اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960413253455652

ارزیابی رفتار مصرف‌کننده برای تقویت کسب‌وکار

کد: 13960413253455652

https://goo.gl/xqHcfs

، رشت , (اخبار رسمی): ارزیابی رفتار مصرف‌کننده در واقع نگاه دقیق به انگیزه‌ها، استدلال‌ها و اقداماتی است که به تصمیم خرید می‌انجامد. شناخت جنبه‌های رفتار مصرف‌کننده و روش‌های مطالعه، بینش ارزشمندی برای کسب‌وکار فراهم و تکنیک‌های مهمی برای پیشرفت کسب‌وکارتان به شما پیشنهاد می‌کند.

ارزیابی رفتار مصرف‌کننده برای تقویت کسب‌وکار

هنگام خرید، اکثر مصرف‌کنندگان به طور مداوم فکر می‌کنند که چرا و به چه علت این خرید را انجام می‌دهند اما استدلال‌شان ترکیبی از چندین جنبه است.

رفتار مشتری

روانشناسی رفتار مصرف‌کننده از منظر دلایل خرید و عوامل مرتبط که می‌توانند بر تصمیم‌گیری اثرگذار باشند، به طور گسترده‌ای مورد مطالعه قرار گرفته است. هنگام خرید، اکثر مصرف‌کنندگان به طور مداوم فکر می‌کنند که چرا و به چه علت این خرید را انجام می‌دهند اما استدلال‌شان ترکیبی از چندین جنبه است.

پژوهش‌ها سه دلیل اساسی خرید را مشخص کرده‌اند:

-نیاز : غذا، محل سکونت، پوشاک، مراقبت‌های بهداشتی، مراقبت از کودکان و ....

- وضعیت اجتماعی: لباس‌های مد روز، ماشین‌های گران قیمت، خانه‌های بزرگ

-هدایا: خرید با هدف هدیه‌دادن به دیگران

پژوهش‌ها هم‌چنین سه دلیل خریدن نکردن مصرف‌کنندگان را نیز پیدا کرده‌ا‌ند:

-عدم نیاز: مصرف‌کننده به آن محصول احتیاج ندارد و آن را خریداری نمی‌کند.

-کمبود مالی: پولی برای خریدکردن کافی نیست.

-دوست‌نداشتن: مصرف‌کننده محصول را دوست ندارد.

چگونه رفتار مصرف‌کننده مورد مطالعه قرار می‌گیرد؟

با گذشت زمان، محققان اجتماعی روش‌های زیادی را برای بررسی مصرف‌کنندگان و رفتارهایی که باعث تصمیم به خرید می‌شوند یافته‌اند.

تحقیقات به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ تحقیق اولیه که به صورت فردی یا سازمانی طراحی و اجرا می‌شود و تحقیق ثانویه از اطلاعاتی که توسط دیگران جمع‌آوری شده است و برای نتیجه‌گیری‌های جدید یا متفاوت استفاده می‌شود.

یکی از روش‌های تحقیق اولیه نظرسنجی‌ است که یک روش ایده‌آل برای جمع‌آوری مقدار زیادی اطلاعات خاص است و می‌تواند شامل سوالات باز باشد به عنوان مثال، شما ساکن کدام شهر هستید؟ یا سوالات چند‌گزینه‌ای به عنوان مثال، آیا ازدواج کرده‌اید؟ بله یا خیر؟. نظرسنجی‌ می‌توانند از طریق ایمیل ارسال یا توسط اشخاص انجام شود.


ادامه مطلب

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدیرنو

ما باور داریم قدم در راهی نهاده‌ایم که با ارائه‌ی آموزش‌های اصولی و کاربردی، مقالات تخصصی، مشاوره‌ی حرفه‌ای و سایر فعالیت‌های خود و همچنین با مساعدت و همکاری اساتید و مدیران مجرب کشور، می‌توانیم گامی موثر در جهت بهبود و پیشرفت بنگاه‌های اقتصادی و به طبع آن رشد کشور برداریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]