اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960718263640022

آنچه برای رقابت با غول‌های تجارت الکترونیک باید دانست - بخش اول

کد: 13960718263640022

https://goo.gl/MqNazJ

، تهران , (اخبار رسمی): فروشگاه‌های اینترنتی کوچک امیدوارانه سعی می‌کنند در حوزه فروش محصولات جایگاهی پیدا کنند و دغدغه اصلی آنها مغلوب نشدن توسط بنگاه‌های اقتصادی بزرگی است که میلیاردها خرج تبلیغات خود می‌کنند. در این سلسله یادداشت‌ها حامد بیدی نگاهی داشته به چند روش برای دوام و توسعه فروشگاه‌های اینترنتی کوچک.

بازار رقابت فروشگاه‌های اینترنتی کوچک اگرچه تحت تأثیر غول‌های تجارت الکترونیک ایران قرار گرفته، اما هنوز به اندازه‌ای هست که امکان کسب درآمدهای قابل توجهی را برای این بخش از فروشندگان فراهم کند.

به گزارش مرکز طراحی اسپیرال، با افزایش ضریب نفوذ اینترنت و رشد ۳۵ برابری دسترسی به اینترنت در کشور در طول چهار سال گذشته، خرید آنلاین نیز به عنوان یک رفتار کاربری معمول بین کاربران شناخته می‌شود. در این میان البته حضور قدرتمند فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ همچون دیجی‌کالا و بامیلو که به لطف جذب سرمایه‌گذاران بزرگ داخلی و خارجی توانسته‌اند خدمات خود را گسترش دهند و اعتماد بخش قابل توجهی از مردم را جذب کنند بی‌تأثیر نبوده است. از طرفی شاهد آن هستیم که بخش قابل توجهی از تبلیغات تلویزیونی و اکران‌های بیلبوردی به معرفی خدمات آنلاین تجاری می‌پردازند و این مسأله نیز فرهنگ استفاده از خدمات آنلاین و به ویژه خرید آنلاین را میان عموم مردم کاملا جا انداخته است.

اما در کنار فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ که اغلب مردم آنها را می‌شناسند، هزاران فروشگاه اینترنتی کوچک نیز توسط صاحبان کسب و کار راه‌اندازی شده است. فروشگاه‌هایی که امیدوارانه سعی می‌کنند در حوزه فروش محصولات خودشان جایگاهی پیدا کنند و دغدغه اصلی آنها مغلوب شدن توسط بنگاه‌های اقتصادی بزرگی است که میلیاردها خرج تبلیغات خود می‌کنند. نگرانی از اینکه شاید همان اتفاقی که با ظهور فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در کشورهای توسعه یافته افتاد و خرده‌فروشی‌های محلی را نگران می‌کرد، در این زمینه نیز در حال رخ دادن باشد.

بررسی‌های میدانی اما چیز دیگری را نشان می‌دهد. بازار رقابت فروشگاه‌های اینترنتی کوچک اگرچه تحت تأثیر غول‌های تجارت الکترونیک ایران قرار گرفته، اما هنوز به اندازه‌ای هست که امکان کسب درآمدهای قابل توجهی را برای این بخش از فروشندگان فراهم کند. مشروط بر اینکه این فروشگاه‌ها یک یا چند مزیت رقابتی را در بازار خود حفظ کنند. در این مطلب نگاهی داریم به چند روش که برای دوام و توسعه فروشگاه‌های اینترنتی کوچک می‌تواند بسیار موثر باشد و برای هر کدام از میان سایت‌هایی که مرکز طراحی اسپیرال آن‌ها را طراحی کرده است مثال‌هایی می‌آوریم. شایان ذکر است مرکز طراحی اسپیرال تاکنون پنج تندیس در زمینه طراحی وب از جشنواره وب ایران را به خود اختصاص داده است.

در بخشهای بعدی نگاهی خواهیم داشت به فروشگاه‌هایی با رویکرد تخصصی، ایده‌های مبتکرانه مبتنی بر رفتار خرید و فروش منطقه‌ای به عنوان عواملی موثر برای حضور و فروش موثر در بازار اینترنتی کشور.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اسپیرال

فعالیت های مرکز طراحی اسپیرال متمرکز بر طراحی و دیزاین است که طراحی وب و رابط کاربری، طراحی گرافیک، انیمیشن، تصویر سازی و طراحی اپلیکیشن موبایل و طراحی ایده را شامل می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]