اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960209247376119

کسپراسکای به کاربران ایرانی هشدار داد

ایران یکی از اهداف اصلی یک بدافزار تازه

کد: 13960209247376119

https://goo.gl/RxJZHv

، تهران , (اخبار رسمی): تیم تحقیقاتی کسپراسکای از بدافزار جدیدی نام می برد که یکی از اهداف اصلی آن ایران است.

بدافزار hajime

بدافزار جدیدی که 300هزار دستگاه را هدف قرار داد

این روزها امنیت دستگاه‌های متصل به اینترنت، دغدغه اغلب افرادی است که به نحوی با فناوری سروکار دارند. اگرچه این دستگاه‌های هوش‌مند زندگی ما را ساده‌تر می‌کنند، اما بسیاری از آن‌ها طعمه خوبی برای بدافزارها هستند و می‌توانند شبکه ما را آسیب‌پذیر کنند. یک مورد از این تهدیدها، بدافزار Hajime است که تا به این لحظه حدود 300هزار دستگاه را در معرض خطر قرار داده است.

لابراتوار کسپراسکای به‌تازگی تحقیقاتی را در مورد این بدافزار و اهداف نهایی نامعلوم آن منتشر کرده است. باید گفت که تا به این لحظه تمرکز اصلی Hajime بر DVRها، وب‌کم‌ها و روترهاست؛ اما توانایی این را دارد که هر وسیله متصل به اینترنتی را هدف قرار دهد. این بدافزار رمز عبور دستگاه را موردحمله بروت فورس (brute-force) قرار می‌دهد و پس از آلوده کردن دستگاه، خود را از قربانی پنهان می‌کند. پس‌ از این حمله، دستگاه آلوده می‌تواند مانند ابزاری در دست سازنده بدافزار عمل کند.

گفته می‌شود بیش‌تر دستگاه‌های مورد هدف در ایران، ویتنام و برزیل قرار دارند. تیم کسپراسکای از تمامی کاربران خواسته است رمز عبور دستگاه‌های خود را به رمزهایی با سطح دشواری بیش‌تر بدل کنند تا در حملات بروت فورس مصون بمانند. علاوه بر این به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را هم نباید فراموش شود.

نخستین مورد از مشاهده این بدافزار در اکتبر ۲۰۱۶ گزارش شد و از آن زمان تاکنون، Hajime برای انتشار از شیوه‌های تازه‌ای استفاده می‌کند.
 عجیب‌ترین نکته در مورد این بدافزار این است که به‌رغم رشد و بزرگ شدن روزبه‌روزش هنوز هدف اصلی آن نامعلوم است.

 

به نقل از iott.ir مرجع اینترنت اشیا در ایران

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]