اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960316251036389

اولین کنفرانس بین‌المللی منظر راه‌های شهری و برون‌شهری با رویکرد بومی‌سازی

کد: 13960316251036389

https://goo.gl/kzA3Me

، تهران , (اخبار رسمی): به گزارش روابط عمومی کنفرانس بین‌المللی منظر راه‌های شهری و برون شهری با رویکرد بومی سازی، اولین نسشت شورای این کنفرانس مورخه 2 خردادماه 1396 در دانشکده معماری و شهرسازی دانشکده علم و صنعت ایران با حضور اکثریت اعضاء و نمایندگان آن برگزار شد.

اولین کنفرانس بین المللی منظر راههای شهری و برون شهری با رویکرد بومی سازی

اولین نسشت شورای کنفرانس بین المللی منظر راههای شهری و برون شهری با رویکرد بومی سازی مورخه 2 خردادماه 1396 در دانشکده معماری و شهرسازی دانشکده علم و صنعت ایران با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کنفرانس بین المللی منظر راههای شهری و برون شهری با رویکرد بومی سازی، اولین نشست شورای این کنفرانس مورخه 2 خردادماه 1396 در دانشکده معماری و شهرسازی دانشکده علم و صنعت ایران با حضور اکثریت اعضاء و نمایندگان آن برگزار شد.

این نشست پس از قرائت قرآن کریم، با پیام دکتر مصطفی بهزادفر رئیس کنفرانس و رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران آغاز گردید.

دکتر مصطفی بهزادفر ضمن بیان مهمترین مشکلاتی که حوزه ساخت و ساز کشور و ناهماهنگی بین حوزه های متنوع مهندسی درگیر در این زمینه، راهها را به عنوان اساسی ترین زیر ساخت توسعه، چه در بعد کمی که بر نبود حد کافی و شاید نبود حداقل‌ها دلالت می‌کند و چه در بعد کیفی که بر ضعف  نمودهای حسی محیط دلالت دارد، بیان کردند.

رئیس کنفرانس در ادامه گفت: نبود هم پیوندی بین سامانه های حمل و نقل، منظر و شهرسازی از مسائل اساسی و مشهود توسعه ملی در سطوح مختلف اعم از سرزمینی، منطقه‌ای، ناحیه‌ای، و محلی است. بنابراین، یکی از اساسی‌ترین الزامات فرآیند ساماندهی کالبدی – فضایی انواع راهها، هم پیوند نمودن فرآیندهای کارکردی – ادراکی و مدیریتی این سه حوزه است. ساخت هرگونه راه در هر رده، کارکرد و موقعیتی مستلزم توجه عمیق به منظر آن است. به ویژه اینکه منظر خود به دلیل برخورداری از دو بعد عینی و ذهنی (Perceptual) تاثیر ترکیبی و همه شمولی بر جامعه بهره‌بردار نموده و بر فرآیندهای توسعه اقتصادی و زیست محیطی تاثیر به سزایی دارد. ساخت و ساز پایدار کشور، بدون توجه به همه ابعاد محیطی موثر در جریان مکان سازی مقدور نمی باشد، که در این بین نقش منظر، با توجه به تأکیدات یاد شده خاص می‌باشد.

رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران در پایان ابراز امیدواری کردند که با برگزاری کنفرانس بین المللی منظر راههای شهری و برون شهری بارویکرد بومی سازی بتوان با همایش جمعی، که همه ذینفع‌ها، ذینفوذ‌ها، ذیمدخل‌ها را در برداشته باشد، هم پیوندی حمل و نقل، منظر و شهرسازی پایدار و بارور نمود.

دکتر برخورداری ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران، ضمن تشکر از ایجاد چنین کنفرانسی که یکی از موضوعات بسیار مهم در این عرصه می­باشد، چارچوب و سیاست­های کلی را  برای روند این کنفرانس توصیه نمودند، و اشاره داشتند که تمامی مراکز علمی و ارگان­های ذی­ربط برای همکاری دعوت شوند.

در ادامه، اعضای شورای سیاستگذاری و کمیته علمی کنفرانس، نظرات و پیشنهادات خو.د را برای ساختار محتوایی کنفرانس بیان کردند.

دکتر مهدی خاک زند عضو هیات علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران و دبیرعلمی کنفرانس در ادامه گزارش کاملی از انتخاب محورها، روند علمی و حامیان کنفرانس ارایه دادند. وی با اشاره به اهمیت و حساسیت موضوع، ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این کنفرانس بتوانیم گام مهمی را در منظر راهای شهری و بین شهری در سطح بین الملل ایفا کنیم. در پایان، دکتر مصطفی علی بیگی مدیرعامل موسسه مهد پژوهش ره پویان حقیقت و دبیراجرایی کنفرانس، ضمن تاکید بر اینکه کمیته اجرایی در تلاش است تا بتواند به به معنای حقیقی واژه بین الملل برسد، اقدامات انجام شده اجرایی از جمله تشکیل دبیرخانه، امور بین الملل را بیان کردند. به گفته دبیراجرایی کنفرانس 4 تفاهم نامه های بین المللی در کشور هندوستان برای این رویداد انعقاد شده، که در حال مذاکره با دانشگاه­های معتبر کشورهای روسیه، ایتالیا، گرجستان، کانادا و آمریکا می­باشیم.

این نسشت با حضور، دکتر مهدی زندیه رئیس دانشکده معماری دانشگاه بین المللی دانشگاه امام خمینی (ره)، دکتر سید حسن تقوایی مدیرگروه منظر دانشگاه شهید بهشتی، دکتر علیرضا مستغنی رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر، دکتر داود صارمی رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه خوارزمی، دکتر راهب نماینده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مهندس فرامرزی نماینده وزارت راه و شهرسازی، مهندس صدیق وزیری نماینده شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی ایران، مهندس علیرضا گودرزی رئیس گروه حریم سازمان راهداری، مهندس سید احمد هاشمیان معاون دفتر ایمنی و حریم سازمان راهداری، مهندس مرجان شاهرخیان نماینده سازمان نظام مهندسی استان تهران و جمعی دیگر از اساتید برجسته دانشگاه­های کشور از جمله دکتر امیرشکیبامنش، دکتر زهرا السادات اردستانی، دکتر امیرعلی امینی، مهندس مهسا حبیبی، دکتر علی توکلی کاشانی، دکتر مهشید قربانیان، دکتر کیومرث حبیبی، دکتر امین حبیبی به کار خود پایان داد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه مهد پژوهش ره پویان حقیقت

موسسه مهدپژوهش در سطح بین الملل و در راستای ارتقای سطح علمی، آموزشی و پژوهشی در گروه های آموزشی مختلف فعالیت خود را به صورت جدی پیگیری می کند.در این راستا با ایجاد هیات مشاورانی متشکل از مسئولین و اساتید کشورهای مختلف جهان ازجمله ایران، هند، روسیه، ایتالیا، اسپانیا، استرالیا و غیره سعی در دستیابی به این هدف برداشته است.همچنین این موسسه با دانشگاه معتبری کشورهای مختلف تفاهم نامه همکاری امضا نمودند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]