اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960327252045652

چرا باید در کارکنان خود انگیزه ایجاد کنیم؟

کد: 13960327252045652

https://goo.gl/8VHf96

، رشت , (اخبار رسمی): در محیط‌های کاری مدرن و امروزی، چیدمان نیروی انسانی و نقش آن در موفقیت و شکست کسب و کار، جایگاهی به مراتب متفاوت‌تر از گذشته به خود گرفته است.

چرا باید در کارکنان خود انگیزه ایجاد کنیم؟
چرا باید در کارکنان خود انگیزه ایجاد کنیم؟

یکی از زیان‌های اصلی نبود انگیزه در سازمان، نرخ بالای تغییرات و جابه‌جایی پرسنل کسب و کار است.

به گزارش سایت مدیرنو، این‌که منابع انسانی و مدیریت از جایگاه سنتی خود یعنی تولید تفکر از سوی مدیریت و نیروی فیزیکی از سوی منابع انسانی جای خود را به مشارکت در تصمیم‌گیری و راهبری سازمان از هر دو گروه (مدیریت و منابع انسانی) داده است، باعث می‌شود تا نگاه دقیق‌تری به فرآیند مدیریت در عصر حاضر بیندازیم.

دیگر نمی‌توان تنها با برطرف‌کردن سطوح زیرین نیازهای انسانی (سلسله مراتب نیازهای مازلو) به سطح مطلوبی از رقابت نیروی انسانی و در نتیجه سطح رضایت مشتریان دست یافت و زمانی که کسب و کاری نتواند سطح رضایت مشتریان خود را در حد مطلوب حفظ کند، نمی‌تواند دست به نتایج متفاوتی در صنعت خود بزند.


یکی از زیان‌های اصلی نبود انگیزه در سازمان، نرخ بالای تغییرات و جابه‌جایی پرسنل کسب و کار است. این جابه‌جایی هزینه‌های سنگینی را به شما و کسب و کارتان تحمیل خواهد کرد که ببش‌تر این هزینه‌ها در دفاتر حساب‌داری درج نمی‌شوند. به عنوان مثال هزینه‌های آموزش پرسنل جدید، هزینه‌های ازدست‌دادن زمان لازم برای جای‌گزینی، هزینه‌های جاماندن از رقابت و... هزینه‌هایی هستند که نامشهودند  و به سازمان زیان زیادی وارد می‌کنند؛متاسفانه تنها هزینه‌های آگهی جذب و حقوق و مزایای انتخاب‌های اشتباه در فرآیندهای جای‌گزینی در دفاتر حسابداری ثبت می‌شوند.

این تنها صدمه ای نیست که از عدم انگیزه نصیب ما و کسب و کارمان می شود! از دست دادن مزیت رقابتی مان یکی دیگر از لطمات بیشمار عدم وجود انگیزه در سازمان است.

در صورتی که کارکنان شما خوشحال نیستند و یا به عبارتی ساده تر از بودن در سازمان شما لذت نمی برند، حتی یک لحظه هم نباید فکر کنید که تقصیر و مشکل از جانب آنهاست، بلکه مشکل اصلی شما هستید! این شما هستید که نمی توانید انگیزاننده های متناسب با شرایط کسب و کار و همکارانتان ایجاد کنید.

خبر بد این است که کارکنان ناراضی باعث می شوند که شما مزیت رقابتی تان را از دست بدهید. در صورتی که تا امروز با این چالش رو به رو نشده اید، مطمئن باشید که به زودی این چالش خودش را کسب و کارتان نشان خواهد داد.

در صورتی که از سیستم ارتباطی باز در سازمان برخوردار نباشید، قطعاً همکارانتان بازخوردی به شما نخواهند داد. در نتیجه گام اول در راستای رفع این معضل، توجه به علامت های هشدار دهنده موجود در کسب و کارتان است.

این علامت ها عبارتند از : غیبت های رو به افزایش، تاخیر در ورود، وعده های عقب افتاده، اشتباهات همیشگی و نهایتاً کاهش اشتیاق.

به خاطر داشته باشید که هریک از پرسنل شما، مستقیم یا غیرمستقیم در فرآیند خدمت رسانی به مشتریان حضور داشته و می توانند در نتیجه نهایی تاثیر بگذارند.

مثال زیر نشان می دهد که یک کارمند ناراضی بدون انگیزه چطور خدمات به مشتری را از مسیر مطلوب خود خارج می کند :

فرض کنید آقای اکبری راننده یک شرکت پخش است که در طول سه سال فعالیت خود، با توجه به تلاشی که برای شغلش کرده به جایگاه موردنظر دست پیدا نکرده و از سوی مجموعه به رسمیت شناخته نشده! مدیر مجموعه که سرپرست ۳۰ نفر است نام او را نمی داند اما از بی انگیزگی او شکایت می کند. همکاران مورد تعامل در بخش های دیگر نیز به ندرت با وی درمورد روندهای کاری صحبت می کنند. در این بین آقای اکبری روحیه و انگیزه خود را از دست داده و هر روز دغدغه کمتری نسبت به کیفیت کار خود دارد. او سفارش های مشتریان را به اشتباه به مقصد می رساند و نارضایتی زیادی از جانب مشتریان ایجاد کرده است.

شکایت های مشتریان از اشتباهات وی مداوماً به دفتر مجموعه ارائه می شود و در چند مورد شرکت مشتریان خود را از دست داده است. این فقدان انگیزه در آقای اکبری و شاید هم در دیگر پرسنل این مجموعه باعث ضررهای کوتاه مدت و بلند مدت زیادی شده و مجموعه برای جلوگیری از ضررهای بیشتر، مجبور به هزینه کرد بیشتر(هزینه های جا به جایی مداوم نیروی کار) شده است.

در مورد فوق، عدم وجود سیستم انگیزش باعث شد تا پرسنل مربوطه باعث نارضایتی و از دست دادن مشتریان بنگاه موردنظر شود. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، شرکت های آمریکایی هر پنج سال یکبار، نیمی از مشتریان خود را از دست می دهند و بیشتر این ریزش ها مربوط به عدم ارائه مطلوب خدمات به مشتریان آنهاست و شما به عنوان مقام اجرایی در کسب و کار نباید اجازه دهید رقبایتان مشتریان شما را به راحتی از دستتان دربیاورند. مشتریانی که در شرایط کنونی بازار به سختی بدست می آیند.

لزوم انگیزه بخشی به پرسنل غیر قابل انکار است و خوشحال نگه داشتن پرسنل، باعث خوشحال و راضی شدن مشتریان شده و در نتیجه شرکت شما به سودآوری مطلوب خواهد رسید.

منبع:مدیران نواندیش

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدیرنو

ما باور داریم قدم در راهی نهاده‌ایم که با ارائه‌ی آموزش‌های اصولی و کاربردی، مقالات تخصصی، مشاوره‌ی حرفه‌ای و سایر فعالیت‌های خود و همچنین با مساعدت و همکاری اساتید و مدیران مجرب کشور، می‌توانیم گامی موثر در جهت بهبود و پیشرفت بنگاه‌های اقتصادی و به طبع آن رشد کشور برداریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]