اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960228249356119

تأثیر اینترنت اشیا بر روند تولید و عرضه محصولات

کد: 13960228249356119

https://goo.gl/1Hwsi9

، تهران , (اخبار رسمی): اینترنت اشیا (IOT) در حال تغییر تمام جنبه‌های زندگی ما است. مدیریت چرخه عمر محصول (PLM) نیز از این قاعده مستثنا نیست. اینترنت اشیا مانند افتادن یک دومینو در یک توالی اجتناب‌ناپذیر، مدیریت چرخه عمر محصولات را نیز متحول می‌سازد.

تأثیر اینترنت اشیا بر روند تولید و عرضه محصولات

با استفاده از دستگاه‌های متصل به شبکه، تولیدکنندگان می‌توانند در لحظه از الگوی مصرف مشتریان خود اطلاع حاصل کنند.

اینترنت اشیا (IOT) در حال تغییر تمام جنبه‌های زندگی ما است. از کارخانه‌ها تا مزارع کشاورزی، شهرها و مراکز درمانی، هیچ نقطه‌ای نیست که به نحوی در معرض بخشی از این ۲۰ تا ۵۰ میلیارد دستگاه متصل به شبکه‌ای که قرار است تا سال ۲۰۲۰ دنیای ما را در بر بگیرند، قرار نگرفته باشد.

 

PLM به شیوه سنتی

پیش از رواج سنسورها و دوران جمع‌آوری داده، تولیدکنندگان باید منتظر بازخورد مشتریان می‌ماندند تا بدانند آیا محصول‌شان درست عمل کرده است یا خیر. بازخورد مشتریان نیز اغلب کیفی است و نمی‌توان دریافت درستی از آن داشت. به‌طور مثال اگر یک مشتری بگوید محصول کیفیت ندارد، سرعت آن کم است، کار با آن دشوار است یا مواردی ازاین‌دست، نمی‌توان دریافت که مشکل دقیقاً کجاست و تا یافتن و رفع آن زمان از دست می‌رود. یکی دیگر از نقاط ضعف در شیوه سنتی آن است که -برخلاف سیستم‌های مدرن جمع‌آوری داده- بازخورد مشتریان در اغلب موارد به‌طور آنی دریافت نمی‌شود. موارد به‌دست‌آمده باید به‌طور دستی بررسی و مشکل شناسایی شود و راه‌حل ارائه شود؛ این یعنی دقت پایین، هدررفت زمان و دخیل بودن عوامل انسانی.

خب! چه می‌شد اگر تمام این فرآیند جمع‌آوری و آنالیز با کم‌ترین دخالت انسانی و یا حتی کاملاً بدون نیاز به انسان‌ها توسط سنسورها و اتوماسیون هوشمند انجام می‌شد؟ این ایده آشنا نیست؟ سنسورها، جمع‌آوری داده و اتوماسیون هوشمند: نیروهای محرک اینترنت اشیا!

 

دومینو اینترنت اشیا

با استفاده از دستگاه‌های متصل به شبکه، تولیدکنندگان می‌توانند در لحظه از الگوی مصرف مشتریان خود اطلاع حاصل کنند. اثر دومینو به یک توالی تغییر اطلاق می‌شود که در آن حرکت یک مهره، باقی مهره‌ها را به حرکت وامی‌دارد. استارت اولیه راه‌اندازی یک اتومبیل را می‌زند. با حرکت این مهره، باقی مهره‌ها نیز به‌طور خودکار آغاز به حرکت می‌کنند. با استارت ماشین، سنسورهایی که از قبل با اهداف مختلف برای جمع‌آوری داده در خودرو تعبیه‌شده‌اند، آغاز به کار می‌کنند. با حرکت خودرو، باقی سنسورها نیز به کار می‌افتند. این سنسورها اطلاعات لازم در مورد محصول را در اختیار شرکت سازنده و حتی تأمین‌کنندگان قطعات می‌گذارد.

درمجموع باید گفت اینترنت اشیا، بازخوردهای بی‌نظیری را به‌طور آنی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهند. با احتساب این موارد تکلیف چرخه عمر محصول (PLM) نیز مشخص است: داشتن اطلاعات بیشتر می‌تواند نوآوری را در تولید محصول افزایش دهد، که این نیز خود منجر تولید داده‌های شفاف‌تری است، که باعث افزایش نوآوری است و این چرخه به همین منوال ادامه دارد. این اثر دومینو وار نه‌فقط برای تولیدکنندگان بلکه برای مصرف‌کنندگان نیز سرشار از منفعت است. حالا مصرف‌کننده محصولی در اختیار دارد که مدام با توجه به نیازهای او به روز می‌شود. PLM در تمامی صنایع مختلف شفاف خواهد بود. این شفافیت به طراحان کمک می‌کند که به‌جای تخیل و توصیه‌های روایت‌شده، طرح خود را بر اساس خواست و نیاز مصرف‌کننده پیاده‌سازی کنند.

 

منبع: iott.ir مرجع اینترنت اشیا در ایران

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]