اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960730265177584

نکات مهم برای ریدینگ در آزمون آیلتس

چگونه سرعت حل سوالات ریدینگ را در آزمون آیلتس افزایش دهیم؟

کد: 13960730265177584

https://goo.gl/BoUJia

، تهران , (اخبار رسمی): شما نیازی به خواندن کل متن ندارید؛ بنابراین تنها بخش‌هایی که به سوال مرتبط هستند را بخوانید. اگر معنای کلمه‌ای را نمی‌دانید نگران نشوید. حتی افراد Native هم معنای تمامی کلمات را نمی‌دانند. برای هر سوال ۹۰ ثانیه وقت دارید. اما بعضی از سوالات آسان تر هستند. پس زمان را مدیریت کنید.

چگونه سرعت حل سوالات ریدینگ آیلتس خود را در آزمون آیلتس افزایش دهیم؟
چگونه سرعت حل سوالات ریدینگ را در آزمون آیلتس افزایش دهیم؟

برای یک سوال زمان زیادی صرف نکنید. بعضی از سوالات آزمون آیلتس برای گرفتن نمرات آیلتس ۷، 8و۹ طراحی شده‌اند. پس سعی نکنید به تمامی سوالات جواب دهید. اگر پیدا کردن جواب زمان زیادی می‌گیرد از آن بگذرید.

در آزمون آیلتس در سوالات ریدینگ آیلتس، شما مجبور به خواندن حدود ۹۰۰ کلمه هستید! پاسخ دادن به ۴۰ سوال به زبان خارجی در مدت ۶۰ دقیقه امری غیرممکن به نظر می‌رسد؛ اما راهکارها و تکنینک‌هایی برای بالا بردن سرعت خواندن وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا زمان را مدیریت کنید‌.

بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس به خاطر سرعت پایین خواندن مطالب و آشنا نبودن با تکنیک‌های پاسخ گویی فرصت کافی برای جواب دادن به تمامی سوالات ریدینگ آیلتس  را پیدا نمی‌کنند.

 

زبان آموزان به دلایل زیر سرعت پایینی در خواندن متن دارند:

  •  خواندن تک تک کلمات سوالات ریدینگ آیلتس
  • توقف با دیدن لغاتی که با معانی آنها آشنایی ندارند.
  • تلاش برای فهم کامل تمامی کلمات و جملات آزمون آیلتس
  • تکرار و خواندن هر جمله برای چندمین بار
  • زمزمه کردن کلمات و جملات زیرلب هنگام آزمون آیلتس
  • فکر کردن بیش از اندازه به مفهوم و جزئیات


 

مانند تمامی مهارت‌های دیگر سریع خواندن در ریدینگ آیلتس نیز نیاز به تمرین دارد. وقتی بتوانید متن را سریع بخوانید می‌توانید زمانی را برای چک کردن پاسخ‌های سوالات ریدینگ آیلتس خود نگه دارید و با اعتماد به نفس بیشتری در جلسه آزمون آیلتس حاضر شوید. اگر قبل از آزمون آیلتس متن‌های متعددی بخوانید، علاوه بر بالا بردن سرعت خود، سطح زبان خود را نیز بالا می‌برید.

توانایی سریع خواندن در آزمون آیلتس اهمیت بالایی دارد؛ اما تکنیک‌های ریدینگ آیلتس نیز حائز اهمیت هستند. سرعت بالا در خواندن مطالب گاهی مفید است؛ اما گاهی مانع پاسخگویی صحیح به سوالات آزمون آیلتس می‌شود. بنابراین باید بدانیم چه موقع سریع و چه موقع باید متن را آهسته و با جزئیات بخوانیم. به طور کلی وقتی به دنبال معنای کلی متن یا پیدا کردن کلمات و عبارات خاصی هستیم باید متن را سریع‌تر بخوانیم.

مغز ما نمی‌تواند کلمات را تک تک پردازش کند و به همین دلیل آنها را در دسته‌های ۳-۵ تایی در نظر می‌گیرد که به آنها Chunk  گفته می‌شود. بنابراین بهتر است سعی کنیم به جای خواندن تک کلمات، آنها را در گروه‌هایی بخوانیم.

 

مثلا سعی کنید هر روز ۱۰تا ۳۰ دقیقه متن‌هایی را به این روش بخوانید. اگر معنای کلمه ای را متوجه نشدید خواندن را متوقف نکنید و روی یک کلمه تمرکز نکنید. تعداد کلماتی که در ۵ دقیقه می‌توانید بخوانید را یادداشت کرده و بعد از دو هفته پیشرفت خود را ببینید!

 

نکته‌ی مهم برای ریدینگ آیلتس در آزمون آیلتس

نکته‌ی مثبت دیگر در این روش، بهبود گرامر و لغات شماست؛ چون یاد می‌گیرید کلمات به چه صورت در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و با الگوی نوشتاری و Collocation-ها آشنا می‌شوید که نه تنها برای ریدینگ  آیلتس بلکه برای اسپیکینگ آیلتس  و رایتینگ آیلتس  هم به شما کمک خواهند کرد.

 

نکات امتحانی برای آزمون آیلتس در ردینگ آیلتس

 

  • شما نیازی به خواندن کل متن ندارید؛ بنابراین تنها بخش‌هایی که به سوال مرتبط هستند را بخوانید.
  • اگر معنای کلمه‌ای را نمی‌دانید، نگران نشوید. حتی افراد Native هم معنای تمامی کلمات را نمی‌دانند.
  • برای هر سوال ۹۰ ثانیه وقت دارید. اما بعضی از سوالات آسان‌تر هستند. پس سعی کنید سوالات آسان‌تر را در مدت کوتاه‌تری پاسخ دهید و زمان را برای سوالات بعد نگه دارید.
  • برای یک سوال زمان زیادی صرف نکنید. بعضی از سوالات آزمون آیلتس برای گرفتن نمرات آیلتس۷،  آیلتس ۸ و آیلتس ۹ طراحی شده‌اند. پس سعی نکنید به تمامی سوالات جواب دهید. اگر پیدا کردن جواب زمان زیادی می‌گیرد از آن بگذرید.
  • از عنوان متن و تصاویر استفاده کنید تا موضوع متن ریدینگ آیلتس  را حدس بزنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کالج بین المللی آریام

کالج بین المللی آریام، برگزارکننده دوره های خصوصی و فشرده آیلتس و پی‌تی‌ای (PTE) با تضمین 110% بازگشت هزینه در تهران است فلسفه کاری کالج آریام حول شعار Plan Your Study, Plan Your Life و بر اساس ارائه خدمات در راستای برنامه آینده شغلی، تحصیلی زندگی شما بنا شده است. اگر می‌خواهید موفقیت را در کنار خود ببینید برنامه‌ریزی آینده بین‌المللی خود را ضمن مشاوره های رایگان به ما بسپارید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش