اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960711262857584

نکاتی برای گرفتن نمره ی 9 ریدینگ در آزمون آیلتس

آزمون آیلتس و دغدغه های ردینگ آیلتس

کد: 13960711262857584

https://goo.gl/2yFYpM

، تهران , (اخبار رسمی): بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس گرفتن نمره‌ی‌ 9 ریدینگ که بالاترین نمره‌ی آیلتس است را غیرممکن تلقی می‌کنند؛ زیرا آنها با تمام لغات زبان انگلیسی آشنایی ندارند. شما در ریدینگ آزمون آیلتس با کلماتی ناآشنا برخورد خواهید کرد، اما این مسئله کاملا طبیعی است!

آزمون آیلتس و دغدغه های ردینگ آیلتس
آزمون آیلتس و دغدغه های ردینگ آیلتس

هیچ سوالی را بدون جواب نگذارید. به تمامی سوالات پاسخ دهید حتی اگر اطمینانی به درستی آنها ندارید. شما هم به خاطر پاسخ اشتباه و هم عدم پاسخگویی در آزمون آیلتس نمره از دست خواهید داد؛


مطلب پیشنهادی: نمونه سوالات ریدینگ آیلتس

هدف اصلی ریدینگ در آزمون آیلتس سنجیدن مهارت درک مطلبی است که خوانده‌اید، بنابراین حتی اگر با تعدادی از کلمات آشنایی نداشته باشید باز هم میتوانید آنها را حدس زده و به معنای کلی پی ببرید.  اکثر داوطلبین نه به خاطر ندانستن معنی کلمات بلکه به خاطر اشتباهات ساده در آزمون آیلتس نمره از دست می‌دهند. در اینجا به ۷ نکته‌ی مفید که تمرین ریدینگ آیلتس هستند؛ اشاره میکنیم:

‌۱. متن را به طور سطحی خوانده و فقط به دنبال پاسخ باشید:

Skimming   به معنای خواندن متن فقط برای یافتن ایده‌ی اصلی است. نیازی نیست تا تمامی کلمات را بخوانید، شما فقط به جواب سوالات احتیاج دارید. بنابراین متن  ریدینگ آیلتس را سطحی بخوانید و فقط به دنبال پاسخ باشید. با رعایت نکات ریدینگ آیلتس می‌توانید این بخش را بدون استرس با موفقیت پشت سر بگذارید.

 

۲. به زمان دقت کنید:

فراموش نکنید که تنها ۶۰ دقیقه برای خواندن ۳متن و پاسخ دادن به ۴۰ سوال دارید. بسیاری از داوطلبین در آزمون آیلتس با کمبود زمان مواجه می‌شوند. بهتر است همیشه حتی هنگام تمرین در زمان تعیین شده به سوالات جواب دهید تا بتوانید زمان بخش ریدینگ آیلتس را به درستی مدیریت کنید.

 

۳. املای کلمات را چک کنید:

بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس بخاطر استرس امتحان در هنگام انتقال پاسخ‌ها به پاسخنامه با بی دقتی دیکته‌ی کلمات را اشتباه نوشته و به خاطر یک حرف نمره از دست می‌دهند. حتما پاسخ‌های خود را از لحاظ املا صحیح چک کنید.

 

۴. زیر کلمات کلیدی خط بکشید:

هنگامی که مشغول مطالعه‌ی ریدینگ آیلتس هستید، زیر کلمات کلیدی مانند اعداد یا اسم های خاص خط بکشید. این اطلاعات ممکن است در سوالات بعدی مورد پرسش قرار گرفته شده باشند و شما می‌توانید با مشخص کردن آنها در زمان صرفه جویی کنید.

 

۵‌. ترتیب را رعایت کنید:

فراموش نکنید اغلب اوقات پاسخ سوال‌ها در متن به ترتیب یافت می‌شوند. بنابراین سوالات را به ترتیب پاسخ دهید، می‌توانید سوالات matching heading  را به آخر موکول کنید، زیرا با پاسخ دادن به سوالات دیگر با متن آشنا شده و انتخاب عنوان برای هر پاراگراف برای شما آسان تر میشود.

 

۶. هیچ سوالی را بدون جواب نگذارید:

به تمامی سوالات پاسخ دهید حتی اگر اطمینانی به درستی آنها ندارید. شما هم به خاطر پاسخ اشتباه و هم عدم پاسخگویی در آزمون آیلتس نمره از دست خواهید داد؛ پس بهتر است شانس خود را امتحان کنید .

 

۷. پاسخ اشتباه را خط بزنید:

اگر از اشتباه بودن جوابی اطمینان دارید روی آن خط بکشید. در بعضی از سوالات پاسخ‌ها از لحاظ گرامری یا معنایی با سوال مورد نظر هم‌خوانی ندارند. پاسخ‌های اشتباه را خط بزنید تا در زمان صرفه جویی کنید.

مطلب پیشنهادی: تدریس خصوصی آیلتس


امیدواریم با رعایت نکات مطرح شده در این مطلب بتوانید در آزمون آیلتس موفق شوید و نمره ی هدف خود را کسب کنید، توجه داشته باشید که گرفتن نمره 9 در ریدینگ آیلتس به هیچ عنوان دور از دسترس شما نیست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کالج بین المللی آریام

کالج بین المللی آریام، برگزارکننده دوره های خصوصی و فشرده آیلتس و پی‌تی‌ای (PTE) با تضمین 110% بازگشت هزینه در تهران است فلسفه کاری کالج آریام حول شعار Plan Your Study, Plan Your Life و بر اساس ارائه خدمات در راستای برنامه آینده شغلی، تحصیلی زندگی شما بنا شده است. اگر می‌خواهید موفقیت را در کنار خود ببینید برنامه‌ریزی آینده بین‌المللی خود را ضمن مشاوره های رایگان به ما بسپارید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش