اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960719263695652

۹روش برای نه گفتن به منفی گرایی

کد: 13960719263695652

https://goo.gl/NWFhGJ

، رشت , (اخبار رسمی): از روش های ثابت شده برای دیدن جنبه های مثبت و یا نیمه پر لیوان، جهت تاثیر قوی بر روح و روانتان استفاده کنیدتا بتوانید به منفی گرایی غلبه کنید.

از روش های ثابت شده برای دیدن جنبه های مثبت و یا نیمه پر لیوان، جهت تاثیر قوی بر روح و روانتان استفاده کنید. وقتی معمولاً نیمه خالی لیوان را می بینید، شنیدن شعاری مثل «مثبت فکر کن!» می تواند احساسی در شما ایجاد کند که گویی به شما که همواره آهسته گام برمی دارید، گفته شده فردا دوی ماراتون دارید!
قبل از اینکه بتوانید راهبردهای مثبت گرایی را اجرا کنید و مزایای سلامتی، روابط بهتر و شادی بیشتر را بدست آورید باید ابتدا منفی گرایی را کاهش دهید.
ما بهترین موارد کاهش منفی گرایی را از منظر روانشناسان، مربیان و مولفان جمع آوری کرده ایم تا به شما کمک کنیم که عادات توجه به جنبه های منفی را کنار بگذارید.
۱.اهداف معقول تنظیم کنید.

لاوینیا لامزانو، مربی آموزش رهبری و بازاریابی می گوید: افراد زیادی که جنبه منفی هرچیزی را می بینند، خود را دست کم می گیرند، زیرا آنها اهداف زیادی دارند که دسترسی به آنها را دشوار می دانند. لذا بجای گفتن: می خواهم امسال یک کتاب بنویسم! با هدف ثبت نام در کلاس نویسندگی یا تکمیل سه صفحه از کتاب شروع کنید. رضایت در رسیدن به این اهداف کوچک تر، به شما انگیزه رسیدن به هدف بعدی را می دهد.
۲.برای جلوگیری از منفی گرایی، «مشکلات» را تبدیل به «چالش» کنید.

کریستی لینگ، مولف کتاب «روزتان را قدرتمند سازید: کلیدهایی برای ایجاد شادی، انرژی و موفقیت بیشتر از طریق صبح های مثبت» می گوید: کلمات بسیار قدرتمند هستند؛ سعی کنید فهرستی از کلمات منفی یا عباراتی بنویسید که اغلب آنها را بکار می برید و سپس آنها را با کلمات یا عباراتی مثبت تر، جایگزین کنید. اگر برای مثال، دائماً از مشکلات شکایت می کنید، شروع به نام گذاری آنها به عنوان چالش کنید.

منفی گرایی
مشاور رسمی سلامت روان، کارول پترسون، می گوید: عبارت «من باید... » را از خودگویی هایتان حذف کنید، و آن را با «می توانم تصمیم بگیرم....» جابجا کنید. «باید» التزام آور است و ترس و رنجش ایجاد می کند. «تصمیم» شما را در جایگاه فرد عامل قرار می دهد، به طوری که می توانید بگویید: من می خواهم الان این لباس ها را بشویم تا شب راحت باشم. درحالیکه ممکن است جملات ساده ای بنظر برسند، اما کلماتی که هر روز در خودگویی هایتان استفاده می کنید، می تواند اثر واقعی روی نگرش تان داشته باشد.
حتماً بخوانید :  آموزش زبان تجاری (درس سی و یکم)
۳.اگر در گیر منفی گرایی هستید، جواب های پیش فرض خود را اصلاح کنید.

افرادی که منفی گرا هستند، معمولا گرایش دارند که از کلمه نه بعنوان اولین پاسخشان به ایده ها و تجارب جدید استفاده کنند. تا حدی، آنها اینکار را برای خریدن زمان انجام می دهند، درحالی که واقعا تصمیم می گیرند، اما سپس دفاع علیه نه گفتن ها را رها می کنند و به آن می چسبند، حتی وقتی می توانند نه نگویند. بهتر است از  عبارت «مطمئن نیستم، یک لحظه اجازه دهید» استفاده کنید. پس سعی کنید قبل از نه گفتن، دلیل خوبی برای بله گفتن بیابید.
۴.نشان دادن پاداش

دکتر فرانک ادونیزیو، تائب رییس خدمات مشاوره ای بالینی جهانی، می گوید: داشتن یادآورهای فیزیکی مثبت گرایی در محیط شخص می تواند مهم باشد.
از طریق هر چیزی که شما را به یاد پیشرفت های گذشته می اندازد ( پاداش ها، نوشته های منتشر شد، کارت تجاری)، روابط رضایت بخش ( تصاویر، اثر هنری بچه هایتان) یا موارد شخصی مثبت ( شاید هدیه یا نامه ای طرف مدیر که برخی استعدادهای شما را مطرح کرده است).

سخت است که خودتان را در مقابل تایید واقعی توانایی ها و زندگی کاملتان، دست کم بگیرید.

۵.دستانتان را بالا بگیرید!

به لحاظ تاریخی، انسان ها و سایر حیوانات از طریق زبان بدن خود ابراز قدرت می کرده اند. به طاووس نری فکر کنید که دم خود را باز کرده یا سخنرانی که ایستاده و مستقیم است درحالی که مخالفانش نشسته اند.
عدم قدرت نیز، از طریق زبان بدن نشان داده می شود؛ کودک وحشت زده ای را تصور کنید که به حالت جنینی در خود پیچیده است، یا فرد خجالتی که شانه هایش افتاده و چشمانش به زمین دوخته شده است. راست ایستادن و باز کردن دستانتان می تواند شما را بزرگتر و قدرتمندتر جلوه دهد، اما آیا واقعا نشانه قدرت است؟
حتماً بخوانید :  صفر تا صد استخدام منابع انسانی ایده آل

در مقاله"۲۵اشتباه زبان بدن که در محل کار خود مرتکب می شوید" اطلاعات وسیع تری در خصوص زبان بدن آورده ایم.

در سال ۲۰۱۲ محققان دانشگاه هاروارد از شرکت کنندگان در یک مطالعه خواستند تا برای یک دقیقه یکی از دو وضعیت قدرت ( لم داده در صندلی با دستان پشت سر، و پاهای روی میز قرار گرفته) و عدم قدرت ( ایستادن با دستان گره خورده در قفسه سینه و زانوهای ضربدری) را اتخاذ کنند. ضربان قلب و آزمایش های خون قبل و بعد نشان داد که افرادی که وضعیت قدرتمند را اتخاذ کردند سطوح تستوسترون آنان افزایش پیدا کرد(هورمونی شامل احساسات و ابزارات اعتماد و تسلط) و سطوح  کورتیزول شان (هورمون استرس) کاهش یافت. در مصاحبه ها، آنها احساس قدرت بیشتر و گشودگی به خطر نشان دادند. افراد در وضعیت بی قدرت نتایج برعکس داشتند.
پس دفعه بعد که نیاز به «تسریع اعتماد» داشتید، این وضعیت بدنی را اجرا کنید. خیلی ساده است: با پاهای باز بایستید. نفس بکشید و دستهای تان را از عرض شانه بالای سرتان بیاورید. چشمانتان را ببندید و ۱۰ نفش عمیق و طولانی بکشید. در آخرین بازدم، کف دستهایتان را پایین آورده و باهم در میانه قفسه سینه تان قرار دهید و گوشه های دهانتان را به شکل لبخند درآورید. حین دم از طریق بینی، دو یا سه نفس عمیق دیگر بکشید.

منفی گرایی
۶.متفکر انتقادی باشید؛ نه فردی انتقادی.

بعضی از افراد به هرچیزی به صورت انتقادی نگریسته و این می تواند چیز خوبی باشد. اگر فرد متفکر انتقادی-تحلیلی هستید، بدانید که احتمالا در ابتدا تفکر انتقادی خواهید داشت، اما تمرین کنید که این افکار را با پرسش از خود جهت دهی مجدد نمایید که : درباره این فرد/موقعیت/تنگنا چه چیز دیگری صدق می کند؟
۷.از پهلوی راست تختخواب بیدار شوید!

وقتی بیدار می شوید، فکر کردن درباره تمام کارهایی که باید آن روز انجام دهید یا شکایت درباره اینکه بچه ها کل شب شما را بیدار نگه داشته اند، کار آسانی است. اما به جای اینکه به چیزهای منفی ببرید، فکر کنید، هر صبح از خود سه سوال بپرسید:
۱: امروز برای انجام چه کاری اشتیاق دارم؟
۲: چه کسی را می توانم امروز تشویق یا هدایت کنم؟
۳: از چه چیزی خوشحالم؟
حتماً بخوانید :  معرفی کاربردی ترین استانداردهای ایزو

تفکر درباره تمام چیزهایی که دارید و از آن برانگیخته اید می تواند چشم انداز و نگرشتان را در کل روز تغییر دهد.

۸.از بین بردن اثر خبرهای بد

نمی گوییم که در انزوا زندگی کنید یا ادعا نمی کنیم که سختی و تراژدی وجود ندارد، اما تا جایی که می توانید، منفی گرایی ناشی از اخبار روزانه را نادیده بگیرید. اگر شبکه های اجتماعی شما را عصبی می کند، سعی کنید کمتر از آنها استفاده کنید. در مقابل میل به خواندن جزئیات وحشتناک آخرین تصادف یا کودک ربایی مقاومت کنید.
۹.تحریفات رایج خود را رها کنید.

چیزهای منفی در جهان وجود دارد. برخی افراد منفی اندیش، نسبت به تمرکز بر چیزهای مثبت مشکوک هستند، از ترس اینکه توهم زده باشند، و آنها را به شکل واقعی منفی ندیده باشند. اما ما همگی تحریفات در تفکر داریم که می تواند ادراکات ما از واقعیت را تغییر دهد، و شاید باعث شود موارد منفی بزرگ جلوه دهند.
تحریفات رایج شامل ذهن خوانی، وقتی که فرض می کنید تفکر دیگران را می دانید ( مثلا کسی از شما می خواهد که با او نهار بخورید، و شما فرض می کنید او احساس بدی نسبت به شما دارد)، رمالی( وقتی آینده را بطور منفی پیش بینی می کنید و به گونه ای واکنش نشان می دهید که آن پیش بینی حتمی است) یا تفکر دوگانه (همه فکر می کنند من بازنده ام و هیچ کس نمی تواند به من اعتماد کند). دریابید که تحریف هایتان چگونه اند و ببینید که آیا می توانید شرایط را روشن تر ببینید یا خیر.
منبع: مدیران نواندیش

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدیرنو

ما باور داریم قدم در راهی نهاده‌ایم که با ارائه‌ی آموزش‌های اصولی و کاربردی، مقالات تخصصی، مشاوره‌ی حرفه‌ای و سایر فعالیت‌های خود و همچنین با مساعدت و همکاری اساتید و مدیران مجرب کشور، می‌توانیم گامی موثر در جهت بهبود و پیشرفت بنگاه‌های اقتصادی و به طبع آن رشد کشور برداریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی