اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970321299827584

دوره پی تی ای (PTE)، مناسب استرالیا و نیوزلند و آسان‌تر از آیلتس است

مقایسه آیلتس و دوره جدید پی تی ای

کد: 13970321299827584

https://goo.gl/oSDaGd

، تهران , (اخبار رسمی): دوره پی تی ای که جزو دوره‌های آموزشی جدید است به تازگی مورد استقبال متقاضیان مدرک زبان انگلیسی در ایران هم قرار گرفته است. این آزمون کامپیوتری تفاوت‌های قابل توجهی با آزمون آیلتس دارد که در این مطلب با ۱۱ مورد از مهمترین آنها آشنا می‌شویم.

مقایسه آیلتس و دوره جدید پی تی ای
مقایسه آیلتس و دوره جدید پی تی ای

دوره پی تی ای که جزو دوره های آموزشی آریام است به تازگی مورد استقبال متقاضیان مدرک زبان انگلیسی در ایران هم قرار گرفته است. این آزمون، ابتکار مؤسسه PEARSON بوده و تفاوت‌های قابل توجهی با آزمون آیلتس دارد که در این مطلب به این تفاوت‌ها می‌پردازیم:

1- مدت زمان آزمون پی تی ای آکادمیک سه ساعت بوده و به صورت کامپیوتری و در یک روز انجام می‌شود در صورتی‌که آزمون آیلتس معمولاً طی دو روز برگزار می‌شود.

2- نتایج آزمون پی تی ای آکادمیک برای مهاجرت به نیوزلند و اخذ ویزای دانشجویی یا اقامت دائم توسط دولت نیوزلند پذیرفته می‌شود.

3- کسب نمره‌ی بالا در این آزمون نسبتاً ساده‌تر از آیلتس است زیرا معیارهای نمره‌دهی این آزمون بسیار بی‌طرفانه هستند.

4- آزمون پی تی ای آکادمیک ‌آزمونی عادلانه است که زبان انگلیسی کاربردی را ارزیابی می‌کند. در این آزمون ۷۱ سؤال در ۲۱ فرمت مختلف و در ۴ بخش ارائه می‌شود.

5- سیستم کامپیوتری نمره‌دهی پی تی ای آکادمیک از یک الگوریتم پیچیده پیروی کرده و افراد را به صورت برابر ارزیابی می‌کند. درحالی‌که در سیستم نمره‌دهی انسانی ممکن است نظرات شخصی و متعصبانه‌ی افراد بر اساس ظاهر، زبان بدن و حالات چهره‌ی شرکت‌کنندگان در آزمون در نتایج آزمون تاثیرگذار باشند.

6- متن‌های ریدینگ آزمون پی تی ای آکادمیک نسبتاً کوتاه‌تر از متن‌های آزمون آیلتس هستند (معمولاً ۱۰۰ تا ۳۰۰ کلمه) و هر سؤال، با متن مربوط به خود همراه است و این باعث می‌شود بخش ریدینگ کمتر گمراه‌کننده و چالش‌برانگیز باشد.

7- بخش لیسنینگ این دو آزمون مشابه هم هستند با این تفاوت که در آزمون پی تی ای آکادمیک شرکت‌کنندگان از هدفون استفاده می‌کنند بنابراین فایل‌های صوتی را بهتر شنیده، صدا اکو نشده و چیزی موجب حواس‌پرتی آن‌ها نمی‌شود.

8- در آزمون پی تی ای آکادمیک هیچ عامل انسانی دخیل نمی‌باشد بنابراین در ارزیابی و نمره‌دهی این آزمون، خطا و اشتباه انسانی وجود ندارد.

9- برای شرکت در این آزمون نیازی به مهارت‌های پیشرفته‌ی کامپیوتری و مهارت تایپ نیست. آزمون پی تی ای آزمون سنجش مهارتهای کامپیوتری و تایپ‌کردن نیست و تنها یک آزمون زبان انگلیسی است.

10- سؤالات بخش رایتینگ آزمون پی تی ای آکادمیک سؤالاتی عمومی بوده و در آزمون‌های مختلف بسیار تکرار می‌شوند.

11- اگر در آزمون آیلتس نمره‌ی ۵.۵ یا ۶ را کسب کرده‌اید احتمال آن زیاد است که با تمرین و آموزش مناسب، در آزمون پی تی ای نمره‌ی معادل بالاتری را کسب کنید. به عبارت دیگر کسب نمره‌ی بالا در آزمون پی تی ای آکادمیک ساده‌تر از کسب نمره‌ی بالا در آزمون آیلتس است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کالج بین المللی آریام

کالج بین المللی آریام، برگزارکننده دوره های خصوصی و فشرده آیلتس و پی‌تی‌ای (PTE) با تضمین 110% بازگشت هزینه در تهران است فلسفه کاری کالج آریام حول شعار Plan Your Study, Plan Your Life و بر اساس ارائه خدمات در راستای برنامه آینده شغلی، تحصیلی زندگی شما بنا شده است. اگر می‌خواهید موفقیت را در کنار خود ببینید برنامه‌ریزی آینده بین‌المللی خود را ضمن مشاوره های رایگان به ما بسپارید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش