اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960531258694830

تستیمونیال یا شهادت مشتریان چیست؟

کد: 13960531258694830

https://goo.gl/MY6YVe

، تهران , (اخبار رسمی): شهادت مشتری، در مسیر ایجاد اعتماد در مشتریان دیگر و شکل‌دهی اعتبار، به شما یاری می‌رساند. به احتمال زیاد هم‌اکنون نیز سایت شما بخشی را به شهادت مشتریان اختصاص داده است و در این بخش نقل قول‌های تأثیرگذاری از مشتریان راضی شما به‌چشم می‌خورد.

تستیمونیال یا همان شهادت مشتریان چیست؟
تستیمونیال یا شهادت مشتریان چیست؟

اگر هنوز به گرفتن تستیمونیال از مشتریانتان فکر نکرده‌اید، بهتراست هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهید؛ این کار باعث می‌شود کسب‌و‌کار شما مطمئن‌تر به‌نظر برسد و احتمال فروش خدمات و سرویستان افزایش یابد.

هر کسب‌و‌کاری زمان و هزینۀ زیادی را صرف آگاهی از برند خود و جلب توجه برای رساندن صدای خود به گوش بقیۀ کسب‌و‌کارها می‌کند. پس از این تلاش‌ها، این کسب‌و‌کارهای دیگر محصول/خدمت شما را می‌خرند. بعد از استفاده از محصول/خدمت شما، بهترین زمان است که نظر آن‌ها را دربارۀ سرویستان بپرسید.
تستیمونیال روش بسیار تأثیرگذاری است که از طریق آن می‌توانید ضمانت استفاده را برای مشتریانی که هنوز از سرویس شما استفاده نکرده‌اند، بازگو کنید. شهادت مشتریان کمک می‌کند تا با بهبود شناخت برند، فروش را افزایش دهید. البته که هدف در هر کسب‌و‌کاری متفاوت است و شاید تمرکز کسب‌وکاری روی جلب اعتماد مشتریانش باشد، نه فروش بیشتر.
شهادت‌ مشتریان به‌دلیل رشد چشمگیر اینترنت به درجۀ اهمیت فراوانی رسیده است. سایت‌هایی نظیرYelp! ،Google+ ،TripAdvisor و تعدادی دیگر به مکان مناسبی برای افراد تبدیل شده‌اند تا نظر افراد مختلف را دربارۀ کسب‌و‌کاری مشخص بدانند.

 

تستیمونیال یا همان شهادت مشتریان چیست؟

در صنعت تبلیغات، تستیمونیال یا همان شهادت مشتریان (testimonial)، به نوشته یا سخنرانی فرد دربارۀ محصولی خاص اطلاق می‌شود.

 

شهادت مشتری، در مسیر ایجاد اعتماد در مشتریان دیگر و شکل‌دهی اعتبار، به شما یاری می‌رساند. به احتمال زیاد هم‌اکنون نیز سایت شما بخشی را به شهادت مشتریان اختصاص داده است و در این بخش نقل قول‌های تأثیرگذاری از مشتریان راضی شما به‌چشم می‌خورد. محتوای تستیمونیال (متن، ویدئو، صدا) به کسب‌و‌کار شما روح و هویت می‌بخشد؛ چیزی که شاید خیلی از کسب‌و‌کارهای رقیبتان از اهمیت آن بی‌خبرند. دیدن و شنیدن حرف‌های یکی از مشتریان راضی دربارۀ تجربۀ شخصی او از محصول یا سرویسی که ارائه داده‌اید، تأثیر خوبی روی بازدیدکنندگان جدید می‌گذارد و تأییدی بر ادعاهای شما در سایت است.
 

تأثیرگذارترین تستیمونیال‌ها، ارتباط حسی با کسب‌و‌کار شما را در مشتریان ایجاد می‌کنند. با این اوصاف، قراردادن چندین تستیمونیال در سایت خود، نتیجۀ مثبت آن را دو چندان می‌کند و گزینه‌ای ایدئال است.

 

مشتری شما چگونه تصمیم می‌گیرد؟

حتماً برای شما هم پیش آمده است که چیزهایی دربارۀ محصول یا خدماتتان به یک مشتری گفته‌اید و او به شور و هیجان آمده و از شما خرید کرده است. در فرصتی دیگر، همان چیزها را با همان اشتیاق به مشتری دیگری هم گفته‌اید؛ اما گویی هیچ انگیزه‌ای برای خرید در او ایجاد نشده است. فکر می‌کنید چه چیزی باعث چنین تفاوتی می‌شود؟ چرا موضوعی واحد در مشتریان مختلف اثری متفاوت ایجاد می‌کند؟ چرا مشتریانی هستند که نیمۀ پر لیوان را می‌بینند و از طرفی مشتریانی هستند که گویی آمده‌اند تا مچتان را بگیرند؟ اگر با هرکدام از این افراد از راه درست وارد شوید، می‌توانید به نتایج دلخواه برسید. در غیر این صورت برندۀ این بازی رقیبتان خواهد بود.
مشتری به محصول یا خدمت ما هیچ علاقه‌ای ندارد، جز اینکه بفهمد محصول یا خدمت ما می‌تواند به او در حل مسئله‌اش کمک کند و کیفیت زندگی‌اش را بهبود بخشد. پس هر فروشنده‌ای باید خود را فروشندۀ «راه‌حل» بداند. مثلاً برای افرادی که سیستم انگیزشی بیرونی دارند، می‌توانید از تستیمونیال استفاده کنید؛ چراکه بسیار کمک‌کننده خواهد بود.
درحقیقت شهادت مشتریان زمانی مؤثر است که درست‌بودن آن باورپذیر باشد، نه اینکه خود کسب‌و‌کار آن را ایجاد کرده و به نوعی تقلبی باشد. با‌این‌حال بیشتر مطالعات و بررسی‌ها را متخصصان بازاریابی، به‌منظور یافتن مؤثرترین ابزارهای بازاریابی برای دستیابی به اعتماد بیشتر در کسب‌و‌کار انجام داده‌اند.

