اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960619260587635

شماره چهارم عصر تراکنش ابتدای شهریورماه منتشر می‌شود

سومین شماره ماهنامه عصر تراکنش منتشر شد

کد: 13960619260587635

https://goo.gl/z89LNd

، تهران , (اخبار رسمی): ماهنامه عصر تراکنش اولین نشریه چاپی فین‌تک ایران است؛ فین‌تک یعنی کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی. این نشریه ادامه وب‌سایت راه پرداخت در فضای چاپی است. راه پرداخت پربازدیدترین وب‌سایت تحلیلی خبری فین‌تک ایران است. از تیرماه امسال انتشار نشریه عصر تراکنش توسط شبکه راه پرداخت شروع شده است.

سومین شماره ماهنامه عصر تراکنش منتشر شد
طرح جلد شماره سوم عصر تراکنش

عصر تراکنش در هر شماره به سراغ یکی از چهره‌های فین‌تک ایران می‌رود. در شماره سوم روایتی از زندگی مسعود مرتضوی، مدیرعامل شرکت پویا در گزارشی بلند با عنوان «حرکت در مه» منتشرشده است.

عصر تراکنش در هر شماره به سراغ یکی از چهره‌های فین‌تک ایران می‌رود. در دو شماره قبل سید ولی‌اله فاطمی اردکانی و مرتضی مقدسیان روی جلد این نشریه رفته بودند. در شماره سوم روایتی از زندگی مسعود مرتضوی، مدیرعامل شرکت پویا در گزارشی بلند با عنوان «حرکت در مه» منتشرشده است. مرتضوی از بنیان‌گذاران یکی از مهم‌ترین شرکت‌های خصوصی فناوری‌های بانکداری در ایران است؛ پویا که پرسابقه‌ترین شرکت دانش‌بنیان کشور است مسیر پرپیچ‌وخمی برای رسیدن به جایگاهی که امروز دارد را طی کرده است.

 

نگاهی به درون این شماره عصر تراکنش

ماهنامه عصر تراکنش دارای سه بخش کلی ایران، جهان و راهنما است. در بخش ایران و جهان گزارش‌هایی درباره کسب‌وکارهای فین‌تک ایرانی و غیر ایرانی منتشر می‌شود. مخاطبان عصر تراکنش در بخش راهنما هم مطالب آموزشی و دانشنامه‌ای درباره فین‌تک ایران و جهان را مطالعه می‌کنند.

مینا والی مدیرمسئول این ماهنامه در یادداشت خود با عنوان غبار بر ماه به بهانه توجه عمومی که به فوت مریم میرزاخانی شده به این موضوع پرداخته است که چرا ما به فکر استعدادهایمان نیستیم و علت شیفتگی ما به چشم‌آبی‌ها چیست. در یکی از مطالب بخش راهنما، تایم‌لاین ۱۳۰ سال بانکداری ایران برای اولین بار با نگاه فناوری منتشرشده است. در این تایم‌لاین برای آسان شدن درک تاریخ بانکداری در ایران به ۸ دوره تقسیم‌شده است. رضا قربانی سردبیر این نشریه هم در یادداشت خود با توجه به تقسیم‌بندی دوره‌های تاریخی گفته است که آخرین دوره بانکداری در ایران یعنی «عصر تراکنش» احتمالاً نقطه عطف بانکداری در ایران خواهد بود.

چهره‌ها یکی از بخش‌های ایران است که هر شماره در آن به معرفی چهره‌های مهم ماه پرداخته می‌شود. در این شماره محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، کورش پرویزیان رئیس کانون بانک‌های خصوصی، عبدالعظیم قنبریان مدیرعامل پککو و فرامرز خالقی مدیرعامل داده‌ورزی سداد انتخاب‌های این شماره عصر تراکنش هستند. در بخش فوکوس هم تک‌عکس‌هایی درباره مهم‌ترین رویدادهای ماه انتخاب می‌شود که در این شماره تصاویری از نمایشگاه الکامپ، موزه بانک ملی ایران و تصویری از شرکت اندیشه نگار پارس انتخاب‌شده است.

