اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960629261627584

راهکارهایی برای تقویت SPELLING

کد: 13960629261627584

https://goo.gl/HUUa5T

، تهران , (اخبار رسمی): تقویت Spelling یا املای صحیح واژگان یکی از فاکتورهای مهم برای گرفتن نتیجه خوب در مهارت‌های Listening، Reading و Writing است. اهمیت تقویت Spelling به حدی است که اگر پاسخ درست را در بخش Listening و Reading با املای نادرست بنویسید، هیچ نمره ای از آن سوال نمی‌گیرید.

راهکارهایی برای تقویت SPELLING
راهکارهایی برای تقویت SPELLING

به گزارش کالج بین‌المللی آریام، تقویت Spelling یا املای صحیح واژگان یکی از فاکتورهای مهم برای گرفتن نتیجه خوب در مهارت‌های Listening، Reading و Writing است. اهمیت تقویت  Spelling به حدی است که اگر پاسخ درست را در بخش Listening و Reading با املای نادرست بنویسید، هیچ نمره ای از آن سوال نمی‌گیرید. متاسفانه بسیاری از داوطلبین آیلتس  تقویت Spelling را جدی نمی‌گیرند و این باعث می‌شود که حداقل بین 0.5 تا 1 Band Score، نمره آنها در مهارت‌های Listening، Reading و Writing کاهش یابد. در این مطلب سعی داریم راه کارهایی برای تقویت Spelling و بهبود املای واژگان در زبان انگلیسی ارائه کنیم.

 

از یک فرهنگ لغت خوب استفاده کنید.

اگر موقع نوشتن و تمرین کردن راجع به املای صحیح آن کلمه مطمئن نیستید، به حافظه خود اتکا نکنید و حتما آن کلمه را در فرهنگ لغت چک کنید. اگر از فرهنگ لغت آنلاین استفاده می‌کنید، از استاندارد بودن آن، اطمینان حاصل کنید.

به تفاوت‌های املای بعضی واژگان در انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی توجه کنید.

در آزمون آیلتس هر دو نوع Spelling قابل قبول است به شرطی که آن کلمه را درست نوشته باشید. ولی سعی کنید به طور کلی از یک نوع املا، بریتانیایی یا آمریکایی پیروی کنید و این هماهنگی را در همه نوشته‌های خود داشته باشید. رعایت کردن این مسئله باعث می‌شود که در حین نوشتن نسبت به املای واژگان شک نکنید و در نهایت گیج نشوید.

قوانین مربوط به املای واژگان را یاد بگیرید.

این قوانین مربوط به اضافه کردن Suffix یا پسوند به انتهای لغات است. در انگلیسی پسوندهای متفاوتی برای کاربردهای مختلف وجود دارد و املای بعضی از کلمات با اضافه کردن پسوند به انتهای آن‌ها، تغییر میکند.
 مثلاً:

پسوند ed ! برای گذشته کردن افعال با قاعده                                         Stop ” Stopped

پسوند ness ! برای تغییر صفت به اسم                         (n.) Lazy (adj.) ” Laziness

پسوند ous ! برای تغییر اسم به صفت                         Fame (n.) ” Famous (adj.)

پس زین بعد به این قسمت برای تقویت Spelling در کتاب‌های آموزشی گرامر و لغت توجه ویژه‌ای داشته باشید.

به هم آوایی‌ها و سایر کلمات گمراه‌کننده توجه کنید.

بعضی از کلمات در زبان انگلیسی تلفظ مشابه و یا نزدیک به هم دارند ولی در املا و معنی متفاوت هستند. استفاده از واژه نادرست در این زمینه یکی از اشتباهات رایج زبان‌آموزان انگلیسی است. بهتر است همیشه زمانی را برای Proofreading نوشته و چک کردن پاسخ‌های خود از لحاظ املا، درنظر بگیرید.

Discreet / discrete               affect / effect           there / their / there

Accept / except             its / it‘s             conscience / conscious

نقاط ضعف خود را شناسایی کنید.

یک دفترچه از واژگان که معمولاً آن‌ها را اشتباه می‌نویسید، تهیه کنید و هر از گاهی لیست واژگان را مرور کرده و چندین بار با دیکته صحیح بنویسید. سعی کنید هر روز تعداد محدودی از کلمات را به دفترچه خود اضافه کنید. در غیر این صورت یاد گرفتن تعداد زیاد کلمه در یک روز تقریباً غیرممکن خواهد شد، پس بهتر است برای تقویت  Spelling واقع‌بین باشید.

بخوانید.

به خواندن روزانه متون وکتاب های انگلیسی عادت کنید. این تمرین باعث می‌شود که نه تنها لغات بیشتر یاد بگیرید، املای واژگان را نیز فرا بگیرید. برای شروع بهتر است با کتاب‌های مورد علاقه خود این تمرین را انجام دهید. سپس سعی کنید روزنامه، مجلات و وب‌سایت‌های انگلیسی زبان بخوانید و بیشتر روی کلمات جدید تمرکز کنید.

 

بنویسید

همان طور که خواندن مداوم متون انگلیسی مهم است، نوشتن آن متون بی‌تاثیر نیست. اگر کلماتی را که یاد گرفتید به کار نبرید و ننویسید خیلی سریع املای صحیح آن را فراموش می‌کنید. برای خود شرایطی فراهم کنید که بیشتر بنویسید. مثل نوشتن انشا و یا مقاله به انگلیسی و یا چت‌کردن با دوستان خود به انگلیسی. اگر از املای صحیح کلمات مطمئن نیستید، حتماً قبل از به کار بردن دیکته صحیح را چک کنید.

ریشه کلمات را یاد بگیرید.

بسیاری از کلمات در زبان انگلیسی ریشه‌ی یونانی یا لاتین دارند. یادگیری این ریشه‌ها نه تنها به درست نوشتن شما کمک می‌کند بلکه باعث می‌شود معنی آن‌ها را نیز حدس بزنید. پس از این به بعد علاوه بر چک کردن دیکته و نقش کلمه در جمله، ریشه ی آن را نیز بررسی کنید.

برای مثال واژه‌ی bicycle را درنظر بگیرید. «cycle» از واژه «Circle» به معنی دایره می‌آید و چرخ نیز دایره‌ای شکل است. «bi» در لاتین به معنی «دو» است. پس «bicycle» چیزی است که دو چرخ دارد. حالا برای شما خیلی راحت‌تر است که «unicycle‌ » را یاد بگیرید.

بخش کنید.

بهتر است که املای کلمات طولانی‌تر را به صورت بخش‌بخش یاد بگیرید. بعضی از زبان آموزان با نوشتن صحیح «Several» و یا «desperate» مشکل دارند. پس سعی کنید آن‌ها را به این صورت بخش کنید:

«Sev-ER-al»  ،  «desp-ER-ate»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کالج بین المللی آریام

کالج بین المللی آریام، برگزارکننده دوره های خصوصی و فشرده آیلتس و پی‌تی‌ای (PTE) با تضمین 110% بازگشت هزینه در تهران است فلسفه کاری کالج آریام حول شعار Plan Your Study, Plan Your Life و بر اساس ارائه خدمات در راستای برنامه آینده شغلی، تحصیلی زندگی شما بنا شده است. اگر می‌خواهید موفقیت را در کنار خود ببینید برنامه‌ریزی آینده بین‌المللی خود را ضمن مشاوره های رایگان به ما بسپارید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش