اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960816267116226

اختصاصی نسیم اقتصاد:

توصیه‌هایی برای حذف دلار

کد: 13960816267116226

https://goo.gl/jzDXvi

، تهران , (اخبار رسمی): سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حذف دلار و جایگزین کردن پول ملی در معاملات اقتصادی، تصریح کرد: راهکار حذف دلار در معاملات اقتصادی توسعه پیمان‌های پولی دو و چند جانبه است.

توصیه‌هایی برای حذف دلار
توصیه‌هایی برای حذف دلار

به گزارش نسیم اقتصاد؛ رحیم زارع در گفت وگو با خبرنگار این پایگاه خبری با بیان اینکه در سال‌های گذشته تحریم‌های ناجوانمردانه‌ از سوی دشمنان باعث شده است نوسانات بازار ارز، اقتصاد کشور را با چالش‌هایی روبرو کند، تصریح کرد: اگر دلار از مبادلات بین المللی ایران حذف شود، مشکلات بانکی برطرف و سرعت تبادلات افزایش پیدا می‌کند.

نماینده‌ی مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دیگر تاثیرات حذف دلار از مراودات بین المللی، گفت: دیگر اثر گذاری حذف دلار از مبادلات بین‌المللی خنثی کردن نوسانات نرخ ارز بر مبادلات است.

وی با بیان اینکه با توجه به تحریم دلاری ایران، با حذف این ارز لازم نیست مبادلات با واسطه انجام شود، افزود: در حال حاضر ایران با چهار کشور اصلی از جمله ترکیه، چین، روسیه و کره‌ی جنوبی مبادلات بین المللی دارد و اگر این کشورها شرایط را فراهم کنند، تهدیدهای آمریکا برای ما بی اثر خواهد بود، هر چند که اکنون نیز اثری ندارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس با جدیت از ایده‌ی حذف دلار در مبادلات بین المللی حمایت می‌کند و در صورت لزوم اگر لازم باشد در این رابطه قانون‌گذاری نیز می‌کند، یادآور شد: بانک مرکزی باید علاوه بر انعقاد پیمان‌های پولی چند جانبه، زمینه‌ی عملیاتی شدن آن‌ها را نیز فراهم کند تا به این ترتیب تحریم‌های آمریکایی با حربه دلار دیگر اثر نکند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | بانک، بیمه و سرمایه