اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960308250366119

9 گجت برای روزه‌دارها

روزه گرفتن به شیوه مدرن

کد: 13960308250366119

https://goo.gl/xzdFdH

، تهران , (اخبار رسمی): دنیای اینترنت اشیا، دنیای گجت‌های هوشمند است. در ماه رمضان می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به چند گجت اینترنت اشیا که روزه‌داری را ساده‌تر می‌کند.

روزه گرفتن به شیوه مدرن

شما به چه گجتی در طول ماه رمضان نیاز دارید؟ شاید گجتی که کمک کند گرسنگی را فراموش کنیم؛ یا روباتی که به‌جای ما این یک ماه را به سر کار برود!

بیدار شدن از خواب

یکی از دغدغه‌های اصلی روزه‌داران در ماه رمضان نامنظم شدن خواب و کاهش کیفیت آن است. زمان‌هایی که برای صرف وعده سحری بیدار می‌شویم در روند خواب ما وقفه ایجاد می‌کند. اختلالات خواب، مسئله‌ای رایج است و مختص به ماه رمضان یا محدوده جغرافیایی خاصی نیست. به همین دلیل هم محصولات و گجت‌های اینترنت اشیا مختلفی برای کمک به بهبود وضعیت خواب افراد طراحی و عرضه‌شده‌اند. ازجمله این گجت‌ها می‌توان اشاره‌ کرد به ساعت هوشمند Bonjour Smart که تغییر عادات زندگی شما را متوجه می‌شود و توصیه‌های لازم برای بهبود وضعیت خواب را ارائه می‌کند.

مجموعه سنسور و هاب HugOne که روند خواب شما را بررسی و بر مبنای این‌که در کدام فاز خواب قرار دارید در بهترین زمان ممکن بیدارتان می‌کند.

 

اذان صبح

اگر شما هم از آن دسته خانواده‌هایی هستید که وعده سحری و افطار را درون آشپزخانه صرف می‌کنید و مدام حواس خود را به صدای تلویزیون از اتاق پذیرایی می‌دهید که چقدر تا اذان باقی است، گجتی مانند Triby می‌تواند به کارتان بیاید. یک رو یخچالی هوشمند که با فرمان صوتی کار می‌کند، امکان یادداشت‌گذاشتن را به شما می‌دهد و از آن مهم‌تر این‌که در این روزهای ماه رمضان می‌توانید در آشپزخانه خود مناجات سحر و صدای رادیو را گوش کنید.

معمولاً موقع سحر تمام خانه تاریک است و تک‌چراغ اتاقی که خانواده در آن سحری می‌خورند، روشن گذاشته می‌شود. حالا اگر این چراغ مانند Playbulb کار یک اسپیکر را هم برای‌تان انجام دهد می‌توانید مناجات و اذان را هم از طریق همین گجت بشنوید.

 

انجام کارهای خانه

بسیاری از افراد در طول ماه رمضان و در ساعات روزه‌داری توان کافی برای انجام کارهای بدنی را ندارند. بسیاری از مسئولیت‌های خانه مانند خرید، گردگیری، جارو کشیدن و … نیازمند صرف انرژی زیادی است. در حال حاضر وسایل هوشمند زیادی وجود دارند که به‌وسیله فناوری اینترنت اشیا کارهای روزمره شما را انجام می‌دهند. سیستم‌های اتوماسیون خانگی طراحی‌شده‌اند تا امور منزل بدون دخالت انسان و به‌سرعت انجام گیرد. روبات گردگیر Everybot RS500 و جاروبرقی هوشمند ال جی دو نمونه از گجت‌هایی هستند که در ایام ماه رمضان می‌توانند باری از دوش شما بردارند.

 

گرمای هوا

مدتی است که ماه رمضان با گرم‌ترین روزهای سال مصادف شده است. گرما هم بر کارکرد جسم و هم کارکرد ذهن اثر می‌گذارد. در طول روز گرما و کاهش ذخایر آب بدن افراد را دچار ناراحتی می‌کند و نزدیک به افطار ضعف بدنی آن‌ها باعث می‌شود احساس سرما و گاهی لرز داشته باشند. یک ترموستات هوشمند مانند Lyric Round را می‌توان مطابق با خواست و شرایط خود، از راه دور و حتی پیش از ورود به محیط تنظیم کرد. به‌این‌ترتیب همواره در دمای آسایش به سر برد.

 

آماده‌سازی وعده‌های غذایی

تهیه وعده‌های غذایی در ماه رمضان به‌ویژه برای خانواده‌هایی که پدر و مادر هردو شاغل‌اند اغلب کمی دشوار است. با استفاده از محصولات هوشمندی که تکنولوژی اینترنت اشیا برای آشپزخانه‌ها به ارمغان آورده است، افراد می‌توانند غذا و نوشیدنی‌های خود را پیش از بیدار شدن و یا رسیدن به خانه آماده کنند. یکی از این محصولات ارامپز CrockPot است. که مواد غذایی را به‌آرامی در نبود شما طبخ کرده و از راه دور و از طریق اپلیکیشن قابل‌کنترل است.

یکی دیگر از اجزای هوشمند یک آشپزخانه هوشمند قهوه ساز mr. Coffee است که پیش از برخاستن شما از خواب قهوه را دم می‌کند. نکته جالب‌توجه در مورد مستر کافی این است که می‌تواند با سایر لوازم هوشمند منزل تعامل کند. فکر کنید ساعت هوشمندتان، به قهوه‌ساز بگوید که کی قرار است از خواب برخیزید و باید قهوه را آماده کند!

این‌ها چند نمونه از وسایل هوشمندی است که به لطف تکنولوژی اینترنت اشیا، زندگی روزمره ما را دست‌خوش تغییر قرار می‌دهند. می‌بینیم که گجت ها ایده‌هایی بلااستفاده نیستند و راه‌کارهای هوشمندسازی خانه‌ها تمام جنبه‌های زندگی ما را در اوقات مختلف دست‌خوش تغییر قرار می‌دهند.

شما به چه گجتی در طول ماه رمضان نیاز دارید؟ شاید گجتی که کمک کند گرسنگی را فراموش کنیم؛ یا روباتی که به‌جای ما این یک ماه را به سر کار برود!

 

مشاهده این محصولات هوشمند در iott.ir مرجع اینترنت اشیا در ایران

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]