چرا قانون‌گذاری در حوزه فناوری زنجیره بلوک باید در دستور کار قرار گیرد؟ به قلم سهیل نیکزاد، دو گزارش پری‌ناز قاسمی با عنوان‌های کارت‌خوان‌های موبایلی چگونه می‌توانند موجب پیشرفت کسب‌وکارهای خرد شوند؟ و بررسی حضور استارت‌آپ‌های فین‌تک و شرکت‌های پرداخت در الکامپ امسال، بررسی رسانه‌های پرداخت خرد الکترونیکی و پرداخت مبتنی بر تلفن همراه از دیدگاه عماد ایرانی، متن کامل پنل «بررسی زمینه‌های بازآفرینی شعب در بانک‌های ایران» با حضور احمد مرآت‌نیا، رسول لطفی‌آذر، مسیح قائمیان، سید مرتضی صالحی، مسعود خاتونی و محمد مظاهری، بررسی ابعاد مختلف کیف پول موبایلی از منظر مصرف‌کننده، شرکت‌های پرداخت و رگولاتور به قلم وحید محمودیان و روایت‌هایی از زندگی محمدعلی مفرح بنیان‌گذار بانک صادرات برخی از مطالب بخش ایران عصر تراکنش هستند.

 

در بخش جهان و راهنمای عصر تراکنش چه خبر است؟

در بخش جهان علاوه بر چهره‌های مطرح فین‌تک، تصاویری از لندن، سنگاپور و سن‌پترزبورگ منتشرشده است. مینا حاجی مسیر اپل‌پی برای رسیدن به جایگاه امروز را بررسی کرده و محدثه دهباشی با کمک گزارشی از شرکت جمالتو ۸ تجربه موفق پرداخت‌های غیرتماسی در جهان را معرفی کرده است. ترجمه مطلبی از «هاروارد بیزینس ریویو» با عنوان «یادگیری ماشینی چطور به کمک شرکت مورگان استنلی آمد» در این شماره ارائه‌شده است.

در بخش راهنما ناصر غانم زاده تلاش کرده با زبانی ساده بگوید که استارت‌آپ (استارتاپ) چه چیزهای هست و چه چیزهایی نیست. در این بخش راهنما کتاب‌های مرتبط با فضای فین‌تک معرفی‌شده است که از جمله آنها کتاب «خداحافظ بانک‌ها» و پول شاد است. اینفوگرافی ۲۰ رئیس‌کل بانک مرکزی از ابتدا تا امروز در این بخش از نشریه به چشم می‌خورد. معرفی رگ‌تک و اینشورتک دو جریان جدید فین‌تک هم در راهنما ارائه‌شده است. در یک تایم‌لاین مفصل از سال ۱۲۶۹ که با تأسیس بانک شاهی شروع و تا شروع فعالیت پرداخت‌یارها تمام می‌شود، مهم‌ترین رویدادهای بانکداری ایران بررسی‌شده است.

ماهنامه عصر تراکنش با مدیرمسئول مینا والی و سردبیری رضا قربانی نتشر می‌شود.

این ماهنامه در ۱۱۶ صفحه رنگی با کاغذ گلاسه به قیمت 20 هزار تومان ابتدای هرماه منتشر می‌شود. همچنین نسخه الکترونیکی نشریه عصر تراکنش در اپلیکیشن‌های جار و طاقچه ارائه می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شبکه راه پرداخت

شبکه راه پرداخت پرمخاطب‌ترین شبکه تحلیلی و خبری فین‌تک ایران است. این شبکه در 6 کانال مختلف از سال 90 برای فین‌تک ایران تولید محتوای رسانه‌ای می‌کند. پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون پرمخاطب‌ترین وب‌سایت‌ در زمینه فناوری‌های پرداخت، بانکداری، و فین‌تک ایران است. نشریه چاپی عصر تراکنش که از سال 1392 به صورت ویژه‌نامه الکترونیکی در وب‌سایت راه پرداخت منتشر می‌شد از تیرماه ۱۳۹۶ به صورت نشریه ماهانه چاپی منتشر می‌شود. فین‌تک لند پربازدیدترین کانال ویدیویی فین‌تک ایران در آپارات بخشی از شبکه راه پرداخت است. رویداد فین‌تک ایران، انتشارات و آموزش و کافه فین‌تک سه بخش دیگر شبکه راه پرداخت هستند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بانک، بیمه و سرمایه | رسانه‌ها