اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960507255814830

اینفوگرافیک استفادۀ کاربران ایرانی از واتس‌اپ

کد: 13960507255814830

https://goo.gl/91iqWy

، تهران , (اخبار رسمی): هشت سال پیش، زمانی که واتس‌اپ منتشر شد، شاید هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که این برنامه می‌تواند یک روز بیش از یک میلیارد کاربر را جذب خود کند و فیس‌بوک برای به‌دست‌آوردن آن بیش از ۱۹٫۳میلیارد دلار بپردازد.

اینفوگرافیک استفادۀ کاربران ایرانی از واتس‌اپ
اینفوگرافیک استفادۀ کاربران ایرانی از واتس‌اپ

به گزارش شرکت نظربازار، واتس‌اپ یکی از برنامه‌های محبوب پیام‌رسانی در بسیاری از کشورهاست. اما از این برنامه در ایران چه می‌دانید؟

هشت سال پیش، زمانی که واتس‌اپ منتشر شد، شاید هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که این برنامه می‌تواند یک روز بیش از یک میلیارد کاربر را جذب خود کند و فیس‌بوک برای به‌دست‌آوردن آن بیش از ۱۹٫۳میلیارد دلار بپردازد. امروزه واتس‌اپ بسیار بیشتر از یک برنامۀ پیام‌رسان ساده عمل می‌کند. ارسال فایل‌ها، یادداشت‌های صوتی، برقراری تماس صوتی و تصویری و به‌تازگی انتقال پول در شبکه (راه‌اندازی ابتدایی در هند خواهد بود)، تنها برخی از ویژگی‌های واتس‌اپ است.

در ایران با افزایش زیرساخت‌های تلفن همراه و استفادۀ روزافزون از گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های پیام‌رسان به رسانه‌های جدید اجتماعی تبدیل شده‌اند. برای مدتی، دو برنامۀ وایبر و لاین پیام‌رسان‌های محبوب در کشور بودند؛ اما بعداً تلگرام و واتس‌اپ محبوب شدند. اگرچه تقریباً هرکس که در ایران گوشی هوشمند دارد از تلگرام استفاده می‌کند، واتس‌اپ هنوز انتخاب دوم برای بسیاری از مردم است. یکی از دلایل محبوبیت واتس‌اپ در ایران، قابلیت تماس صوتی و تصویری آن است که برخلاف تلگرام، دولت آن را مسدود نکرده است.

در بررسی انجام‌شده توسط نظربازار و تکراسا، پرسش‌نامه از بین ۳۷۰۷ نفر (۲۸۲۹ نفر مرد و ۸۷۸ نفر زن) جمع‌آوری شد. نتایج نشان داد حدود ۷۰درصد زنان و ۶۰درصد مردان شرکت‌کننده هرروز به پیام‌رسان واتس‌اپ مراجعه می‌کنند. بیشتر این افراد بین ۱تا۵ دقیقه زمان برای این پیام‌رسان صرف می‌کنند. بیشترین ساعاتی که کاربران به این پیام‌رسان مراجعه می‌کنند، بین ساعت ۷ عصر تا ۱۰ شب است. همچنین نزدیک ۷۰درصد پاسخ‌گویان دلیل استفاده از واتس‌اپ را معاشرت با دوستان و اقوام اعلام کردند. به‌طور میانگین ۴۴٫۷درصد از پاسخ‌گویان، واتس‌اپ را منبع موثق اطلاعات و خبر دانستند.

اینفوگرافیک استفادۀ کاربران ایرانی از واتس‌اپ

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نظربازار

نظربازار بستر تحقیقات بازار آنلاین مبتنی بر تلفن همراه است. کسب‌وکارها برای تصمیم‌گیری‌های جاری‌شان می‌توانند به سرعت از نظرات گروه هدفشان مطلع شوند. کاربران نیز در ازای پاسخگویی‌شان مشوق‌هایی دریافت می‌کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]