 

تستیمونیال در جهان، یاهو۳۶۰

اگر یکی از کاربران قدیمی یاهو باشید، حتماً یاهو۳۶۰ را به‌خاطر می‌آورید. یاهو این سرویس را در سال ۲۰۰۴ راه‌اندازی کرد و در سال ۲۰۰۹ به‌صورت رسمی، آن را غیرفعال کرد. سرویسی که خیلی‌ از ایرانی‌ها، به‌جای سایت شخصی از آن استفاده می‌کردند.
از خاطرات و لذت استفاده از این سرویس اگر بگذریم، امکان تستیمونیال در یاهو۳۶۰، آن‌هم در فضایی که اغلب جای شبکه‌های اجتماعی را پر می‌کرد، اتفاق جالبی بود که کاربران ایرانی را به صحبت و اظهارنظر دربارۀ دیگری دعوت می‌کرد. نمی‌دانم بر این باورید که اخلاق ما ایرانی‌ها در بیان دیدگاه‌هایمان کمی متفاوت‌تر از سایر کشورهاست یا خیر. اما اگر شما یکی از استفاده‌کنندگان سرویس یاهو۳۶۰ بوده‌اید، حتماً به‌یاد می‌آورید که محتوای این تستیمونیال‌ها معجونی از طنز و کنایه و تمجید و گاهی هزل بود که گاهی به اظهارات پی‌در‌پی دیگران دربارۀ ادعاهای یک فرد می‌رسید. این تستیمونیال‌نوشتن‌های یاهو۳۶۰ آن‌قدر در ذهن کاربرانش نقش بسته است که هنوز بعد از گذشت چندین سال از غیرفعال‌شدنش، در شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل توییتر از آن یاد می‌کنند. در اینجا نظر کاربرانِ سابق یاهو۳۶۰ وکاربران حال حاضر توییتر را دربارۀ این موضوع می‌خوانید:

  • ماهی نوشت: این‌همه شبکۀ اجتماعی آمده و رفته. یکی از آن‌ها مثل 3۶0 ایدۀ «تستیمونیال» را اجرا نکرده.
  • نوشین: یکی از خوب‌ترین‌های دنیای مجازی دهۀ شصتی‌ها، تستیمونیال(testimonial)های یاهو 3۶0 بود که نسل جدید نتونستن خرابش کنن.

 

تستیمونیال و روان‌شناسی

تحقیقات مارتین و ونتزل و تامزاک (۲۰۰۸) نشان می‌دهد شهادت مشتری مؤثر، به مقداری که مصرف‌کنندگان تحت‌تأثیر فشارهای قانونی و کیفیت ویژگی‌های محصول قرار می‌گیرند، بستگی دارد. نتایج نشان می‌دهد افرادی که تحت‌تأثیر هم‌سن‌های خود قرار می‌گیرند، بیشتر به شهادت مشتریان توجه می‌کنند تا ویژگی‌های اطلاعاتی. در مقابل، افرادی که نظریات دیگران را نادیده می‌گیرند، از اطلاعات صریح تأثیر بیشتری می‌پذیرند.

 

قانون تستیمونیال

کمیسیون تجارت فدرال در آمریکا دریافته است که کسب‌و‌کارهای ایالت‌متحده، آستانه‌ای هشداردهنده برای تعداد تستیمونیال‌ها دارند که درحقیقت به گمراهی منجر می‌شود. در دسامبر ۲۰۰۸ مجموعه قوانینی را برای نظارت بر تستیمونیال‌ها معرفی کردند. درحال حاضر هرگونه استشهادنامه‌ای که گمراه‌کننده باشد و رفتار مشتریان را تحت‌تأثیر قرار دهد، غیرقانونی است. با‌این‌حال، با وجود مقررات جدید، مصرف‌کنندگان آنلاین، شهادت مشتریان را با درجه‌ای از تردید در نظر می‌گیرند. شرکت‌های بخش خصوصی نیز به ارائۀ سرویس اعتبارسنجی شهادت مشتریان برای کمک به مصرف‌کنندگان و تأیید صلاحیت تستیمونیال اقدام کرده‌اند.

اگر هنوز به گرفتن تستیمونیال از مشتریانتان فکر نکرده‌اید، بهتر است هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهید؛ زیرا این کار باعث می‌شود کسب‌و‌کار شما مطمئن‌تر به‌نظر برسد و احتمال فروش خدمات و سرویستان افزایش یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نظربازار

نظربازار بستر تحقیقات بازار آنلاین مبتنی بر تلفن همراه است. کسب‌وکارها برای تصمیم‌گیری‌های جاری‌شان می‌توانند به سرعت از نظرات گروه هدفشان مطلع شوند. کاربران نیز در ازای پاسخگویی‌شان مشوق‌هایی دریافت می‌کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]