اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960223248856628

7 دلیلی که اپلیکشن‌ها را ناکام می‌کند - قسمت نخست

کد: 13960223248856628

https://goo.gl/btU6dq

، تهران , (اخبار رسمی): در ماه مارس 2017 بیش از دو میلیون و 800هزار اپلیکیشن در گوگل‌پلی در دسترس بوده‌اند. این موضوع بر کسی پوشیده نیست که %90 اپلیکیشن ها موفق نیستند و حذف می‌شوند. اما اسرار بیشتری در این میان وجود دارد و آن اینکه دقیقا چه اتفاقی باعث می‌شود که این اپلیکیشن‌ها با صدا به زمین بخورند.

عدم بازاریابی، تحقیق ناکافی، نداشتن ویژگی برجسته و ... از دلایل شکست اپلیکیشن ها می باشد

هنگامی که شما در مرحله اول در توسعه کسب و کار خود هستید، تحقیق و بررسی شما را بالا نگه خواهد داشت. شما از خودتان خواهید پرسید آیا ایده من واقعا متفاوت است؟

به گزارش روابط عمومی شرکت تدبیرگستران، دلایل متفاوتی در این زمینه وجود دارد که در زیر به بیان اصلی‌ترین آنها می‌پردازیم:

1.      محصول

2.      قیمت

3.      مکان

4.      طرح‌های ترفیع فروش

5.      مودم

6.      مراحل

7.      شواهد فیزیکی

 

اگر اپلیکیشن شما نیاز به رونمایی مجدد دارد و به آن خوبی که شما انتظار داشتید عمل نکرده است و یا شما از اینکه چه کارهایی باید انجام دهید مطمئن نیستید لطفا این مطلب را بخوانید:

 

1. شما برای اپلیکیشن خود بازاریابی انجام نداده‌اید

بزرگ‌ترین اشتباه رایجی که کسب و کارهای جدید مرتکب می‌شوند و باعت ناکام ماندن اپلیکیشن‌های‌شان می‌شود، عبارت از زمان زیاد باقی‌ماندن در «حالت راه‌اندازی مخفی » است.  

ایده شما بیشتر شبیه نوعی نبوغ است ولی این یک بیماری پاتولوژیک مرگ‌آور نیست که آن را همانند اسرار حکومتی با دکمه تخریب خودکار تحت حفاظت قرار دهید. اگر شما این کار را انجام می‌دهید، هرگز نمی‌توانید برای خود یک پایگاه از مشتریان داشته باشید. هر چه زمان طولانی‌تری این راز را نگه دارید به رقبای‌تان اجازه می‌دهید تا روابط وفادارانه و بلندمدت خود را بامشتریان‌شان توسعه دهند و از این طریق سهم بیشتری از بازار را کسب کنند.

از این‌که ایده خود را با مردم به اشتراک بگذارید، واهمه نداشته باشید. رویدادهای شبکه‌ای با هدف آموزش مهارت مربوط برگزار کنید و ایده خود را با بزرگان و افراد موفق کسب و کار خود به اشتراک بگذارید.

با حضور در شبکه‌های مجازی خودتان را بسازید و بازدیدکنندگان را به صفحه فرود هدایت کنید و ایمیل آنها را دریافت کنید. یکی از افراد موفق در این حوزه می‌گوید شما باید ساختن یک حضور آن‌لاین را سه تا چهار ماه قبل از عرضه محصول خود  آغاز کنید. شما باید یک پایگاه طرفداری از کسنی که در شرکت شما حضور دارند بسازید و در این صورت، زمانی که اپلیکیشن را عرضه می‌کنید مردم به آن توجه می‌کنند.

- مارکتنیگ، تبلیغات نیست. تبلیغات یکی از اجزای مارکتنیگ است

ایجاد و خلق یک استراتژی بازاریابی کار بسیار ساده‌ای است. مارکتینگ بسیار بیش‌تر و گسترده‌تر از تبلیغات است. همه جوانب برند شما و جایگاه محصول باید به طور مستمر ارزیابی شود.

 

2.  شما موقعیتی شفاف و منحصر به فرد ایجاد نمی‌کنید

ایجاد یک موقعیت شفاف برای برند، مهم‌ترین بخش از سفر شماست. چطور مردم می‌توانند به برند شما اعتقاد داشته باشند وقتی شما هیچ چیزی برای باور این موضوع به آن‌ها نمی‌پردازید. آیا شما در صنعت خود، واقعا بهترین هستید؟ سریع‌ترین هستید؟ ارزان‌ترین هستید؟ بهترین جاذبه‌های بصری را دارید؟ آیا در صورت نبود بسته‌بندی، محصول شما پایداری لازم را دارد؟  اگر شما یک هدف ندارید، آرزویی برای تغییر در صنعت ندارید و یا هیچ خلاقیتی برای اینکه زندگی را برای انسان‌ها ساده‌تر و بهتر کنید ندارید، تدبیرگستران مصرانه از شما می‌خواهد که دست بکشید. با این شرایط شما در سال 2017 نمی‌توانید سر و صدا و هیجان کافی برای موفق شدن در ساخت رابطه‌ای وفادارانه ایجاد کنید. از خودتان بپرسید، اگر از شما خواسته شودکه کسب و کار خود را در یک جمله توضیح دهید، واقعا می‌توانید نظر مخاطبان را به خود جلب کنید؟

