اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960802265417693

۴ نکته برای حرفه‌ای شدن در اکسل (بخش 1)

کد: 13960802265417693

https://goo.gl/JcErPv

، تهران , (اخبار رسمی): بی شک صفحه‌ی گسترده‎ی اکسل یکی از پیشرفته‌ترین ابزارهای مایکروسافت آفیس است که قادر است با داده‎های خام کار کند. کاربران اغلب از کار کردن با آن می هراسند، چرا که تصور می‌کنند این نرم افزار پیچیده و استفاده از آن نیازمند تمرین و مطالعه است.

آموزش اکسل آفیس مایکروسافت
آموزش اکسل آفیس مایکروسافت

با یادگیری چند ترفندی که در ذیل به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، چگونگی انجام کارهای روزمره‌ی خود توسط اکسل را فراخوهید گرفت و از کاربردهای آن بهره‌مند می‎شوید.

به گزارش کی بازار، باید بدانید که یادگیری اکسل مایکروسافت آفیس دشوار نیست و تنها چند ساعت برای متوجه شدن کارایی این نرم‌افزار نیاز است. با یادگیری چند ترفندی که در ذیل به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، چگونگی انجام کارهای روزمره‌ی خود توسط اکسل را فراخواهید گرفت و از کاربردهای آن بهره‌مند می‎شوید.

ما در این مقاله چند نمونه از پرکاربردترین و مفیدترین استفاده‌ها را از اکسل آموزش خواهیم داد تا بتوانید با مطالعه آن‌ها نیازهای خود را برطرف کنید:

 

۱.   استفاده از  FORMAT PAINTER در اکسل

برای شروع، با قالب‌بندی‎های سلول‎های صفحه‎ی گسترده‎ی خود آشنا شوید. صفحه ی گسترده یا spreadsheet به منظور ساماندهی درخواست‌ها ایجاد شده است و به شما کمک می کند تا بتوانید اطلاعات و محاسبات خود را به راحتی وارد کنید. برای سرعت بخشیدن به قالب‌بندی خود در صدها ستون می توانید از Format Painter استفاده کنید:

 

  •  سلولی که می‌خواهید قالب بندی را روی آن تکرار کنید، انتخاب کنید.
  •   به منوی اصلی بروید و بر روی Format Painter  کلیک کنید.  
  • در حالی که علامت قلموی نقاشی را مشاهده می‌کنید، برای اعمال گرفتن خواص آن سلول به دیگر سلول‌ها، بر روی آن کلیک کنید.

برای قالب بندی کردن یک سلول، همانطور که در مرحله‌ی 1 گفتیم، دوبار بر روی  Format Painter  کلیک کنید. این روش قالب‌ها را به صورت نامحدود فعال می‌سازد. از دکمه‎ی ESC برای غیر فعال کردن آن هنگام انجام کار کمک بگیرید.

 

۲. تمام ستون‌ها و ردیف‌ها را انتخاب کنید

یکی دیگر از روش‌های سریع برای نوشتن در اکسل، استفاده از دکمه‌های CTRL و SHIFT برای انتخاب تمام سطرها و ستون‌ها است.

برای انجام این کار کافی است که:

  • بر روی اولین ستونی که قصد دارید تا آن را نمونه قرار دهید کلیک کنید.
  • CTRL + SHIFT را نگه دارید.
  • سپس از کلید پیکان برای دریافت تمام داده‌ها از بالا به پایین یا در کنار سلول مورد نظر خود استفاده کنید.
  • شما همچنین می توانید  CTRL + SHIFT + * را برای انتخاب کل داده‌های مجموعه‌ی خود انتخاب کنید.
  •  وارد کردن صحیح دیتا در اکسل

مزیت استفاده از این راه این است که شما می توانید انواع مختلفی از داده‌ها را در منابع مختلف ترکیب کنید. با ترفندی ساده شما می توانید این کار را بدون خطا انجام دهید. کافی است که مجموعه داده‌های پیچیده را کپی پیست نکنید. به جای آن از گزینه ی Get External Data در زیر تب دیتا استفاده کنید. در اکسل گزینه‌های خاصی برای منابع مختلف وجود دارد. بنابراین از گزینه‌های مناسب برای داده‌های خود استفاده کنید.

 

۳. داده‌های مشابه را در چند سلول وارد کنید

گاهی اوقات ممکن است خود را مجبور به وارد کردن داده‌های مشابه در سلول‌های مختلف کنید. ممکن است طبق عادت مجدد شروع به کپی کنید. اما برای این کار باز هم راه سریع تری وجود دارد:

  •   تمام سلول‌هایی که شما به آن برای پر شدن همان داده‌ها نیاز دارید را انتخاب کنید.
  • در آخرین سلول انتخابی خود، اطلاعات را تایپ کنید.
  •  از کلیدهای CTRL+ENTER برای انجام این کار استفاده کنید. به این ترتیب سلول‌های مورد نظر شما پر شده اند.

 

۴ . نمایان کردن فرمول‌های  صفحه‌ی گسترده در اکسل

گاهی اوقات پیش می‌آید که فرمولی را در اکسل مشاهده می‌کنید که نمی‌دانید از کجا آمده است و منبع آن کجاست. نگران نباشید، با ترفندی ساده می‌توانید فرمول‌نویسی را در اکسل برای خود ساده کنید. برای انجام این کار، از دکمه‌ی Formulas استفاده کنید. همچنین می‌توانید با گرفتن  CTRL + `   بر روی کیبورد این کار را پیش ببرید. این کار به شما امکان دید کلی از تمام فرمول‌های استفاده شده از کتاب کار را می‌دهد. 

 

منبع:کی بازار(فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اورجینال)

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان

شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان(ایدکو)؛ بعنوان صاحب امتیاز سایت کی بازار، نه تنها به عنوان یکی از سه نماینده برتر و بزرگ کسپرسکی و نخستین Platinum Partner کسپرسکی در حوزه محصولات شرکتی کسپرسکی در ایران فعالیت می کند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]