اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960815266936226

مدیر اجرایی تعاونی پلاستیک تهران در گفتگو با نسیم اقتصاد:

تبلیغ و شعار، حلال مشکلات نیست

کد: 13960815266936226

https://goo.gl/oQ76vJ

، تهران , (اخبار رسمی): محسن میهن خواه، مدیر اجرایی تعاونی پلاستیک استان تهران در گفت و گو با خبرنگار نسیم اقتصاد در خصوص تاثیر قیمت نفت، دلار و طلا در قیمت اولیه مواد پلیمری، اظهار داشت: اقتصاد در ایران یک روند سیاسی پیش رو دارد و امر صنعت پلاستیک را در عرصه‌ی پتروشیمی تحت تاثیر خود قرار داده است.

تبلیغ و شعار حلال مشکلات نیست
تبلیغ و شعار، حلال مشکلات نیست

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد؛ میهن‌خواه در ادامه گفت:  به دلیل همسایگی ما با کشورهای عربستان، قطر و عراق که بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی هستند، قیمت مواد اولیه‌ی صنعت پلاستیک در ایران تحت تاثیر کشورهای خاورمیانه است.

مدیر اجرایی تعاونی پلاستیک استان تهران تصریح کرد: محصولات و سهام شرکت‌های عربستان در منطقه‌ی خاورمیانه در سطح بالایی به فروش می‌رسد و این امر بازار داخلی ایران را متلاطعم کرده است؛ لذا همین امر باعث بی ثباتی نسبی در سطح فروش مواد اولیه داخلی شده است.

میهن خواه در زمینه‌ی صادارت نیز افزود: اربیل عراق بستر بسیار مناسبی برای صادرات صنعت پلاستیک و دیگر صنایع بوده است؛ ولی چندی است با وجود مسائل سیاسی این بستر مناسب به تعطیلی انجامیده است، البته ایران با کشور ترکیه به عنوان کشور همسایه مراودات تجاری مناسبی برقرار کرده و توانسته روابط تجاری خوبی را با تولیدکنندگان ایرانی به وجود آورد .

این فعال اقتصادی در ادامه اظهار داشت: صنعت ایران احتیاج به فکر، تکنولوژی جدید و محصولات متنوع دارد تا تولید کنندگان در همه عرصه های صنعت، به خصوص صنعت پلاستیک رقابت سالمی را برای پیشبرد اهداف اقتصادی از پیش تعیین شده دنبال کنند.

وی افزود: در حال حاضر در بازار کنونی  ثبات قیمت وجود ندارد. لذا تحریم‌ها موجب سردرگمی این صنف شده است و مسئولان هم با وعده‌ها و تبلیغات بی نتیجه، صرفاً شعارهایی را پیش گرفته‌اند. این شعارها جنبه عملگرایی کمی داشته است و نتوانسته به مشکل تولیدکنندگان رسیدگی جدی شود.

میهن خواه در پایان اظهار داشت: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی در زمینه‌ی اشتغال و تولید داخلی و بهره‌وری، لازم است یک  برنامه‌ریزی بلند‌مدت انجام شود تا موانع تولید رفع شوند. در این صورت با تلاش مسئولان و استفاده از دستور العمل نقشه‌ی راه تعیین شده به  قله‌ی ترقی و شکوفایی خواهیم رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]