 

3.  شما به اندازه کافی تحقیق نکرده‌اید

هنگامی که شما در مرحله اول در توسعه کسب و کار خود هستید، تحقیق و بررسی شما را بالا نگه خواهد داشت. شما از خودتان خواهید پرسید آیا ایده من واقعا متفاوت است؟ زمانی که بخواهید با یک پیشنهاد مشابه از رقیب خود پیشی بگیرید، مایوس خواهید شد.

اما زمانی‌که شما یک خلا را در مارکت خود بیابید و شروع به ساخت محصول‌تان کنید تحقیقات بازار در دوردست‌ها گم می‌شود و شما همه زمان و انرژی‌تان را روی ایجاد اپلیکیشن خواهید گذاشت. سپس زمان رونمایی از اپلیکیشن فرا می‌رسد و برنامه شما سقوط می‌کند. چرا؟ چون تحقیق را متوقف کرده‌اید! ساخت اپلیکیشن ممکن است از شش ماه تا پنج سال طول بکشد.

 

اینستاگرام سه سال قبل از اینکه مورد توجه قرار گیرد در مارکت بود. بر پایه تحقیقات دنباله‌دار نام خود را چندین بار تغییر داد. حتی بعد از 20 سال موفقیت نیز، لازم است که از خودتان پنج سوال را بپرسید.

1- تلاش می‌کنید چه مشکلی را حل کنید؟

گاهی اوقات بعد از سپری کردن چند سال، به این نتیجه می رسید که مشکلی را که سعی می کردید حل کنید، کاملا حل شده است. 

2- برای چه کسانی در حال رفع مشکل هستید؟

هنگامی که بابت جامعه هدف خود تحقیق و بررسی می‌کنید، نیاز دارید که از درست‌بودن انتخاب خودتان اطمینان حاصل کنید. داده‌های خود را دقیقا بررسی کنید، به تحقیق اصلی‌ تان برگردید و آن را مورد بازبینی قرار دهید و با مخاطبان جامعه هدف خود صحبت کنید.

3- رقبای‌تان چه کاری انجام داده‌اند؟

 

تدبیرگستران به شما توصیه نمی‌کندکه نگران رقبای‌تان باشید، بلکه اطمینان حاصل کنید که تا حدودی از فعالیت‌های آن‌ها مطلع هستید. استراتژی مارکتینگ خود را نه تنها برای رقبای استراتژی‌تان بلکه برای ارزش‌افزایی پیشنهادات خود به مشتریان نسبت به رقبای‌تان ایجاد کنید. مخاطبان شما شایسته ارزش هستند.

4- بازار کسب و کار شما چقدر بزرگ است؟

در سه ماه اول، یک هدف کوچک برای نفوذ به بازار انتخاب کنید و قسمتی از بازار را به خود اختصاص دهید. سعی نکنید که تنها در چند ماه نیمی از بازار را از آن خود کنید. با توجه به بازخوردهایی که دریافت می‌کنید برای کسب سهم بیشتری از بازار هدف‌گذاری کنید.

5- چطور می‌توانید عملکرد بهتری داشته باشید؟

از متوسط ها راضی نشوید و همیشه در حال توسعه و بهبود بی‌پایان باشید.

 

تدبیرگستران به عنوان یکی از فعالان حوزه طراحی و توسعه راه‌کارهای مبتنی بر بستر موبایل و به عنوان شرکتی دانش‌بنیان بر خود لازم می داند که به افزایش سطح معلومات توسع‌ دهندگان و مخاطبان اقدام کند. تولید یک محصول عالی، پیشنهاد آن با قیمت مناسب، اطمینان از اینکه محصول برای اغلب موقعیت‌های جغرافیایی مناسب است، تبلیغ و معرفی آن، اطمینان از این‌که مردم واقعی از آن استفاده می‌کنند، تعریف یک فرآیند مشتری‌محور و داشتن دستاوردهای فیزیکی از جمله اهداف تدبیرگستران است.

ادامه این نوشته در بخش دوم ارائه می‌شود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تدبیرگستران

هسته اولیه شرکت دانش بنیان تدبیرگستران در سال 1373 و با تاسیس شرکت «هربی کالا» در زمینه توزیع سخت افزار و سیستم های کامپیوتری شکل گرفت. این مجموعه با تکیه بر تجارب مدیران خود در حوزه IT و نیز فناوری های مبتنی بر ایجاد ارزش افزوده در طی سال های فعالیت خود، موفق به نوآوری های متعدد و ارائه سرویس های متنوع برای مشتریان و همکاران تجاری خود گردیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]