اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960805265717635

گفت‌وگو با مسعود خاتونی معاون فناوری بانک ملی درباره فین‌تک، کارت‌به‌کارت و بله

پنجمین شماره ماهنامه عصر تراکنش منتشر شد

کد: 13960805265717635

https://goo.gl/4iNio8

، تهران , (اخبار رسمی): شماره آبان‌ماه ماهنامه d عصر تراکنش هم‌زمان با شروع نمایشگاه مطبوعات منتشر شد. عصر تراکنش ماهنامه‌ای است تحلیلی و آموزشی که درزمینه‌ی فین‌تِک منتشر می‌شود.

پنجمین شماره ماهنامه عصر تراکنش منتشر شد
پنجمین شماره ماهنامه عصر تراکنش منتشر شد

شماره آبان‌ماه ماهنامه عصر تراکنش هم‌زمان با شروع نمایشگاه مطبوعات منتشر شد. عصر تراکنش ماهنامه‌ای است تحلیلی و آموزشی که درزمینهٔ فین‌تِک منتشر می‌شود.

فین‌تک یعنی کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی. بانکداری، پرداخت، بورس و بیمه بخشی از خدمات مالی‌اند و مانند زیرساختی برای انجام تجارت و کسب‌وکارها عمل می‌کنند. اساس کسب‌وکارهای مالی هم بر تراکنش قرار دارد.

عصر تراکنش در هر شماره به سراغ یکی از چهره‌های فین‌تک ایران می‌رود. در چهار شماره قبل سید ولی‌اله فاطمی اردکانی، مرتضی مقدسیان، مسعود مرتضوی و مسیح قائمیان روی جلد این نشریه رفته بودند. در شماره چهارم مسعود خاتونی عضو هیئت‌مدیره و معاون فناوری اطلاعات بانک ملی انتخاب‌شده و در گزارشی با عنوان تکان دادن فیل به برنامه‌های بانک ملی درزمینه‌ی فناوری پرداخته‌شده است.

روزی روزگاری ایران؛ نگاهی به زندگی ابوالحسن ابتهاج و مهدی سمیعی؛ از چهره‌های قدیمی بانکداری در ایران، شتاب‌دهنده، سرمایه‌گذار و فضای کار اشتراکی در یک مرکز؛ چطور فینووا می‌تواند همه نیازهای یک استارت‌آپ را برطرف کند، روایت لاگارد از آینده بانک مرکزی و فین‌تک‌ها؛ جدیدها را بپذیرید و استرس فین‌تک‌ها تا امپراتوری تک‌فین‌ها بخشی برخی از مهم‌ترین مطالب این شماره ماهنامه عصر تراکنش هستند.

 

نگاهی به درون این شماره عصر تراکنش

ماهنامه عصر تراکنش دارای سه بخش کلی ایران، جهان و راهنما است. در بخش ایران و جهان گزارش‌هایی درباره کسب‌وکارهای فین‌تک ایرانی و غیرایرانی منتشر می‌شود. مخاطبان عصر تراکنش در بخش راهنما هم مطالب آموزشی و دانشنامه‌ای درباره فین‌تک ایران و جهان را مطالعه می‌کنند.

مینا والی، مدیرمسئول این ماهنامه در یادداشت خود با عنوان با فین‌تک چه باید کرد؟ به این موضوع می‌پردازد که فین‌تک با نوآوری در حال استفاده از فناوری برای تغییر ساختارهای مالی است. در اولین نگاه به نظر می‌رسد آینده خوبی در انتظار ماست. منتها کمی دقیق‌تر که نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم اگر نهادهای ناظر بخواهند با همان شیوه‌های سنتی به نظارت ادامه دهند، این آینده تیره‌وتار خواهد بود.

 

ایران، جهان و راهنما

چهره‌ها یکی از زیربخش‌های بخش ایران است که در هر شماره به معرفی چهره‌های مهم ماه می‌پردازد. علی نوری، مدیرعامل فناوا کارت، سید حامد قنادپور، مدیرعامل ارتباط فردا، علی رضازاده، معاون فناوری اطلاعات بانک انصار و محمد گرکانی‌نژاد مشاور بانک مرکزی انتخاب‌های این شماره عصر تراکنش هستند. در بخش فوکوس هم تک‌عکس‌هایی درباره مهم‌ترین رویدادهای ماه انتخاب می‌شود که در این شماره تصاویری از پروژه باغ موزه بانک مرکزی، ایران ارقام، دیدی بود و ساختمان قدیمی بانک مسکن انتخاب‌شده است.

پری‌ناز قاسمی در گزارشی مفصل فینووا را معرفی کرده است. Finnova که مخفف Fintech Innovation Nova است، بر دو حوزه فضای همکاری مشترک و سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر با شعار توانمندسازی ستاره‌ها (Empowering the stars) در حال حاضر یکی از بازیگران اصلی در اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری کشور است.

مهدی قانع، معمار فناوری مراکز داده در یادداشتی خواندنی با عنوان «از استرس فین‌تک‌ها تا امپراتوری تک‌فین‌ها» به موضوع انقلاب فین‌تک در ایران پرداخته است. فاطمه عبدالعلی پور هم در گزارشی متصل نشدن سیستم‌های پرداخت ایران و جهان را واکاوای کرده است. مینا حاجی هم تأثیر استارت‌آپ‌های فین‌تک در اقتصاد مقاومتی را بررسی کرده است. هر شماره در عصر تراکنش چند استارت‌آپ مهم فین‌تک ایران معرفی می‌شوند. در این شماره نوبت به نیو رسیده است که بچه‌های این استارت‌آپ از خودشان بگویند. رضا قربانی و علی بیات دستاوردهایشان از جیتکس را در یک مجموعه گزارش تصویری ارائه کردند. گفت‌وگو با مسعود خاتونی معاون فناوری اطلاعات بانک ملی درباره فین‌تک، کارت‌به‌کارت، بله و چند چیز دیگر از دیگر مطالب این شماره است. آرش ترابی هم در بخش نوستالژی به زندگی حرفه‌ای ابوالحسن ابتهاج و مهدی سمیعی و برخورد دراماتیک این دو در تاریخ پرداخته است.

 

ماهنامه‌ی عصر تراکنش در ۱۱۶ صفحه رنگی با کاغذ گلاسه به قیمت 20 هزار تومان ابتدای هرماه منتشر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اشتراک این ماهنامه در سراسر کشور، می‌توانید با شماره 46010539 تماس بگیرید. همچنین دریافت اشتراک از طریق وب‌سایت راه پرداخت هم ممکن است؛ نسخه‌ی الکترونیکی نشریه‌ی عصر تراکنش در اپلیکیشن‌های جار و طاقچه نیز ارائه می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شبکه راه پرداخت

شبکه راه پرداخت پرمخاطب‌ترین شبکه تحلیلی و خبری فین‌تک ایران است. این شبکه در 6 کانال مختلف از سال 90 برای فین‌تک ایران تولید محتوای رسانه‌ای می‌کند. پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون پرمخاطب‌ترین وب‌سایت‌ در زمینه فناوری‌های پرداخت، بانکداری، و فین‌تک ایران است. نشریه چاپی عصر تراکنش که از سال 1392 به صورت ویژه‌نامه الکترونیکی در وب‌سایت راه پرداخت منتشر می‌شد از تیرماه ۱۳۹۶ به صورت نشریه ماهانه چاپی منتشر می‌شود. فین‌تک لند پربازدیدترین کانال ویدیویی فین‌تک ایران در آپارات بخشی از شبکه راه پرداخت است. رویداد فین‌تک ایران، انتشارات و آموزش و کافه فین‌تک سه بخش دیگر شبکه راه پرداخت هستند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بانک، بیمه و سرمایه | نشریات و کتاب