اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960712262945652

چگونه قاتل ترس هایمان شویم؟

کد: 13960712262945652

https://goo.gl/Nr54Bb

، رشت , (اخبار رسمی): چه چیزی شما را می‌ترساند؟ یادگیری چگونگی غلبه بر ترس از شکست می‌تواند برای هرکسی چالش برانگیز باشد. خوشبختانه، تمام ترس‌ها یادگرفته می‌شوند. هیچ کسی با ترس متولد نشده و ترس‌ها می‌توانند با تمرین از بین بروند.

چگونه قاتل ترس هایمان شویم؟
چگونه قاتل ترس هایمان شویم؟

چه چیزی شما را می‌ترساند؟ یادگیری چگونگی غلبه بر ترس از شکست می‌تواند برای هرکسی چالش برانگیز باشد. خوشبختانه، تمام ترس‌ها یادگرفته می‌شوند. هیچ کسی با ترس متولد نشده و ترس‌ها می‌توانند با تمرین از بین بروند. رایج‌ترین ترس‌هایی که می‌تواند تجربه شوند، و تمامی امیدها برای موفقیت را از بین ببرد، ترس از ‌، فقر و از دست دادن پول است. این ترس ها باعث می‌شوند افراد از هر نوع خطری اجتناب کنند و وقتی فرصتی برایشان ایجاد می‌شود، آن را رد کنند. آنها چنان می‌ترسند که وقتی فرصتی برایشان ایجاد می‌شود، فلج می‌شوند. ترس‌های زیاد دیگری وجود دارد که با شادی های ما تداخل می‌کنند :

- فقدان عشق

-  از دست دادن شغل و امنیت مالی

-  شرمندگی و مسخره شدن

-  طرد شدن و انتقاد

-  بی احترامی و فقدان عزت نفس

این‌ها و ترس‌های دیگر ما را از زندگی متفکرانه دور نگه می‌دارند.

ترس، عمل را فلج می‌کند. رایج ترین واکنش در موقعیت ترس نگرش «نمی‌توانم!» است. این ترس از شکست است که ما را از عمل کردن متوقف می‌کند و بطور فیزیکی تجربه می‌شود و از معده شروع می‌شود. وقتی افراد می‌ترسند، دهان و گلویشان خشک می‌شود، قلبشان شروع به تند تپیدن می‌کند. گاهی آنها به کندی نفس می‌کشند و معده‌شان درد می‌گیرد. این ها همگی نشانه‌های فیزیکی ترس هستند که همه ما گاهاً تجربه می‌کنیم. ترس، مغز ما را خاموش می‌کند. ترس هرگونه عمل را متوقف می‌کند. گاهی مغز را خاموش می‌کند و باعث می‌شود فرد به واکنش «جنگ یا گریز» برگردد. ترس هیجان وحشتناکی است که شادی‌مان را از بین برده و می‌تواند ما را در زندگی عقب نگه دارد.

روش‌های معدودی برای کمک به غلبه بر ترس‌ها و تقویت موفقیتتان به شرح زیر وجود دارد :

۱- خود را به عنوان فردی که نترسیده مجسم کنید.
تصور خود شما، یعنی روشی که شما خود را می بینید و درباره خود فکر می‌کنید، باید به عنوان فردی نترس و شجاع باشد و نهایتاً  مغزتان را با این تصویر ذهنی مثبت که شما بهترین حالت خودتان هستید، تغذیه کنید.

۲- از قانون برگشت پذیری استفاده کنید.
قانون برگشت پذیری می‌گوید که اگر شما احساس خاصی داشته باشید، به روشی موافق با آن احساس عمل خواهید کرد. اگر به روشی موافق با آن احساس عمل کنید، حتی اگر آن احساس را نداشته باشید، قانون برگشت پذیری احساسی را ایجاد خواهد کرد که موافق با عمل شما باشد. این یکی از بزرگترین اکتشافات روانشناسی موفقیت است. شما این شجاعت را در خود ایجاد می کنید تا کارهایی که از انجام آنها می ترسید را انجام دهید تا زمانی که آن ترس کاملاً از بین برود.

۳- سریعاً با ترس‌های خود مقابله کنید.
توانایی شما برای مقابله، سر و کار داشتن و عمل، علی رغم ترس هایتان، کلید شادی و موفقیت است.‌ یکی از بهترین تمرین‌هایی که می‌توانید انجام دهید، شناسایی فرد یا موقعیتی است که از آن می‌ترسید و درگیری سریع با آن موقعیت است. اجازه ندهید چنین موقعیتی حتی یک دقیقه دیگر شما را اذیت کند. با موقعیت یا فرد مقابله کرده و ترس را پشت سر بگذارید.

۴- به طرف ترس ها بروید.‌
وقتی ترسی را شناسایی کردید و خود را برای حرکت به سمت آن آماده نمودید، این ترس کوچک تر و قابل مدیریت می‌شود. هرچه ترس‌هایتان کوچک‌تر می‌شوند، اعتمادتان بیشتر شده و نهایتاً ترس‌هایتان کنترل و تسلط بر شما را از دست می‌دهند. در مقابل، وقتی شما از موقعیت یا فرد ترس برانگیز دوری می‌کنید، ترس‌تان بزرگتر و بزرگتر شده و بر تفکر و احساس شما مسلط می‌شود، طی روز ذهن شما را به خود مشغول کرده و گاهی شب ها هم شما را بیدار نگه می‌دارد.

۵- مستقیماً با ترس دست و پنجه نرم کنید.
تنها راه سر و کار داشتن با ترس، مطرح کردن آن به شکلی مشخص است. گرایش طبیعی افراد زیادی، انکار مشکلات ناشی از ترس است. آنها از مقابله با آن می‌ترسند. در واقع، این موضوع منبع اساسی استرس، ناراحتی و بیماری‌ها می‌شود. با موقعیت ها یا افراد مستقیماً برخورد کنید. همان طور که شکسپیر می‌گوید: دستانتان را علیه دریای مشکلات بالا بگیرید و با اینکار به آنها خاتمه دهید.

 درباره فواید تسلیم نشدن، پشتکار و شکست ناپذیری بسیار شنیده‌ و یا خوانده‌اید و حرف زدن درباره تسلیم شدن شاید کمی عجیب باشد، مقاله "گاهی باید تسلیم شد، اما چه زمانی" از مدیران نواندیش، به شما می‌آموزد که مرز بین پیگیری و تسلیم کجاست.؟

وقتی خود را مجبور به مواجهه با موقعیت ترس برانگیز در زندگی‌تان می کنید، عزت نفستان بیشتر شده، احترام به خودتان افزایش یافته و حس افتخار شخصی‌تان رشد می‌کند.

شما نهایتاً به نقطه‌ای در زندگی‌تان می‌رسید که در آن از هیچ چیز نمی‌ترسید پس شروع کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدیرنو

ما باور داریم قدم در راهی نهاده‌ایم که با ارائه‌ی آموزش‌های اصولی و کاربردی، مقالات تخصصی، مشاوره‌ی حرفه‌ای و سایر فعالیت‌های خود و همچنین با مساعدت و همکاری اساتید و مدیران مجرب کشور، می‌توانیم گامی موثر در جهت بهبود و پیشرفت بنگاه‌های اقتصادی و به طبع آن رشد کشور برداریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش