اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960701261827185

استفاده از تکنیک Transcribe در بخش Listening

کد: 13960701261827185

https://goo.gl/Junm6w

، (اخبار رسمی): از جمله شیوه‌های موثر برای ارتقا و بالا بردن سطح کیفی مهارت Listening می‌توان به تکنیک Transcribe (نوشتن آنچه شنیده می‌شود) اشاره کرد.

از این شیوه و تکنیک استفاده می‌شود تا مهارت شنیداری زبانآموزان ارتقا پیدا کند بخصوص برای افرادی که در این مهارت احساس ضعف می‌کنند.

از جمله شیوه‌های موثر برای ارتقا و بالا بردن سطح کیفی مهارت Listening  آیلتس می‌توان به تکنیک Transcribe (نوشتن آنچه شنیده می‌شود) اشاره کرد.

هدف
همانطور که پیشتر بیان شد از این شیوه و تکنیک استفاده می‌شود تا مهارت شنیداری زبانآموزان ارتقا پیدا کند بخصوص برای افرادی که در این مهارت احساس ضعف می‌نمایند و در آزمون آیلتس ضعیف عمل می کنند. باید به این نکته هم اشاره کرد که این شیوه باعث

1- ارتقا سطح شنیداری شده

2- یادگیری واژگان بخصوص نحوه نوشتن Spelling واژگان

می‌شود.

متاسفانه دیده شده که برخی از زبانآموزان در بخش Listening امتحان آیلتس به جواب درستی رسیده‌اند اما بدلیل نوشتن فرم املائی اشتباه یا Misspelling نمره این بخش را از دست داده‌اند. لذا با این شیوه نه تنها مهارت خود را تقویت کرده بلکه در درجه دوم املاء صحیح واژگان هم تمرین میشود.
مثال:                                  Pale            
You look ……………..   Pail 
در این مدل و سوال رو واژه هم‌آوا آورده شده‌اند که از لحاظ معنایی کاملاً متفاوت‌اند، بنابراین در بخش شنیداری این جمله شنیده می‌شود و نیاز بر این است که یکی از آنها انتخاب شود به شرطی که بار معنایی مناسبی را دارا باشد. هر دو واژه تلفظ یکسانی دارند اما معنی pale رنگ پریدگی و pail به معنی سطل‌آهنی است. همانطور که در مثال بالا آشکار است زبان آموز  اگر از تکنیکtranscribe  استفاده کند می‌تواند فرم صحیح  واژگان مختلف و هم آوا را نیز بیاموزد. 

شیوه صحیح و درست 
برای انجام این مهارت باید توجه داشت که بعد از شنیدن هر جمله چه کوتاه و چه بلند، جمله را متوقف کنیم و هرآنچه متوجه شده‌ایم را روی کاغذ بیاوریم. در مراحل اولیه شاید یک جمله را بیش از 10 بار گوش بدهیم اما به مرور زمان با تقویت خود در مهارت شنیداری آیلتس این مقدار به 2 بار و یا 1 بار می‌رسد که اگر به 1 بار رسید آنگاه در مرحله بعد بجای گوش دادن به یک جمله، می‌توان اینبار 2 جمله را گوش داد و بعد جمله را متوقف کرده و بنویسیم. 
نکته: هیچگاه بخاطر عدم درک و فهم جمله، واژه به واژه این کار را انجام ندهیم. 
در آخر باید اضافه کرد که به این طریق فهم خود از جملات طولانی و بلند را نیز بالا برد که در آزمون ielts بخش listening بهتر می‌توان به سوالات بخش 2و 4 که حالت lecture دارند پاسخ درست و صحیح داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلاته

من عاشق کسب و کار اینترنتی هستم.به نظر من کسب و کار اینترنتی جذابترین شغل دنیاستدر این وبسایت می خواهم هرآنچه در 8 سالفعالیت در حوزه کسب و کار اینترنتی یاد گرفتمبا شما به اشتراگ بگذارم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش