اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960819267547817

تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی؛

معماری نوین تدریس و ابتکارات فردی و حرفه‌ای

کد: 13960819267547817

https://goo.gl/C1vHeX

، نهاوند , (اخبار رسمی): به طور کلی در روش‌های جدید تدریس مانند تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی، معماری نوین تدریس و ابتکارات فردی و حرفه‌ای اعتقاد بر این است که مناسبات درست انسانی‌، دانش آموز را مستعد نشو و نما می‌سازد‌. همچنین در این روش‌ها، معلم نقش یک تسهیل کننده را ایفا می‌کند که رشد همه جانبه‌ی آنان را هدایت می‌کند.

تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی ، معماری نوین تدریس و ابتکارات فردی و حرفه ای
معماری نوین تدریس و ابتکارات فردی و حرفه‌ای

صاحب‌نظران تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی معماری نوین تدریس و ابتکارات فردی و حرفه‌ای را به عنوان فرآیندی که بین معلم و دانش‌آموز در جریان است در نظر گرفته‌اند

به گزارش بانک فایل پژوهشی معلمان؛ در روش‌های جدید تدریس، معلم در نقش تسهیل کننده به دانش‌آموز کمک می‌کند تا نظریات جدیدی درباره‌ی زندگی خود، کار آموزشی خویش و مناسباتش با دیگران کشف کند. به علاوه، در این روش‌ها، معلم صبور است و دیدگاه وسیع یادگیری در دراز مدت را فدای فشار برای به دست آوردن نتایج فوری نمی‌کند. به این ترتیب تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی، معماری نوین تدریس و ابتکارات فردی و حرفه‌ای به بهترین شکل ممکن قابل اجرا می‌شود.

صاحب‌نظران، روش‌های جدید دیگری نیز در راستای تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی، معماری نوین تدریس و ابتکارات فردی و حرفه‌ای عنوان کرده‌اند که به طور مفصل در دروس روانشناسی تربیتی و مقدمات تکنولوژی آموزشی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. این روش‌ها عبارتند از :

1.         روش یادگیری در حد تسلط؛

2.         آموزش برنامه‌ای؛

3.         آموزش به وسیله‌ی رایانه؛

4.         آموزش انفرادی تجویز شده؛

5.         آموزش انفرادی هدایت شده.

همچنین صاحب‌نظران تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی، معماری نوین تدریس و ابتکارات فردی و حرفه‌ای را به عنوان فرآیندی که بین معلم و دانش آموز در جریان است در نظر گرفته‌اند و آنها را به صورت فعالیت‌هایی که به منظور ایجاد تغییر و دگرگونی در رفتار دانش‌آموز، طرح و اجرا می‌شوند، تعریف کرده‌اند. معلم به منظور انجام گرفتن فعالیت‌های فوق به مهارت‌هایی احتیاج دارد که در عرصه‌ی یاددهی – یادگیری آنها را «مهارت‌های تدریس» می‌نامند. این مهارت‌ها که نمونه‌هایی از آن تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی، معماری نوین تدریس و ابتکارات فردی و حرفه‌ای است باتوجه به زمان اجرای فعالیت‌های آموزشی به سه دسته به قرار زیر تقسیم شده‌اند:

1.      مهارت‌های پیش از تدریس (مرحله‌ی فعالیت‌های طراحی و برنامه‌ریزی)

2.      مهارت‌های ضمن تدریس (مرحله‌ی اجرا)

3.      مهارت‌های بعد از تدریس (مرحله‌ی ارزشیابی)

مهارت‌های پیش از تدریس در ارتباط با مجموعه فعالیت‌هایی است که معلم پیش از رفتن به کلاس آنها را انجام می‌دهد، مانند: 1. انتخاب هدف‌های درس؛ 2. تعیین روش‌های مناسب تدریس و 3. مشخص ساختن نظام ارزشیابی.

مهارت‌های ضمن تدریس در برگیرنده‌ی فعالیت‌هایی است که معلم هنگام تدریس در کلاس انجام می‌دهد. برخی از این فعالیت‌ها عبارت اند از : تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی، معماری نوین تدریس و ابتکارات فردی و حرفه‌ای

آشنایی هرچه بیشتر معلم با مهارت‌هایی که در ضمن تدریس باید به کار گرفته شوند نه تنها وی را در امر آموزش کمک می‌کند؛ بلکه او را در دستیابی به هدف‌های تدریس یاری می‌‌دهند. معلمان عزیز می‌توانند به سایت بانک فایل پژوهشی معلمان به آدرس https://moallemblog.com   مراجعه کنند و از هزاران فایل مفید و ارزشمند که در این پایگاه موجود است استفاده کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک فایل پژوهشی معلمان

فایل پژوهشی معلمان متشکل از تیم کارآمد و متخصص فرهنگی واز تعدادی از دبیران متخصص و مجرب و با سابقه بالا در امر پژوهش تشکیل شده است. این تیم متخصص بیش از 5 سال تجربه همکاری با فرهنگیان از طریق اینترنت و فضای مجازی دارد و تاکنون سایت های مختلفی را طراحی و پشتیبانی محتوایی نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش