کد: 13960321251597242

چگونه می‌توانیم با اطمینان به خود ترس‌ها را از بین ببریم

کد: 13960321251597242

https://goo.gl/B7onvj

، بندر عباس , (اخبار رسمی): شاید یکی از سوالات مهم شما این باشد که چگونه می‌توانیم ترس‌های خودمان را از بین ببریم و پاسخ کلی من این است که ما می‌توانیم با اطمینان به خود ترس‌ها را از بین ببریم.

گروه موفقیت مرادی

ترس واقعیت دارد. و ما انسانها مجبور هستیم برای به زانو درآوردن ترس اول وجود آن را بپذیریم و بعد بشناسیم. بسیاری از ترس هایی که در عصر ما وجود دارند منشا روانی دارند.

وقتی که از دوستان و اطرافیان خود می‌شنوید که «این فقط زایده تخیلات خودت است نگران نباش! چیزی وجود ندارد که از آن بترسی» شما در خوش نیت بودن آن‌ها اصلا شک نکنید. یادتان باشد که چنین جملات آرام‌بخشی فقط برای چند دقیقه یا حتی چند ساعت می‌تواند ترس‌های شما را تسکین دهد. اما درمان از طریق این جملات که «این فقط زایده  تخیلات خودت است» نه برای شما ایجاد اطمینان میکند و نه ترس‌های شما را از بین می‌برد.

 

آیا ترس واقعیت دارد؟

بله دوست عزیزم ! ترس واقعیت دارد. و ما انسانها مجبور هستیم برای به زانو درآوردن ترس اول وجود آن را بپذیریم و بعد بشناسیم. بسیاری از ترس هایی که در عصر ما وجود دارند منشا روانی دارند. تنش، نگرانی، دستپاچگی و سردرگمی‌ها از تخیلات منفی و به بیراه‌رفته نشات می‌گیرند.

اما یادمان باشد فقط با دانستن زمینه‌های رشد و افزایش ترس نمی‌توانیم آن را درمان کنیم! همان‌طور که یک پزشک پی می‌برد که بدن شما عفونت دارد و کار را در آن مرحله رها نمی‌کند بلکه تلاش می‌کند درمان را تا از بین بردن عفونت ادامه دهد.

ترس واقعیت دارد و دشمن شماره یک موفقیت است. ترس به مردم اجازه نمی‌دهد از فرصت‌هایی که در اختیار دارند استفاده کنند.

ترس، عدم اطمینان و  اعتماد به نفس نه تنها علت بسیاری از نابسامانی‌های اقتصادی و اجتماعی انسان‌هاست بلکه یک نیروی ویران‌گر است که اجازه نمی‌دهد افراد به موفقیت، ثروت و اهداف‌شان فکر کنند.

 

چگونه می‌توانیم با اطمینان به خود ترس‌ها را از بین ببریم

ترس به هر اندازه و شکلی که باشد نوعی بیماری و عفونت روانی است. همان‌گونه که عفونت‌ها و بیماری‌های جسمی را با استفاده از شیوه‌های درمانی می‌توان شناسایی و درمان کرد می توان عفونت‌های ذهنی را نیز شناسایی و درمان کرد.

همیشه به این اصل توجه داشته باشید که اعتماد به نفس تماما اکتسابی و آموختنی است و این به این معنی است که هیچ شخصی به صورت مادر زاد با اعتماد به نفس بالا نیست بلکه بر اساس تلاش‌ها و تمرین‌هایی که داشته به این مرحله رسیده است. اقدام و عمل‌کردن ترس را از بین می برد.

 

هنگام روبرو شدن با مشکلات بزرگ باید چه کار کنم؟

یادمان باشد هنگامی که با مشکلات بزرگ روبرو شدیم نباید آن قدر بی‌توجه باشیم که فرصت‌های بزرگی را که در اختیارمان است از بین بروند. تا زمانی‌که دست به اقدام و عمل نزده‌ایم امید برای یافتن راه حل در تاریکی‌ها باقی می‌ماند. امید داشتن خود یک آغاز است ولی برای به دست آوردن پیروزی باید امید با اقدام و عمل‌کردن همراه باشد.

هنگامی که ترس‌ها و مشکلات بزرگ به سمت ما هجوم می‌آورند باید محکم و پرانرژی بایستیم و دنبال راه‌حل باشیم؛ از قانون اقدام و عمل‌کردن استفاده کنیم و این سوال بزرگ را از خودمان بپرسیم که برای نابودن کردن و از بین بردن این مشکلات و ترس‌ها باید چه کاری انجام دهم؟

 

کلیدهای طلایی برای رسیدن به موفقیت در زندگی

همه ما ترس‌های متفاوتی در موقعیت‌های متفاوت داریم و مهم‌ترین راه این است که بپذیریم می‌ترسیم و از همه مهم‌تر باید برای رفع ترس‌های‌مان باید بخواهیم و اقدام کنیم.

 

ترس‌های متفاوت در موقعیت‌های مختلف و راه حل عملی برای مقابله با آنها

۱ – ترس و خجالت کشیدن به خاطر ظاهر و قیافه

به خودتان برسید و به یک آرایشگاه خوب و مناسب بروید. همیشه کفش‌های‌تان واکس‌زده باشد و برق بیندازید. سر و وضع‌تان را بهتر کنید. این‌کار بدون لباس‌های گران‌قیمت هم ممکن است. لباس‌هایتان را همیشه تمیز و اتو کرده نگه دارید.

۲ – ترس از دست دادن مشتریان مهم

تلاش‌های‌تان را برای ارائه خدمات بهتر و بیش‌تر چند برابر کنید. چیزهایی را که باعث سلب اعتماد مشتری می‌شود از بین ببرید. خودتان را جای مشتری بگذارید واقعا چه نیازی دارد.

۳ – ترس از مردم

درک درستی از مردم داشته باشید

به یاد داشته باشید دیگران نیز  انسانی هستند درست مانند خود شما.

۴ – ترس از سرمایه‌گذاری یا خرید منزل

همه جنبه‌ها را در نظر بگیرید و بعد تصمیم نهایی را بگیرید. به قضاوت‌های درست خود اعتماد کنید. تصمیم‌های خود را قاطعانه به انجام برسانید.

۵ – ترس از نحوه تفکر و قضاوت دیگران درباره شما

از درستی کارهایی که قصد انجام آن را دارید مطمئن شوید. همیشه مثبت‌اندیش باشید و افکار مخرب را از خودتان دور کنید.

 

 راه‌های به دست آوردن اعتماد به نفس از طریق اداره صحیح ذهن و حافظه‌تان

فقط افکار مثبت را به بانک ذهنی‌تان بسپارید.

اول از همه باید برخورد درستی با این موضوع داشته باشیم. همه با موقعیت‌های یاس‌آور، ناخوشاینده و دستپاچه‌کننده روبرو می‌شوند ولی برخورد آدم‌های موفق و ناموفق با این موضوع متفاوت تست. افراد ناموفق به مسائل ناخوشایند می‌چسبند و در ذهن خود به آنها جای می‌دهند. در صورتی که افراد موفق و متکی به خود هیچ‌وقت به خاطرات منفی و ناخوشایند خودشان رجوع نمی‌کنند.این افراد در سپردن اندیشه‌های مثبت به ذهن‌شان قدرت بزرگی دارند.

اگر هر روز صبح قبل از آن‌که سرکار برید دو مشت خاک در کاربراتور ماشین‌تان بریزید چه اتفاقی می افتد؟ قطعا موتور ماشین شما خیلی زود از کار می‌افتد و کاری را که شما از ماشین‌تان انتظار دارید نمی‌تواند انجام دهد. افکار و باورهای منفی و ناخوشایندی که شما به ذهن‌تان می سپارید همان تاثیرات مخرب را بر ذهن شما می‌گذارد و موتور ذهن شما را خراب می‌کند. افکار منفی شما را زیر بار عجز و نگرانی از پای در می‌آورد.

هر وقت که با خودتان تنها شدید افکار و رویداد های خوشایند را در ذهن‌تان تجزیه و تحلیل کنید و فقط روی آن‌ها تمرکز داشته باشید. این کار نیازمند تکرار و تمرین است. توجه و تمرکز روی رویداد های مثبت و خوشایند اعتماد به نفس شما را تا حد زیادی بالا خواهد برد و باعث می شود از میزان توجه و تمرکز بر روی موارد منفی زندگی خودداری کنید.

 

چگونه می توانیم با اطمینان به خود ترس‌ها را از بین ببریم

 فقط افکار مثبت را از بانک ذهنی خود برداشت کنید

 

راه‌های یافتن درک صحیح از مردم

۱ – نظر متعادلی نسبت به دیگران پیدا کنید.

همیشه هنگام ارتباط و تماس با مردم این نکته را در نظر داشته باشید که  دیگری فرد مهمی است ولی این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که شما هم فرد مهمی هستید. پس وقتی که فرد دیگری را ملاقات می کنید این فکر را مد نظر داشته باشید ما هر دو آدم مهمی هستیم که در مود منافع مشترک با یکدیگر کفت‌وگو می کنیم.

۲ – نگرش عاقلانه‌ای انتخاب کنید.

 

راه حل های افزایش اعتماد به نفس

۱ – همیشه در ردیف‌های جلو بنشینید.

تا حالا توجه کردید که چگونه در جلسات، مسجد ،کلاس درس و دیگر اجتماعات اول ردیف‌های آخر پر می‌شوند. اکثر افراد در ردیف‌های آخر م‌ نشینند تا کم‌تر در چشم باشند.

بسیاری از مردم چون اعتماد به نفس ندارند از انگشت‌نما بودن خود ترس دارند. در ردیف‌های جلو نشستن اعتماد به نفس افراد را بیش‌تر می‌کند.

۲ – نگاه کردن به چشمان دیگران را تمرین کنید.

افراد تا حد زیادی خوشان را از طریق چشمان‌شان به ما معرفی می‌کنند. شخصی که به چشمان شما نگاه نمی کند به طور غریزی پرسش‌هایی را در ذهن‌تان ایجاد می‌کند. دارد چه چیزی را مخفی می‌کند؟ از چه چیزی می‌ترسد؟ چه کلکی در سر دارد؟ چه چیزی را از من پنهان می‌کند؟ کسی که نتواند به چشمان دیگران نگاه کند دو نوع برداشت را الغا می‌کند:

۱ – در مقابل شما احساس ضعف می‌کنم!

۲ – در مقابل شما احساس حقارت می‌کنم و می‌ترسم!

۳ – سرعت راه رفتن‌تان را ۲۵ درصد تندتر کنید.

اگر می‌خواهید جزو آدم‌های متفاوت باشید باید راه رفتن‌تان نیز متفاوت باشد. راه رفتن آدم‌های معمولی نیز بسیار معمولی است. شانه‌هایتان را عقب نگه دارید،سرتان را بالا بگیرید،کمی تندتر راه بروید به این ترتیب اعتماد به نفس را در خودتان احساس می‌کنید.

۴ – بلند و جدی حرف‌زدن را تمرین کنید.

بلند بخندیدتا احساس کنید” زندگی دوباره قشنگ می‌شه”باید طوری بخندید که دندان‌هایتان را بتوان شمرد.

در بسیاری از موارد جدی حرف زدن با افراد را تمرین کنید.

 

پنج دستور‌العمل مهم برای پیشبرد کارها

۱ – اقدام، ترس را از بین می‌برد.

ترس‌های خودتان را مهار کنید و سپس دست به اقدامی موثر بزنید.

۲ – شب و روز سعی کنید که فقط افکار و باورهای مثبت را در ذهن‌تان پرورش دهید. اجازه ندهید که افکار و باورهای منفی به ذهن‌تان بیایند و تبدیل به هیولایی ذهنی شوند.

۳ – مردم را درست بشناسید.

یادتان باشد وجه اشتراک مردم خیلی بیش‌تر از وجه اختلاف آن‌هاست.

۴ – در مورد مردم اصلا قضاوت‌های منفی نکنید همان‌گونه که دوست دارید دیگران در مورد شما این‌گونه قضاوت نکنند.

5 – کارهایی را انجام دهید که وجدان‌تان می‌گوید درست است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه موفقیت مرادی

گروه موفقیت مرادی همراه شما برای دستیابی به موفقیت مالی و کسب ثروت ، راه اندازی و مدیریت کسب وکار، قانون جذب و راز جهان هستی، بازاریابی و فروش.

منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان