اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960507255804830

اینفوگرافیک استفادۀ کاربران ایرانی از اینستاگرام

کد: 13960507255804830

https://goo.gl/4f4M7p

، تهران , (اخبار رسمی): اینستاگرام محبوب‌ترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی در ایران است که بیشتر از ۲۰میلیون کاربر دارد. در این مقاله دربارۀ رفتار کاربران ایرانی اینستاگرام خواهیم گفت. اینستاگرام برنامه‌ای کاربردی و رسانه‌ای اجتماعی است که اساس راه‌اندازی آن تبادل عکس در اینترنت است. این برنامه در سال ۲۰۱۰ جهان را تسخیر کرد.

اینفوگرافیک استفادۀ کاربران ایرانی از اینستاگرام

 

به گزارش روابط عمومی شرکت نظربازار، اینستاگرام محبوب‌ترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی در ایران است که بیشتر از ۲۰میلیون کاربر دارد. در این مقاله دربارۀ رفتار کاربران ایرانی اینستاگرام خواهیم گفت.
اینستاگرام برنامه‌ای کاربردی و رسانه‌ای اجتماعی است که اساس راه‌اندازی آن تبادل عکس در اینترنت است. این برنامه در سال ۲۰۱۰ جهان را تسخیر کرد. تنها دو ماه بعد از راه‌اندازی، اینستاگرام توانست یک میلیون کاربر جذب کند و بعد از گذشت یک سال ۱۰میلیون کاربر به‌دست آورد. نگاهی به رشد اینستاگرام در طول این سال‌ها بیندازیم:

  • ۱میلیون کاربر ثبت‌شده در دسامبر ۲۰۱۰؛
  • ۱۰میلیون کاربر ثبت‌شده در سپتامبر ۲۰۱۱؛
  • ۸۰میلیون کاربر ثبت‌شده در جولای ۲۰۱۲؛
  • ۱۳۰میلیون کاربر ثبت‌شده در ژون ۲۰۱۳؛
  • ۱۵۰میلیون کاربر ثبت‌شده در سپتامبر ۲۰۱۳؛
  • ۳۰۰میلیون کاربر ثبت‌شده در دسامبر ۲۰۱۴؛
  • ۴۰۰میلیون کاربر ثبت‌شده در سپتامبر ۲۰۱۵؛
  • ۵۰۰میلیون کاربر ثبت‌شده در ژون ۲۰۱۶؛
  • ۶۰۰میلیون کاربر ثبت‌شده در دسامبر ۲۰۱۶؛
  • ۷۰۰میلیون کاربر ثبت‌شده در آوریل ۲۰۱۷.

توجه کنید که فیس‌بوک در مارس ۲۰۱۲، اینستاگرام را به مبلغ ۱میلیارد دلار پول نقد و سهام خریداری کرد. پس از ۶ سال، اینستاگرام ۶۰۰میلیون کاربر به‌دست آورد؛ در‌حالی‌که فیس‌بوک در آغاز سال ششم فعالیت خود، ۴۳۱‌میلیون کاربر به دست آورده بود. از مارس ۲۰۱۷، فیس‌بوک ۹۴.۱ میلیارد کاربر دارد.

 

محبوب‌ترین رسانۀ اجتماعی در ایران

ایران رابطۀ پیچیده‌ای با پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دارد. حتماً می‌دانید که فیس‌بوک و توییتر در ایران مسدود شده‌‌اند؛ اگرچه اکثر اعضای کابینۀ روحانی در این سیستم‌عامل‌های اجتماعی فعال هستند. اینستاگرام تنها پلتفرم محبوب رسانه‌های اجتماعی است که در کشور مسدود نشده است.
درحال حاضر هیچ آمار دقیقی دربارۀ کاربران اینستاگرام در ایران وجود ندارد؛ اما اگر تعداد دانلودهای اینستاگرم در کافه‌بازار را که محبوب‌ترین بازار اندرویدی ایران است مشاهده کنیم، متوجه می‌شویم که بیش از ۱۶میلیون دانلود انجام شده است.
با توجه به اینکه تعداد زیادی از دانلودها از گوگل‌پلی انجام شده است و اینکه ۶‌تا‌۷ میلیون آیفون در کشور وجود دارد که احتمالاً اینستاگرام را از اپ‌استور نصب کرده‌اند، تخمین می‌زنیم اینستاگرام باید بیش از ۲۰میلیون کاربر در ایران داشته باشد. این یعنی ۸۵.۲درصد از کاربران اینستاگرام ایرانیان هستند. با درنظرگرفتن اینکه ۴تا۵ میلیون ایرانی خارج از کشور زندگی می‌کنند، این میزان به ۳درصد خواهد رسید.

 

اینستاگرم، ستاره‌ها و بازی تاج و تخت

راه‌‌های دیگری برای درک محبوبیت اینستاگرام در ایران وجود دارد. اگر شما به صفحۀ اینستاگرام بازیگران مشهور ایرانی مانند مهناز افشار نگاه کنید، می‌بینید که او ۶میلیون دنبال‌کننده دارد. در تحقیق ما، بیشترین تعداد دنبال‌کنندگان در اینستاگرام متعلق به این بازیگر است.
یکی دیگر از صفحات جالب کاربران ایرانی که ما در اینستاگرام پیدا کردیم، صفحۀ اختصاصی فیلم بازی تاج و تخت بود. برای درک محبوبیت این سریال در داخل ایران در مقایسه با جهان، کافی است بگوییم این صفحه دارای ۱۰۸هزار دنبال‌کننده است؛ درحالی‌که صفحۀ رسمی بازی تاج و تخت ۳.۱میلیون دنبال‌کننده در جهان دارد. یعنی ۳.۴درصد کل طرف‌داران سریال بازی تارج و تخت در جهان را ایرانیان تشکیل می‌دهند. آمار و ارقام کافی است. حال بیاید به اینفوگرافیک بپردازیم:

نظربازار و تکراسا پرسش‌نامه‌ای برای بررسی وضعیت اینترنت و استفاده از رسانه‌های اجتماعی در ایران طراحی کردند. نظربازار یک پلتفرم تحقیقاتی در بازار ایران است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا نظرسنجی‌ها را تعریف کنند و انگیزه‌هایی برای مصرف‌کنندگان برای پاسخ‌دادن به این نظرسنجی‌ها ایجاد می‌کند. تعداد ۷۰۷.۳ ایرانی ۱۸تا۶۵ سال به پرسش‌نامۀ ما پاسخ داده‌اند که ۸۲۹.۲ نفر از آن‌ها مرد و ۸۷۸ نفر از آن‌ها زن هستند.

 

برای مشاهده این اینفوگرافی در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

اینفوگرافیک استفادۀ کاربران ایرانی از اینستاگرام
اینفوگرافیک استفادۀ کاربران ایرانی از اینستاگرام

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نظربازار

نظربازار بستر تحقیقات بازار آنلاین مبتنی بر تلفن همراه است. کسب‌وکارها برای تصمیم‌گیری‌های جاری‌شان می‌توانند به سرعت از نظرات گروه هدفشان مطلع شوند. کاربران نیز در ازای پاسخگویی‌شان مشوق‌هایی دریافت می‌کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]