اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960223248916628

7 دلیلی که اپلیکشن ها را ناکام می کند- قسمت دوم

کد: 13960223248916628

https://goo.gl/IRTOk4

، تهران , (اخبار رسمی): تعامل و توسعه یک استراتژی کسب درآمد، می بایست هدف کلیدی کمپین بازاریابی شما باشد. هنگامی که استراتژی بازاریابی خود را توسعه می دهید، شناخت اینکه مخاطبین هدف چه کسانی هستند مشکل است.

7 دلیلی که اپلیکشن ها را ناکام می کند- قسمت دوم

بخش تعاملی

در قسمت قبل به ذکر 3 مورد از دلایل اصلی ناموفق بودن اپلیکیشن ها پرداختیم و حالا در ادامه سایر موارد را ذکر می کنیم.

4- شما مخاطبان خود را نمی شناسید

تعامل و توسعه یک استراتژی کسب درآمد، می بایست هدف کلیدی کمپین بازاریابی شما باشد. هنگامی که استراتژی بازاریابی خود را توسعه می دهید، شناخت اینکه مخاطبین هدف چه کسانی هستند مشکل است.

بازار شما سیبل است و توسعه، همان استراتژی تیری در تاریکی می باشد که بسیار پر ریسک است. به خصوص اگر شما بودجه کمی در اختیار داشته باشید.

قبل از اینکه بدانید اپلیکیشن تان برای چه جنسیتی چه گروه سنی و یا حتی چه منطقه جغرافیایی محبوب است، با موارد زیر آغاز کنید.

الف) بخش عمومی

- نوع دیوایس و ورژن سیستم عامل

- کشور و منطقه

- ارجاع دادن

 

ب) بخش تعاملی

این بخش کاربران را بر مبنای دفعات باز کردن اپلیکیشن یا اینکه چقدر عمیقا هیجان زده شده اند، تقسیم بندی میکند. اگر شما کاربران خود را به خوبی درک نکنید و به کاربران وفادار خود جایزه ندهید شما آنها را از دست خواهید داد. شاید از اینکه بدایند این یک استراتژی بازاریابی است، شگفت زده شوید ولی دانستن این موضوع بسیار مهم است.

- کاربران وفادار

اینها کاربران اپلیکیشن هستند که آنها را در یک دوره طولانی و پر تکرار شگفت زده کرده اید. از آنجایی که آنها بزرگ ترین طرفدار شما خواهند بود باید از آنها بخواهیدکه دوستانشان را به استفاده از اپلیکیشن دعوت کنند. 

- سطح کاربر

به کاربرانی که در یک سطح یا یک بخش قرار دارند یک پیام تعاملی با مضمون اینکه کجا هستند، ارسال کنید. به عنوان مثال اگر کاربران به طور معمول در یک مرحله خاص از بازی شکست می‌خورند، شما می توانید برای آنها یک پیام مفید یا تخفیف بر روی آیتم هایی که می توانید آنها را به مرحله بعد برساند، ارسال کنید.

 

- کاربران جدید

به این کاربران ترفندهای عمومی یا پیام های راهنمایی ارسال کنید. اگر یک کاربر اپلیکیشن را در یکی دو روز گذشته نصب کرده است ولی کار زیادی در اپلیکیشن انجام نداده است، ارسال پیام خوشامدگویی یا یادآوری می تواند شیوه ای مفید در یک راه شخصی سازی شده باشد.

 

- کاربران منقضی شده

منظور از این کاربران کسانی هستند که اپلیکیشن شان را در یک مدت مشخص باز نکرده اند( که این با کسانی که برای چند روز یا چند هفته و یا یک مدت کوتاه استفاده نکرده اند متفاوت است) ارسال یک پوش نوتیفیکیشن بابت اطلاع رسانی ویژگی های جدید، سکه های رایگان و ... می تواند تمام آن چیزی باشد که کاربر را به باز کردن اپلیکیشن تهییج کند.

