌تواند ۳۰ درصد بیش‌تر از بار معمولش بار بزند. با استفاده از سنسورهای اینترنت اشیا اطلاعاتی از این‌ دست را می‌توان به‌طور لحظه‌ای و از طریق یک گوشی هوش‌مند دریافت و بررسی کرد. با داشتن این اطلاعات و آنالیزها از حداکثر ظرفیت‌های موجود استفاده‌ می‌شود و بهره‌وری بالا می‌رود.

 

  • ساخت و تولید

با تجهیز کارخانه‌ها به فناوری‌های نوینی مانند سنسورهای اینترنت اشیا و چاپ‌گرهای سه‌بعدی و با خودکارشدن فرایندهای ساخت و تولید، روزبه‌روز سرعت عرضه محصولات بیش‌تر می‌شود و کالاها با خواست و نیاز مشتری سفارشی‌سازی می‌شود.

 

  • حوزه سلامت

شاید بعد از خانه‌های هوش‌مند، این حوزه یکی از جذاب‌ترین کارکردهای عمومی اینترنت اشیاست که بسیاری از مردم با آن آشنایی دارند. استفاده از سنسورها و گجت‌های پوشیدنی به‌منظور نظارت بر شاخص‌های حیاتی افراد، پیش‌گیری و درمان. این وسایل هوش‌مند می‌توانند حجم مراجعه به پزشک را کاهش دهند، چراکه در بسیاری از موارد مشکل بیمار با معاینه از راه دور برطرف می‌شود.
علاوه بر این گجت‌ها، دستگاه‌های پزشکی نیز در حال حاضر به فناوری‌های پیشرفته‌تری مجهز شده‌است که دقت در معاینه و درمان را به نسبت قبل افزایش می‌دهد.

 

به نقل از iott.ir مرجع اینترنت اشیا در ایران

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]