اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960730265215632

کودکانه های همیشه سبز

کد: 13960730265215632

https://goo.gl/eVsQDc

، تهران , (اخبار رسمی): نگاهی به فعالیت ها و آثار Anne Flipo

کودکانه های همیشه سبز
کودکانه های همیشه سبز

به گزارش لوکس بایر :

 

هنرمندان عطرساز، همواره با تکیه بر خاطرات و دریافت‌های ویژه و منحصربفردی که از مفاهیم بظاهر ساده اما اساسی و عمیق زندگی دارند؛ قدم به عالم روایح می‌گذارند. در حرکت بسوی این مسیر؛ شاید طبیعت، خاطرات بویایی دوران کودکی و نیز نخستین چالش‌های بویایی که در تقابل با آثار جاودانه و ارزشمند تاریخ عطرسازی برای آنان رخ داده است؛ عامل مشترکی است که همه این چهره‌ها را شیفته عطر و عطرسازی کرده است. در میان عطرسازان شاخص و شناخته شده، Anne Flipo نیز از لمس شکوه طبیعت در دوران کودکی و با تأثیر از عاشقانه‌های معطر مادر در آن روزها، تصمیم به فعالیت در جهان عطرسازی می‌گیرد.

فیلیپو، متولد پیکاردی فرانسه است. او که سال‌های کودکی خود را در این منطقه سپری کرده است؛ از همین سال‌ها، تحت تأثیر شکوه طبیعت و جادوی روایح آن قرار می‌گیرد. عطر باغچه‌ها و جنگل‌ها، رایحه گل‌های مختلف و ترکیب اعجاب انگیز این روایح که شبانه‌های آنه را آکنده از رؤیا و شاعرانگی می‌کرد؛ نخستین پیوندهای میان فیلیپو و دنیای روایح را رقم می‌زد. دلبستگی و عشقی که روزبه‌روز گسترده تر و عمیق‌تر می‌شد؛ فیلیپو را بر آن داشت تا عطرسازی را بعنوان حرفه اصلی خود انتخاب نموده و به همین منظور، عازم مدرسه معتبر ISIPCA در ورسای شود. فیلیپو آموزش‌های عطرسازی را تحت نظر عطرساز پر آوازه، Michel Almairac پشت سر گذاشت و بخاطر توانایی مثال زدنی در بکارگیری ترکیبات مختلف و ساخت ترکیباتی گیرا و جذاب، خیلی زود مورد توجه لاین‌های عطرسازی برندهای مد و زیبایی قرار گرفت.

فیلیپو، پس از اینکه دوران تحصیل در ایسیپکا را با موفقیت پشت سر گذاشت؛ در سال‌های پایانی دهه 1980 در کنار استاد خود، Michel Almairac و دیگر عطرساز افسانه ای، Jean-Louis Sieuzac، کار طراحی و ساخت عطر برای برندهای مختلف را آغاز کرد و در ادامه، و با شروع دهه 1990، همکاری گسترده خود با برندها و لاین‌های بزرگ را آغاز کرد. فیلیپو، خالق تعداد قابل توجهی از عطرهای موفق چند دهه اخیر است. در ادامه، نگاهی خواهیم داشت به عطرهایی که او برای برندهای معتبر طراحی کرده است. عطرهایی که نقش بسزایی در موفقیت این برندها در جهان عطر ایفا کرده اند و باعث شده‌اند تا نام فیلیپو، بعنوان یکی از چهره‌های خلاق، صاحب سبک، مبتکر و وفادار به شیوه‌های کلاسیک-مدرن عطرسازی؛ در جهان روایح جاودانه شود.

 

آغاز فعالیت‌ها در یک همکاری ویژه با L’Artisan Parfeumer

Mimosa Pour Moi، از نخستین عطرهای فلیپو است که در سال 1992 و در همکاری با خانه خوشنام و جریان‌ساز ل آرتیزان معرفی شد. عطری پودری، سبز-گیاهی و خامه‌ای-شیرین که از همراهی میموسا با لایه‌هایی از برگ‌های بنفشه، کاسی و وانیل شکل گرفته است. همکاری‌های آنه و ل آرتیزان به این عطر زیبا خلاصه نمی‌شود و آثار ارزنده دیگری در سال‌های بعد توسط آن‌ها به جهان عطر عرضه شد. La Chasse Aux Papillons محصول 1999 یکی از این آثار درخشان است. عطری سبز، گل بو-روغنی و جانوری که با محوریت مریم، شکوفه مرکبات و یاس ساخته شده است و با شیرینی تازه و درخشانی، همراهی می‌شود.

Oeillet Sauvage با رایحه ای شهد آگین، خلسه‌آور و انگیزاننده از هم نشینی ایلنگ، نیلوفر، رز و میخک صد پر با پایه‌ای رزینی و دودی که بر بستری خاکی و تازه از فلفل نقش بسته است؛ بعنوان همکاری موفق دیگری از ل آرتیزان و فلیپو در سال 2000 معرفی شد. پس از موفقیت این عطر در سال 2000، فیلیپو عطری پودری، سبز و خامه‌ای را که با نسیمی دریایی و آبی رنگ آمیزی شده است را برای ل آرتیزان خلق کرد که با عنوان Verte Violette در سال 2001 عرضه شد. سبزی تلخ، تازه و نشاط آور میوه‌ها و شکوفه مرکباتی همچون لیمو که بر زمینه‌ای مخملی و ادویه ای از رز و انیسه جریان یافته و در پایه ای صمغی و چوبی از کاج و سرو کامل می‌شود؛ فضای Un Zeste d’Ete محصول 2003 را شکل می‌دهد؛ عطری که ابعاد دیگری از توانایی فیلیپو در تلفیق و خلق فضاهای طبیعی را به نمایش می‌گذارد.

نمایشی ساده، درخشان و سرشار از رنگ و نشاط از آناناس و مرکبات که فضایی میوه‌ای و دلچسب را ایجاد کرده و در پایه‌ای چوبی به کمال می‌رسد؛ دیگر اثر موفقی است که فیلیپو برای ل آرتیزان خلق کرده و در سال 2004 با عنوان LemonAnanas Fizz ارائه شد. عطری از سبزی صابونی و تازه بهار نارنج و پتیت گرین که با لمسی از شیرینی مرکباتی و ایندولیک شکوفه پرتقال در هم آمیخته، اثر بعدی فلیپو و ل آرتیزان است که تحت عنوان Fluer d’Oranger در سال 2005 به موفقیتی بزرگ نائل شد. در سال 2007، دو عطر دیگر از آنه توسط ل آرتیزان ارائه شد که آخرین همکاری این دو تا به امروز است. نمایشی از وجوه سبز، ایندولیک و کلاسیک نرگس و تنباکوی سفید که با آکورد چرمیِ خزه ای-دودی و پودری-خامه ای ویژه ای همراهی شده در Fluer d’Narcisse؛ در کنار همراهی زنبق با لایه‌هایی چوبی و دودی از سدر، گایاک و وتیور بر بستری خاکی-ادویه ای، در Iris Pallida؛ دو عطری هستند که حسن ختام همکاری موفق و درخشان فلیپو و ل آرتیزان بحساب می‌آیند.

 

همکاری گسترده و موفق با برندهای دیزاینر

فیلیپو در سال 2004 به عضویت مؤسسه‌ی بین المللی IFF درآمد و پس از آن، همکاری گسترده و طولانی مدتی را با بسیاری از برندهای معتبر و مشهور مد و زیبایی تجربه کرد. او در قالب این همکاری‌ها، عطرهایی را طراحی نمود که بسیاری از آن‌ها با موفقیت‌هایی چشمگیر مواجه شده و بنیانگذار مجموعه‌ای بزرگ از عطرهایی متکی به نام و فرمول اولیه آن عطر، در میان عطرهای آن برند شد. نمونه‌ی درخشان این عطرها، La Vie Este Belle محصول 2012 لانکوم است. عطری شیرین و اغواگر که از همراهی لایه‌های وانیلی-کاراملی و میوه‌ای با بستری پودری شکل گرفته و در پایه‌ای خاکی و دودی از پچولی ادغام می‌شود. دو عطرساز مطرح، Dominique Ropion و Oliver Polge، که فیلیپو را در ساخت این عطر همراهی کرده بودند؛ پروژه مشترک دیگری با عنوان Invictus را برای برند پر آوازه پاکو رابان، در سال 2013 ارائه دادند. عطری که فضای آن حول شیرینی تازه و شاداب نوت‌های دریایی، مرکبات و چوب‌ها شکل گرفته است و همچون La Vie Este Belle؛ به موفقیت چشمگیری دست یافت. علاوه بر Invictus، عطرهایی نظیر Lady Milion محصول 2010 و Olympea محصول 2015، دیگر همکاری‌های موفق فیلیپو و پاکو رابان بحساب می‌روند.

