اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960301249596119

اپل یا گوگل؟ کدام پیروز بازار تکنولوژی‌های جدید خواهند بود؟

تلنگری برای اپل!

کد: 13960301249596119

https://goo.gl/qSrkBB

، تهران , (اخبار رسمی): کنفرانس امسال توسعه‌دهندگان I/O گوگل، دنیایی از نوآوری و تکنولوژی‌های تازه بود. شاید اپل باید کمی احساس خطر کند!

تلنگری برای اپل!

قدرت اصلی گوگل به موتور جستجو آن و دیتابیس عظیمی است که دارد. حالا فکر کنید این دیتابیس عظیم و این موتور جستجو به شما در یافتن شغل دل‌خواهتان کمک کند.

این غول موتورهای جست‌وجو و نرم‌افزار، با معرفی دستیار هوشمند، قابلیت تشخیص تصاویر گوگل لنز و باقی دستاوردهای جدید خود قدم‌های بزرگی را در حوزه هوش مصنوعی برداشته است. ظاهراً گوگل در زمینه تکنولوژی دستیار هوشمند، واقعیت مجازی، ماشین و خانه هوشمند، گوی سبقت را از اپل ربوده است. هرچه گوگل به سمت شرکت‌های دیگر و به دست آوردن اکوسیستم آن‌ها می‌رود، اپل همچنان به پکیج محدود و مورداطمینان خود پای‌بند مانده است. اگرچه هنوز دو هفته به کنفرانس بزرگ اپل باقی‌مانده است و باید تا آن زمان برای قضاوت صبر کنیم، اما گوگل در این رونمایی اخیر خود رقیب را خیلی جدی به مبارزه طلبیده است! این یعنی که اپل باید برگ برنده خود را در WWDC 2017 رو کند تا در این بازی عقب نماند. در ادامه به چند مورد از مواردی می‌پردازیم که باید اپل را نگران کند:

دستیار مجازی

ابزار جست‌وجو صوتی گوگل، مدت‌هاست که از سیری اپل پیشی گرفته است. تجربه ثابت کرده است که دقت بالاتر و در بیشتر موارد پاسخ‌دهی بهتری دارد. نسل بعدی دستیار گوگل به‌زودی این امکان را فراهم می‌کند که با استفاده از گوگل لنز اشیا را شناسایی کنیم.

گوگل هوم

گوگل با این محصول جدید خود به بازار رقابت با نام‌های مطرحی چون آمازون پا گذاشته است. گوگل هوم صداها را تشخیص داده، می‌داند چه کسی با او صحبت می‌کند و متناسب با آن فرد پاسخ می‌دهد. اپل با محصولات هوم کیت سازگار است، اما این کافی نیست. برای داشتن یک خانه هوشمند به یک هاب مرکزی مانند گوگل هوم نیاز است که همه را یک‌جا جمع کند.

تصاویر

Google Photos قابلیت‌های جدید و جالبی را ارائه می‌کند، اما در زمینه تصاویر آنچه از همه جذابیت بیشتری دارد؛ قابلیت تشخیص تصاویر Google Lens است. با استفاده از این ابزار، لنز دوربین شما تصاویر را تشخیص می‌دهد و با Google Photos و Google Assistant تعامل می‌کند.

واقعیت مجازی VR و واقعیت افزودهAR

گفته می‌شود که اپل در دوربین آیفون بعدی خود این امکان را می‌گنجاند. اما خب گوگل همین حالا یک هدست مختص VR، یک گوشی VR-ready و دو گوشی AR دارد.

کروم

این مرورگر با موبایل سینک شده و روی دستگاه‌های زیادی موجود است (این در حالی است که مرورگر سافاری اپل روی اندروید کار نمی‌کند). گوگل اعلام کرده که مرورگر کروم را به فضای واقعیت مجازی نیز وارد کرده است.

خودرو

گوگل با سیستم‌عامل اندروید خود به دنیای ماشین‌های متصل به شبکه نیز راه پیداکرده است. سیستم جدید گوگل قرار است پا را فراتر از سیستم‌های سابق مانند CarPlay اپل و Android Auto بگذارد.

جست‌وجو و دیتابیس

قدرت اصلی گوگل به موتور جستجو آن و دیتابیس عظیمی است که دارد. حالا فکر کنید این دیتابیس عظیم و این موتور جست‌وجو به شما در یافتن شغل دل‌خواهتان کمک کند. این همان چیزی است که گوگل در کنفرانس اخیر خود وعده‌اش را داده است.

اپل در برابر گوگل

اگرچه گوگل در بسیاری از حوزه‌ها پا را فراتر گذاشته است، اما اپل هم برتری‌های خود را دارد. یکی از این برتری‌ها، سیستم‌های پیام‌رسان اپل مانند iMessage و Face Time است که یک سر و گردن بالاتر از سیستم‌های پیام‌رسان گوگل قرار دارند. علاوه بر این اپل هم دست روی دست نگذاشته و بی‌شک مانند گوگل برای سیستم‌عامل بعدی خود نوآوری‌های بسیاری را در نظر گرفته است. اگرچه بعید است اپل در مواردی مانند موتور جستجو بتواند با گوگل رقابت کند، اما همچنان رقابت در حوزه‌هایی مانند VR ، AR و خانه‌های هوشمند بسیار نزدیک به هم است.

چیزی تا کنفرانس اپل باقی نمانده، باید صبر کنیم و ببینیم این طرف رقابت چه چیزی برای ارائه دارد!

 

به نقل از iott.ir مرجع اینترنت اشیا در ایران

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]