اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960518256985652

مزایای ارزیابی ۳۶۰ درجه

کد: 13960518256985652

https://goo.gl/RzSKLi

، رشت , (اخبار رسمی): ارزیابی ۳۶۰ درجه یک روش و ابزار کارآمد برای سازمان‌هاست که کارکنان را قادر می‌سازد بازخورد عملکرد خود را از سرپرست، همکاران، مشتریان و ... دریافت کنند. در اغلب ارزیابی‌های ۳۶۰ درجه کارکنان توسط خودشان نیز ارزیابی می شوند.

مزایای ارزیابی ۳۶۰ درجه
مزایای ارزیابی ۳۶۰ درجه

ارزیابی ۳۶۰ درجه به هر فرد اجازه می دهد تا از چگونگی اثرگذاری عملکرد خود بر دیگر کارکنان، همکاران و مدیران آگاهی یابد.

ارزیابی ۳۶۰ درجه به هر فرد  اجازه می دهد تا از چگونگی اثرگذاری عملکرد خود بر دیگر کارکنان، همکاران و مدیران  آگاهی یابد. بیشترین تاثیر فرآیند ارزیابی ۳۶۰ درجه، بازخوردی است که بر پایه رفتار کارکنان است، رفتاری که توسط دیگر همکاران قابل مشاهده است.

هدف از ارزیابی ۳۶۰ درجه کمک به افراد برای درک نقاط قوت و قابل بهبود آنها و درگیرکردن جنبه‌های مورد نیاز افراد برای توسعه فردی و حرفه‌‌ای آنهاست.

 

روش کار ارزیابی به شرح زیر است:

- فرآیند و ابزارهای مورد نیاز برای ارزیابی را انتخاب کنید.

- یک ارزیاب انتخاب کنبد.

- از بازخوردها استفاده کنید.

- بازخوردها را مرور و  بررسی کنید.

- فرآیندها را با یک سیستم مدیریت عملکرد بزرگتر ادغام کنید.

اگر ارزیابی ۳۶۰ درجه درست پیاده‌سازی شود، کارکنان را به ارائه خدمات به مشتری تشویق و به آنها برای توسعه مهارت‌های فردی کمک می‌کند، اگرچه در صورت پیاده‌سازی نادرست، سازمان دچار فاجعه‌ای می‌شود که برای بهبود آن ماه‌ها و سالها زمان نیاز است.

 

مزایای ارزیابی ۳۶۰ درجه

ارزیابی ۳۶۰ درجه جنبه‌های مثبت بسیاری دارد. انجمن آموزش و توسعه آمریکا (ASTD) روش‌های آموزشی بیش از ۷۵۰ سازمان را مرور کرده‌‌ است و  ۵۵ سازمان که در فرآیند آموزش پیشرو بودند، به شدت به بازخورد کارکنان از جمله بازخورد ۳۶۰ درجه تکیه کرده‌اند و با بررسی این بازخوردها و عملکرد افراد، برنامه‌های توسعه فردی برای کارکنان در نظر می‌گیرند.  ASTD  هم چنین  اعلام کرد که درصد این سازمان‌ها برنامه‌های توسعه فردی و ۲۵ درصد ارزیابی ۳۶۰ درجه را برای بیشتر کارکنان خود به کار می‌برند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدیرنو

ما باور داریم قدم در راهی نهاده‌ایم که با ارائه‌ی آموزش‌های اصولی و کاربردی، مقالات تخصصی، مشاوره‌ی حرفه‌ای و سایر فعالیت‌های خود و همچنین با مساعدت و همکاری اساتید و مدیران مجرب کشور، می‌توانیم گامی موثر در جهت بهبود و پیشرفت بنگاه‌های اقتصادی و به طبع آن رشد کشور برداریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی