اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960224248976119

M2M چه تأثیری بر اینترنت اشیا دارد؟

کد: 13960224248976119

https://goo.gl/Jqc1s6

، تهران , (اخبار رسمی): M2M فرم بسیار متنوعی از ارتباطات است که با ویژگی‌های رومینگ، IP های ثابت، VPN های شخصی، داده‌های جمع‌آوری‌شده و پلتفرم مدیریت سیم‌کارت، دریچه‌های تازه‌ای رو به بازار اینترنت اشیا می‌گشاید.

M2M چه تأثیری بر اینترنت اشیا دارد؟

کسب‌وکارها به‌طور مداوم در حال تکامل‌اند و هرکدام می‌خواهند به نحوی از رقبای خود پیشی بگیرند. یکی از دلایل اصلی این تحولات اخیر می‌تواند تکنولوژی اینترنت اشیا و M2M باشد.

 اینترنت اشیا مفهومی ساده نخواهد بود و مجموعه‌ای پیچیده از تکنولوژی‌های ارتباطی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است. این چند سال اخیر شاهد آن بودیم که چطور اینترنت اشیا به پدیده‌ای مهم و همه‌گیر در سراسر دنیا بدل شد. هر جا که پا می‌گذاریم به اینترنت متصلیم و هرچه اطراف ماست قرار است به اینترنت متصل باشد. بنا بر پیش‌بینی‌های گارتنر تا سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۰٫۸ میلیارد دستگاه متصل به اینترنت در سراسر دنیا وجود خواهد داشت! یعنی سه برابر جمعیت افراد روی کره زمین! اما نیروی محرک این تکنولوژی رو به رشد چیست؟

اینترنت اشیا به زبان ساده، مجموعه‌ای از دستگاه‌هایی است که هرکدام به نحوی به شبکه ارتباطی متصل‌اند و همه با تکنولوژی ماشین به ماشین (M2M) با یکدیگر در ارتباط هستند. ماشین به ماشین به فرآیندی گفته می‌شود که در آن دستگاه‌ها بی‌نیاز از دخالت انسان باهم به تبادل اطلاعات می‌پردازند. این ارتباط معمولاً از طریق سیم‌کارت‌های M2M و یا ارتباطات با فرکانس پایین انجام می‌شود.

ازآنجاکه کسب‌وکارها و مشتریان، هردو در حال به کار بستن تکنولوژی‌های جدید هستند، این عصر جدید اتوماسیون با رشدی بیش‌ازپیش در حال گسترش است. اما سؤال اینجا است که فناوری ماشین به ماشین چه تأثیری بر رشد و توسعه اینترنت اشیا دارد؟

 

M2M چه تأثیری بر بازار مصرف اینترنت اشیا گذاشته است؟

زندگی ما به سمت و سویی رفته است که ۲۴ ساعت روز و هفت روز هفته را به اینترنت متصلیم. بسیاری از کارهای روزمره ما خودبه‌خود توسط ماشین‌ها انجام می‌شود و رفته‌رفته انجام دستی کارها توسط خودمان برایمان غریب خواهد شد. همه‌جا صحبت از خانه‌های هوشمند، ماشین‌های هوشمند و … است! اگر این وسایل از طریق تکنولوژی ماشین به ماشین نتوانند باهم ارتباط برقرار کنند اصلاً چیزی به نام “تکنولوژی هوشمند” به وجود نمی‌آید. حقیقت این است که هرکدام از این دستگاه‌ها با استفاده از تکنولوژی M2M آسایش زندگی ما را به نحوی تأمین می‌کنند. اتوماسیون ماشین‌ها کمک می‌کند تا کارهای بیهوده‌ای که زمان زیادی از ما می‌گیرند از دوشمان برداشته‌شده و بتوانیم تمرکز خود را معطوف به مسائل مهم‌تری معطوف کنیم.

 

M2M چه تأثیری بر بازار شرکت‌های بزرگ دارد؟

کسب‌وکارها به‌طور مداوم در حال تکامل‌اند و هرکدام می‌خواهند به نحوی از رقبای خود پیشی بگیرند. یکی از دلایل اصلی این تحولات اخیر می‌تواند تکنولوژی اینترنت اشیا و M2M باشد.

اینترنت اشیا به کسب‌وکارها امکان آن را می‌دهد که فرآیندهای کاری را بدون دخالت انسان و به‌طور خودکار به انجام رسانند. سازمان‌های سراسر دنیا دیگر نیاز نیست ساعات کاری خود را محدود به ساعات کاری انسان‌ها کنند. شرکت‌ها به‌جای ساعت ۹ تا ۵، تمام طول شبانه‌روز در حال فعالیت‌اند.

البته با هجوم این تعداد دستگاه هوشمند متصل به شبکه و رواج جایگزینی روبات‌ها به‌جای نیروی کار انسانی، نیاز به کنترل و مدیریت فرآیندها نیز حساس‌تر از قبل است. اما به لطف راهکارهای اینترنت اشیا و سیم‌کارت‌های M2M حالا متخصصان می‌توانند بدون حضور در سایت، از راه دور تمام تجهیزات را کنترل کنند.

تکنولوژی ماشین به ماشین حتی در حوزه حمل‌ونقل و تلماتیک نیز واردشده است. برخی از سیم‌کارت‌های M2M اجازه می‌دهند دستگاه با استفاده از قابلیت رومینگ در هر زمان به بهترین و باکیفیت‌ترین شبکه متصل شود.

خب حالا دوباره می‌پرسیم: M2M چقدر بر اینترنت اشیا تأثیرگذار است؟ در یک کلمه: خیلی! ارتباط ماشین به ماشین فقط یک چاشنی برای اینترنت اشیا نیست، بلکه پایه‌هایی است که IOT بر آن بنا می‌شود. اگر M2M وجود نداشت، اینترنت اشیا چیزی نبود جز انبوهی از دستگاه‌های متصل به شبکه، اما منزوی!

 

منبع: iott.ir

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]