 

- کاربران اتفاقی

با توجه به کاربران منقضی که در بالا در مورد آن صحبت کردیم، این کاربران اپلیکیشن شما را چند بار باز کرده اند ولی پس از آن دیگر بازنگشته اند. هدف اولیه باید این باشد که از طریق ارسال پوش درباره ویژگی های جالب اپلیکیشن ها یا نکته هایی بابت نحوه استفاده از اپلیکیشن ها، کاربران را به سمت عمیق شدن و دقت بیشتر در اپلیکیشن ها هدایت کنیم

 

ج) بخش رفتارهای کسب درآمد

هنگامی که یک پایگاه از کاربران را در اختیار دارید، باید درک کنیدکه کدامشان پول پرداخت می کنند. در ادامه سه بخشی را که کاربران بر اساس آن در اپلیکیشن های هزینه می‌کنند را برایتان آورده‌ایم.

 

- وفاداری

این افراد بیشترین هزینه را پرداخت می کنند. اگر شما بر روی پایگاه داده های کاربران خود تحلیلی داشته باشید. اینها معمولات بیش از حد و با  اشتهای زیاد، بابت محتوای هزینه ای مانند بخش های ویژه، مراحل و توانایی هزینه پرداخت می کنند. برایاین گروه، یک تاکتیک بزرگ این است که به آنها بابت پیشنهادهای منحصر به فرد یا محصولات جدید اطلاع رسانی نمایید. آنها باید اولین کسانی باشند که مطلع می شوند زیرا مایلند اولین کسانی باشندکه هزینه را پرداخت می‌کنند. 

 

- سرمایه گذاری و کسب

این گروه هم هزینه پرداخت می‌کنند اما نه به اندازه گروه وفادار. ولی آنها اگر پیشنهاد خوبی برایشان داشته باشید می توانند برای خرید بیشتر متقاعد شوند. 

 

- خرید نمی‌کنند

%95 از کاربران هرگز هزینه ای برای خرید اپلیکیشن های شما پرداخت نمی کنند. برنامه شما برای این افراد این است که برای تعامل مجدد به آنها جایزه بدهید. بر روی افزایش تعامل و بازاریابی ویروسی متمرکز شوید.

 

5- شما اهداف خود را تعیین نکرده اید

زمان زیادی صرف مطالعه عادات افراد موفق شده است و نقطه مشترک این افراد با همدیگر هدف گذاری و نتایج قابل شمارش است. مهمترین چیزی که شما به آن نیاز دارید، درک این موضوع است که چشم انداز شما چیست

شما چه هدف بزرگی را از دنبال کردن ساخت اپلیکیشن دنبال می کنید؟ هیچ قانونی برای یک دیدگاه شخصی وجود ندارد و بر مبنای شاخصی هیچ دیدگاهی بدتر یا بهتر از دیگری نیست. به محض اینکه شما دیدگاه تان را ایمیل کردید، لازم است که احتیاجات خود را جهت انجام آن در 5 سال بعد، 3 سال بعد، 18 ماه بعد و 3 الی 5 ماه بعد یادداشت کنید تا دیدگاه شما درست از آب درآید.

 

6- شما فکر می کنید که همه کارها را می توانید انجام دهید

بازاریابی و مدیریت همه اجتماعات آنلاین کاملا یک کار تمام وقت است. اما شما چطور می توانید آنها را با یک بودجه کم انجام دهید. شما به سختی میتوانید برای خودتان پرداختی داشته باشید چه برسید به یک حرفه ای؟ راه حل مخفی من برای ا ین مشکل، استخدام یک کارآموز است.

 

7- شما مقیاس ها را دنبال نمی کنید

یکی از بدترین کارهایی که شما یمت وانید انجام دهید این است که اپلیکیشن خود را در اپ استور منتشر کنیدو بعد بنشینید و این موفقیت را جشن بگیرید.

مسیر از این به بعد سخت تر می شود و نه آسان تر. قبل از اینکه بتونید تشخیص دهید که کدام بخش را باید تقویت کنید، لازم است که بدانید چطور موفقیت اپلیکیشن را اندازه گیری کنید. شما می توانید آماری را که می تواند در جهت بهبود تجربه کاربری کاربران مفید باشد را منتشر کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تدبیرگستران

هسته اولیه شرکت دانش بنیان تدبیرگستران در سال 1373 و با تاسیس شرکت «هربی کالا» در زمینه توزیع سخت افزار و سیستم های کامپیوتری شکل گرفت. این مجموعه با تکیه بر تجارب مدیران خود در حوزه IT و نیز فناوری های مبتنی بر ایجاد ارزش افزوده در طی سال های فعالیت خود، موفق به نوآوری های متعدد و ارائه سرویس های متنوع برای مشتریان و همکاران تجاری خود گردیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]