اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960622260977490

تنظیم قرارداد پیمانکاری چیست و چگونه قرارداد ببندیم؟

کد: 13960622260977490

https://goo.gl/gF96Hc

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله قصد داریم نیم نگاهی بر صنعت پیمانکاری، قرارداد پیمانکاری ، قوانین و ضوابط مرتبط با تنظیم قرارداد پیمانکاری داشته باشیم. شاید غیر قابل باور باشد اما پیمانکاری صنعتی به قدمت بشر و رشد و جهش او در امور مختلف است.

تنظیم قرارداد پیمانکاری چیست ؟ چگونه قرارداد ببندیم
تنظیم قرارداد پیمانکاری چیست ؟ چگونه قرارداد ببندیم

تنظیم قرارداد پیمانکاری در گروه حامی پیمان با سبکی مدرن و تخصصی انجام میشود. بهترین وکیل تنظیم قرارداد پیمانکاری در اولین موسسه حقوقی تخصصی قراردادهای پیمانکاری ، آماده ارائه خدمات حقوقی میباشد

به گزارش واحد تنظیم قرارداد پیمانکاری گروه حامی پیمان، پروژه‌های کوچک و بزرگی مثل ساخت دیوار چین تا اهرام ثلاثه مصر از نقاط پررنگ تاریخ هستند که پیمانکاری در شکل‌گیری و پیشبرد آن‌ها تاثیر همه جانبه و مهمی داشته است. هر چند که حضور این صنعت در همه امور زندگی ما از ساختمان سازی تا توسعه شهری و مملکتی دیده می شود اما کم تر کسی وجود دارد که به صورت شفاف با مفهوم پیمانکاری، قراردادهای پیمانکاری و انواع و اقسام آن آشنایی داشته باشد.

احتمالا وقتی صحبت از تنظیم قرارداد پیمانکاری  به میان می آید پیمانکار ساختمان اولین مورد مرتبطی باشد که به ذهنتان خطور می کند؛ همان کسی که طی یک قرارداد پیمانکاری با صاحب امتیاز زمین و سرمایه متهعد می شود نیرو کاری کافی را برای ساخت و ساز یک بنا در اختیار وی قرار دهد و آن ها را تا پایان ساخت ساختمان مدیریت و هدایت کند. اما قطعا اگر شما هم قصد دارید اموری مثل پروژه های عمرانی، سدسازی، راهسازی و …را طی قراردادهای پیمانکاری به نتیجه برسانید به اطلاعات جامع تر و کامل تری نیاز دارید؛ اطلاعاتی حقوقی درباره قراردادها، قوانین و ضوابط مرتبط با تنظیم قرارداد پیمانکاری که فعالیت های پیمانکاری را روشن خواهد کرد.

 

تنظیم قرارداد پیمانکاری در گروه حامی پیمان

پیمانکاری ترکیبی برگرفته از واژه پیمان است. پیمان همان طور که حدس می زنید عهد و قول و قراری است که ما بین دو یا چند نفر تنظیم قرارداد پیمانکاری منعقد می شود. حال یک تعریف حقوقی و ثابت برای واژه پیمان مطرح شده و آن را سندی می دانند که مشخصات اصلی پیمان، مانند مشخصات دو طرف، موضوع، مبلغ و مدت پیمان در آن بیان شده است.

پیمانکار شخص حقیقی یا حقوقی و طرف دیگر امضاکننده تنظیم قرارداد پیمانکاری است و اجرای موضوع پیمان را بر اساس اسناد و مدارک پیمان بر عهده گرفته است. نمایندگان و جانشین‌های قانونی پیمانکارنیز در حکم پیمانکار هستند. پیمانکار می تواند یک شرکت خصوصی باشد که تحت یک برند با شما قرارداد می بندد. شما در این قراردادهای پیمانکاری کارفرما هستید. کارفرما به شکل زیر از نظر حقوقی تعریف می شود:

کارفرما شخص حقوقی است که یک طرف امضاکننده‌ی تنظیم قرارداد پیمانکاری است و عملیات موضوع پیمان را بر اساس اسناد و مدارک پیمان به پیمانکار واگذار کرده است. نمایندگان و جانشین‌های قانونی کارفرما در حکم کارفرما هستند. در یک قرارداد پیمانکاری افراد دیگری هم هستند که شاید به لحاظ اهمیت در مرتبه سوم و چهارم قرار گیرند اما به هر حال چون در بخشی از قرارداد نام آن ها ذکر می شود باید با تعریف دقیق آن ها نیز آشنایی داشت:

مدیر طرح شخص حقوقی است که به منظور مدیریت اجرای کار در چارچوب اختیارات تعیین شده در اسناد و مدارک تنظیم قرارداد پیمانکاری، از سوی کارفرما به پیمانکار معرفی می‌شود.

 مهندس مشاور شخص حقیقی یا حقوقی است که برای نظارت بر اجرای کار در چارچوب اختیارات تعیین شده در اسناد و مدارک پیمان به پیمانکار معرفی می‌شود.

گروه حامی پیمان اولین موسسه حقوقی تخصصی قراردادهای پیمانکاری می باشد که به همراه وکلای پایه یک دادگستری باتجربه در تنظیم قراردادهای پیمانکاری، توانسته اند گامی بلند در راستای صنعت پیمانکاری کشور بردارند. جهت درخواست مشاوره حقوقی می توانید به آدرس اینترنتی گروه حامی پیمان hamipeyman.com یا شماره تماس 02188543084 تماس حاصل فرمایید.

علاقه‌مندان برای مطالعه موارد بیشتر و آموزش تنظیم قرارداد پیمانکاری به سایت حامی پیمان به آدرس hamipeyman.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه حقوقی بین المللی دادپویان حامی

موسسه حقوقی بین المللی «دادپویان حامی» موسسه ای خصوصی و مستقل می باشد که تحت شماره ۲۸۲۶۹ در دفتر ثبت موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده و مرکز اصلی آن تهران است. این موسسه در جهت ارتقاء سطح کیفی مدیریت حقوقی در حوزه های مهندسی، عمرانی، پیمانکاری، بازرگانی، خدماتی و سایر حوزه های مرتبط، با رعایت اصول تخصصی و حرفه ای و از طریق کادر تخصصی خود شامل حقوقدانان، وکلا، کارشناسان و مهندسین مجرب، خدمات حقوقی و تخصصی خود را در حوزه های حقوق داخلی و بین المللی به اشخاص حقیقی و حقوقی، اعم از سازمانها، شرکت ها و موسسات دولتی و غیردولتی، عمومی و خصوصی، ایرانی و خارجی، در نقاط مختلف ایران ، منطقه و بین الملل ارائه می­ دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | حقوقی و قانون