Yves Saint Laurent دیگر برند مطرحی است که موفقیت دو عطر پر آوازه و جریان‌ساز خود را مدیون خلاقیت و هنرنمایی فلیپو است. تازگی و نشاط حاصل از همراهی زنجبیل با مرکبات و ریحان که در قلبی خاکی از فلفل و ادویه‌های مختلف ادغام شده و بر پایه ای غنی از تونکا، وتیور و سدر استوار شده است در عطر L’Homme محصول 2006، موفقیت ویژه برای این برند به ارمغان آورد. این عطر که همکاری دیگری از فلیپو و دومینیک روپیون است؛ پایه گذار مجموعه‌ای جدید در لاین عطرسازی سان لورن شد که یکی از دنباله‌های این عطر، با عنوان La Nuit de l’Homme محصول 2009، به یکی از محبوب ترین عطرهای مردانه در سال‌های اخیر تبدیل شد. ترکیبی ساده اما نافذ و لوکس از همراهی هل و زیره با اسطوخودوس و مرکبات که در پایه ای از سدر و وتیور فرو می‌نشیند؛ تا همراهی دلچسبی از شیرینی، ترشی و تلخی را بطور همزمان و در فضایی ادویه‌ای و کمی‌دودی به نمایش بگذارد. Manifesto دیگر عطر موفقی است که فلیپو، در همکاری با عطرسازی بنام Loc Dong برای این برند طراحی می‌کند. عطری از اغواگری لذیذ وانیل و میوه‌ها که با لایه‌هایی پودری، صمغی و سبز همراهی می‌شود و در سال 2012 معرفی شد تا با موفقیت خود، مجموعه‌ای جدید بر اساس این عطر، به لاین عطرسازی سان لورن اضافه شود.

Acqua di Gioia محصول 2010 "جیورجیو آرمانی"، Love Story محصول 2014 "کِلوئه"، Brit Rythm محصول 2013 "باربِری"، Bad محصول 2016 "دیزل" و Jimmy Cho Man محصول 2014 "جیمی‌چو"؛ برخی دیگر از عطرهای موفقی هستند که فلیپو بعنوان عطرساز اصلی یا یکی از عطرسازان آن‌ها، برای برندهای مختلف مد و زیبایی، طراحی کرده است.

 

Jo Malone و مجموعه‌ای ویژه‌ی الهام گرفته از خاطرات

The Herb Garden عنوان مجموعه ای از عطرهای لاین مطرح "جو مالِن" است که فلیپو خالق پنج عطر ویژه برای آن است. این مجموعه که در سال 2016 رونمایی شد، در بردارنده عطرهایی است که با تکیه بر ترکیباتی ساده و درخشان، سفری بویایی به خاطرات را برای دوستداران عطر رقم می‌زند.

Carrot Blossom&Fennel با فضایی از همراهی شیرین و تازه هویج و زرد آلو با سبزی ادویه‌ای رازیانه که در لایه‌ای پودری و درخشان از مشک، بنفشه و رز تنیده شده است؛ فضای کلاسیک-گیاهی حاصل از هم نشینی اسطوخودوس با دانه‌های گشنیز و آویشن در Lavender&Coriander که با سایه‌هایی از افسطنتین و سرو کوهی رنگ آمیزی شده است؛ Nsturtium&Clover همراهی شاداب و تأمل‌برانگیز گل‌های وحشی و شبدر با بستری از مرکبات و آمبر وود؛ فضای مرکباتی، سبز و تمیز-صابونی Sorrel&Lemon؛ و در نهایت، عطر تازه، سبز و شاداب حاصل از همراهی ریحان و بهارنارنج با پایه‌ای از مشک و وتیور در Basil&Neroli؛ پنج عطر ویژه‌ای هستند که فلیپو در همکاری با جو مالن، در پرونده خود به ثبت رسانده است.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]