اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960211247727185

استخدام کارشناس تولید محتوا یا برون‌سپاری؟

کد: 13960211247727185

https://goo.gl/VSAVL3

، (اخبار رسمی): در این نوشته می‌خواهیم به بهترین روش تولید محتوا برای سایت اشاره کنیم. با توجه به نوع کسب و کار می‌توان از روش‌های مختلف تولید محتوا استفاده کرد از جمله این‌که دارنده وب‌سایت تولید محتوا را انجام دهد، یک کارشناس تولید محتوا استخدام شود یا تولید محتوا برون‌سپاری شود.

استخدام کارشناس تولید محتوا یا استخدام دورکاری؟

تولید محتوا کار زمان‌بر، سخت و تخصصی است. زمانی را که می‌خواهید برای تولید محتوای سایت‌تان بگذارید به فعالیت‌های مهم‌تر کسب و کارتان بپردازید و تولید محتوا را برون‌سپاری کنید.

تولید محتوا برای رشد کسب و کار مزایای منحصربه‌فردی دارد که هیچ کدام از ابزارهای دیگر بازاریابی اینترنتی ندارند.

من همیشه چهار اصل را در نظر می‌گیرم:

1. تولید محتوای ارزش‌مند باعث جذب مخاطب هدف‌مند می‌شود

2. مخاطبان‌تان را به شما و کسب و کارتان علاقه‌مند می‌کند، به‌طوری که اگر قصد خرید داشته باشند، خرید از شما را به رقبای‌تان ترجیح می‌دهند.

3. شما را به عنوان یک مرجع در حوزه کاری‌تان معرفی می‌کند و مخاطبان، سایت شما را برای دریافت اطلاعات انتخاب می‌کنند.

4. پس از مدتی در محیط آن‌لاین به عنوان یک برند معتبر در حوزه کاری خودتان شناخته می‌شوید.

موارد دیگری نیز هستند که به نظر من زیرمجموعه همین چهار اصل هستند.

اکنون که به اهمیت بازاریابی محتوا پی بردیم (که به احتمال زیاد شما از قبل آن‌ها را می‌دانستید) باید استراتژی تولید محتوا را تعیین کنیم. یکی از استراتژی‌های تولید محتوا این است که چه کسی باید این محتوا را برای ما تولید کند.

انسان همیشه هزینه و فایده می کند و می‌سنجد که من اگر این کار را انجام دهم، چقدر برای من هزینه دارد و در مقابل آن در کوتاه‌مدت یا بلند‌‌مدت چقدر فایده دارد؟

برای تولید محتوا سه راه وجود دارد:

1. خودتان انجام دهید

2.  کارشناس تولید محتوا استخدام کنید

3. تولید محتوا را برون‌سپاری کنید

اگر بخواهید خودتان محتوا تولید کنید، باید چند مهارت را با هم داشته باشید از جمله تایپ سریع، اطلاع از تکنیک‌های سئو داخلی و آموزش سئو خارجی، آشنایی با مفاهیم استراتژی تولید محتوا، آشنایی با اصول نگارش و نویسندگی، توانایی جست‌وجو در فضای مجازی، آشنایی با ترجمه متون انگلیسی، تمام این مهارت‌ها را که داشته باشید، تازه باید برنامه‌ریزی کنید و روزی 2 تا 3 ساعت روی تولید محتوا صرف کنید.

در صورتی که هر کدام از این شرایط را نداشته باشید باید از راهکارهای 2 و 3 استفاده کنید.

معمولا در ایران رسم است که برای انجام کارهای مختلف یک کارمند استخدام می‌کنند . مثلا آگهی می‌زنند «نیازمند به کارشناس تولید محتوا».  بعد در شرایط استخدام فهرست بلندبالایی از مهارت‌های تخصصی مختلفی نوشته شده است از جمله تولید محتوای مورد نیاز سایت

مانیتورینگ رسانه‌ها و رصد فضای مجازی،‌ آشنایی با مفاهیم بازاریابی محتوا،‌آشنایی با طراحی گرافیکی و ویرایش تصویر، آشنایی کامل با اینترنت، وب و شبکه‌های اجتماعی، حداقل دارای مدرک کارشناسی در رشته‌های ادبیات، خبرنگاری و سایر رشته‌های مرتبط، دارای حداقل دو سال تجربه در زمینه تولید محتوا،‌دارای سن ۲۰ تا ۲۷ سال، همکاری به صورت تمام‌وقت،‌ آشنا به زبان انگلیسی و توانایی ترجمه متون،‌ آشنا به اصول نگارش و نویسندگی، توانایی تایپ و آشنایی با نرم‌افزارهای عمومی، دارای روحیه کار تیمی، با انرژی و علاقه‌مند، ایده‌پرداز و خلاق

مسلط به مدیریت شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، گوگل پلاس و …، مسلط به تولید محتوای جذاب برای شبکه‌های اجتماعی

مسلط به فنون تبلیغ‌نویسی در فضای اینترنت، داشتن سوابق کاری مرتبط با موارد یادشده‌ الزامی است و با حقوق وزارت کار.

این فهرست را از یک آگهی کپی کرده‌ام (در حال خندیدن)

شخصی با این شرایط بیشتر شبیه به یک ربات است که تمام این توانایی‌ها در او برنامه‌ریزی شده باشد.

با فرض وجود چنین شخصی با این حد از توانایی و با حقوق وزارت کار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟

خیر دوست من. پیشنهاد می‌کنم برای مهارت‌های مختلف یک تیم استخدام کنید یا اگر کسی با این حد از توانایی قرار باشد یک‌تنه تمام این کارها را انجام دهد باید آن‌قدر حقوقش بالا باشد که روحیه کار کردن داشته باشد.

اگر نمی خواهید این کارها را بکنید پیشنهاد من این است که این کار را مانند 78 درصد از شرکت‌های دنیا برون‌سپاری (دورکاری) کنید.

شرکت‌های دورکاری که برای شما تولید محتوا می‌کنند، کسانی دارند که تمام مهارت‌های یادشده را یک‌جا دارند یا تیمی از متخصصان هستند که هر کدام یک قسمت از پروژه تولید محتوا را به عهده می‌گیرند.

از طرف دیگر از آنجا که با استخدام دورکاری، کار خود را به شرکت‌هایی می‌سپارید با شرکت‌های مختلفی قرارداد دارند و کار تولید محتوا را به‌صورت عمده انجام می‌دهند، تولید محتوای سایت شما را بسیار بهتر از خود شما و یا استخدام کارشناس تولید محتوا انجام می‌دهند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنم حتما قبل از هر کاری برای تولید محتوا برای سایت، تمام جوانب را در نظر بگیرید و بعد تصمیم بگیرید.

به این فکر نکنید که «چه کاریه!؟ خودم تولید محتوا می کنم». تولید محتوا کار واقعا زمان‌بر، سخت و تخصصی است. زمانی که می‌خواهید برای تولید محتوای سایت‌تان بگذارید به فعالیت‌های مهم‌تر کسب و کارتان بپردازید و تولید محتوا را برون‌سپاری کنید؛ برون‌سپاری به شرکت‌هایی که تمام خدمات بازاریابی محتوای کسب و کار شما را به عهده می‌گیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلاته

من عاشق کسب و کار اینترنتی هستم.به نظر من کسب و کار اینترنتی جذابترین شغل دنیاستدر این وبسایت می خواهم هرآنچه در 8 سالفعالیت در حوزه کسب و کار اینترنتی یاد گرفتمبا شما به اشتراگ بگذارم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]