اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960230249376119

پیش به سوی مغز مصنوعی!

کد: 13960230249376119

https://goo.gl/EhYxhR

، تهران , (اخبار رسمی): آیا ساختار مغزی را می‌توان شبیه سازی کرد؟ می‌توان یک نسخه پشتیبان از مغز ایجاد کرد یا از تمام آنچه در جمجمه یک فرد وجود دارد یک کپی گرفت؟!

شبیه سازی مغز

یکی از علوم بحث‌برانگیز حال حاضر دنیا، هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی مبنای یادگیری ماشینی است و در کنار اینترنت اشیا و اتوماسیون پایه‌های تکنولوژی فردا را شکل می‌دهد. ساختار ذهنی انسان و سایر موجودات زنده از الگوریتم‌های خاصی پیروی می‌کند. این الگوریتم‌ها با دریافت اطلاعات و آموزش، به مرور زمان تکامل پیدا می‌کنند و رفتارهایی هوشمندانه‌تر را منجر می‌شوند. کودک با شنیدن، دیدن، پرسش، تکرار و به خاطر سپردن، واژه‌ها و جملات را می‌آموزد. با برخاستن، گام برداشتن، افتادن، تکرار، تمرین و اصلاح اشتباهات، راه رفتن را می‌آموزد و با پیشینه ذهنی، یادگیری و الگوبرداری از محیط روابط انسانی را می‌آموزد.

اگر بتوان این الگوریتم‌ها را استخراج و بازسازی کرد، می‌توان ماشین‌ها را هم‌چون انسان آموزش داد. در این ویدئو می‌بینیم که چطور الگوریتم‌های نرم‌افزاری تصاویر را بررسی می‌کنند و محتویات آن را شرح می‌دهند.

اما آیا ساختار مغزی را می‌توان شبیه‌سازی کرد؟ به این فکر کنید که شخصی از دنیا برود و نسخه دیجیتالی مغزش به زندگی ادامه دهد! در این ویدئو یافته‌های محققان را در این خصوص مشاهده می‌کنیم.

 

منبع: iott.ir مرجع اینترنت اشیا در ایران

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]