اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960221248726119

سه تصویر حیرت‌انگیز از آینده اینترنت اشیا

کد: 13960221248726119

https://goo.gl/eB3m8o

، تهران , (اخبار رسمی): امروز خود را با چند سال قبل، وقتی‌که هنوز گوشی‌های هوشمند وارد زندگی‌مان نشده بودند مقایسه کنید! حالا تصور کنید که تمام وسایل روزمره ما به اینترنت متصل شوند! دنیای آینده با این‌همه دستگاه هوشمند به چه شکل خواهد بود؟

آینده اینترنت اشیا

شهرهای فوق-هوشمند متصل به شبکه، شبکه آب‌رسانی بهتر، وضعیت ترافیک مطلوب‌تر، مصرف انرژی پایین‌تر و کیفیت زندگی بالاتری را فراهم می‌کنند.

اینترنت اشیا شاید به گوش عموم مردم ناآشنا باشد، اما تقریباً هرروز همه با آن سروکار دارند. همین گوشی‌های هوشمندی که در دست داریم و بدون آن روزمان را شب نمی‌کنیم یکی از پایه‌ای‌ترین گجت های شبکه اینترنت اشیاست. ساعت‌های هوشمند، دوربین‌های متصل به شبکه، یخچال هوشمند، تلویزیون، سنسورها و تمامی اشیایی که به اینترنت متصل‌اند بخشی از دنیای اینترنت اشیا را تشکیل می‌دهند.

 

مقاله‌های بیشتر هر روز در iott.ir مرجع اینترنت اشیا در ایران

  • همین حالا هم ماشین‌های هوشمند زیادی در سراسر دنیا تولید و حتی به مرحله استفاده رسیده‌اند. جرقه اولیه این جریان را آلفابت زد و حالا هر خودروسازی به دنبال آن است تا با به‌کارگیری اینترنت اشیا و هوش مصنوعی تحولاتی در تولیدات خود ایجاد کند. این تکنولوژی هنوز در ابتدای کار است و به بلوغ نرسیده است. همین‌قدر باید گفت که ماشین‌های آینده، توانایی‌هایی بسیار فراتر از پارک دوبل و مسیریابی خواهند داشت. رانندگی در تمامی جاده‌ها با هر شرایط محیطی، بدون دخالت انسان، چیزی است که تکنولوژی به دنبال آن است.
    هرچقدر هم تکنولوژی پیشرفت کند، سیستم یک ماشین به‌تنهایی از عهده این‌همه کار برنمی‌آید. یک سیستم تمام‌اتومات برای عملکرد درست باید با مراکز کنترل ترافیک، مراکز هواسنجی و … در ارتباط باشد و داده‌ها را به‌طور آنی دریافت کند. ماشین‌های بدون راننده‌ای که امروز می‌بینیم این قابلیت را دارند، اما آنچه در آینده وجود خواهد داشت بسیار کامل‌تر، لحظه‌ای‌تر و پیچیده‌تر خواهد بود. به علائم راهنمایی رانندگی‌ فکر کنید که به قطعات اینترنت اشیا مجهزند و با خودرو شما تعامل می‌کنند. به خط‌کشی‌هایی فکر کنید که ماشین‌تان را راهنمایی و هدایت می‌کنند. چراغ‌های راهنمایی و رانندگی‌ را در نظر بگیرید که خودروها را متوقف کرده یا به حرکت وامی‌دارند.
    هنوز تا رسیدن به این دنیای باشکوه، سال‌ها فاصله داریم. اما این رویا بالاخره روزی محقق خواهد شد.

 

  • عینک گوگل پا را خیلی فراتر از تکنولوژی زمان خود گذاشته بود، اما آنچه به‌سوی آن می‌رویم حتی از این نیز جذاب‌تر است! پوشاک هوشمندی که با پوشاک هرروزه ما تفاوتی ندارد، اما لایه‌ای از دنیای مجازی را به زندگی‌مان اضافه می‌کند. با چشم خود تصویربرداری کنید! بدون گوشی، صداهایی را از راه دور بشنوید! پیام صوتی خود را همین‌طور که زمزمه می‌کنید به آن سر دنیا ارسال کنید و …

 

  • شهرهای هوشمند یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی خواهند بود که اینترنت اشیا ایجاد می‌کند. بنا بر پیش‌بینی‌های Frost & Sullivan ارزش سالانه این بازار تا سال ۲۰۲۰ به عدد ۱٫۵ تریلیون دلار خواهد رسید. Persistence از سوی دیگر این‌گونه برآورد کرده است که فرصت‌های اقتصادی یک‌ تریلیون دلاری سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۶ به عدد ۳٫۵ تریلیون دلار برسد و Smart Cities America Challenge این‌گونه پیش‌بینی می‌کند که ظرف ۱۰ سال آینده، بیش از ۴۱ میلیارد دلار در حوزه یکپارچه‌سازی زیرساخت‌های شهری اینترنت اشیا هزینه خواهد شد.

    شاید این اعداد تا سال‌های آینده تغییر کنند و بالا و پایین شوند، اما آنچه هست صحبت از ارقام کلان است. سیسکو و IBM هردو، سال‌ها است که پا به این حوزه گذشته‌اند و برنامه‌ای بلندمدت برای بهره بردن از فرصت‌های شهرهای هوشمند دارند.

    این‌ دو معتقدند که شهرهای فوق-هوشمند متصل به شبکه، شبکه آب‌رسانی بهتر، وضعیت ترافیک مطلوب‌تر، مصرف انرژی پایین‌تر و کیفیت زندگی بالاتری را فراهم می‌کنند. اگرچه سیسکو و IBM دو سردمدار این حوزه هستند؛ اما باید گفت هرکسی وارد این مسیر شود و به‌درستی از آن بهره ببرد، برنده است!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]