اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960822268056226

تعاونی پلاستیک تهران مشکلات پتروشیمی‌ها را بررسی کرد

کد: 13960822268056226

https://goo.gl/eByFH8

، تهران , (اخبار رسمی): بهبود محصولات و کسب رضایت بیشتر مشتریان از محصولات پتروشیمی امیرکبیر با حضورمسئولان این پتروشیمی در تعاونی پلاستیک استان تهران بررسی شد.

تعاونی پلاستیک استان تهران مشکلات پتروشیمی‌ها را بررسی کرد
تعاونی پلاستیک تهران مشکلات پتروشیمی‌ها را بررسی کرد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  پایگاه خبری نسیم اقتصاد؛ در این جلسه مهندس دیاکو عباسی، مدیر فروش پتروشیمی امیرکبیر درباره‌ی بهبود محصولات و کسب رضایت بیشتر مشتریان گفت: مشکلات نباید یک جانبه قضاوت شوند، شرکت‌های پتروشیمی و تولیدکنندگان باید فارغ از هر وعده‌ی کاذب در یک راستا گام بردارند تا با وجود تمام تحریم‌های موجود که هم پتروشیمی‌ها و صنایع پایین دستی پتروشیمی دست‌خوش حوادث خود کرده است، بتواند در این مسیر با سربلندی بیرون بیایند.

وی درباره این که پتروشیمی امیرکبیر نمی‌‌تواند خارج از بورس مواد اولیه به فروش برساند، گفت: پتروشیمی امیرکبیر همواره سعی داشته است طبق اصول و قوانین حاکم کشور مواد اولیه را به فروش برساند و دلالان بازار در این پتروشیمی جایگاهی ندارند.

مدیر فروش پتروشیمی امیرکبیردر ادامه با بیان این که بازار دست پتروشیمی‌ها  نیست تصریح کرد: خارج از بورس در این پتروشیمی‌ مواد اولیه به فروش نمی‌رسد و بورس کالا هم همواره خواستار کارمزد خود هستند.

وی افزود: اگر قرار است پتروشیمی‌ها بخش عمده‌ی محصولات خود را در بازارهای داخلی عرضه کنند، باید تعهدی هم از سمت و سوی بنگاه‌های صنایع تکمیلی در خصوص این کالاها باشد تا مجتمع‌های پتروشیمی‌ در آرامش خیال بتوانند به فعالیت بپردارند و برای پیشبرد این تعهد، بورس کالای ایران می‌تواند یک بازار‌گردان کالایی درست کند؛ البته لازمه‌ی ایجاد این بازارگردان کالایی وجود یک بستر مناسب است که باید برای ایجاد این بازارگردان با دوستان دیگر به توافق برسیم.

مهندس محسن میهن خواه مدیر اجرایی تعاونی پلاستیک استان تهران در ادامه‌ی جلسه به طرح مشکلاتی که در عرضه‌ی مواد اولیه  وجود دارد، اشاره کرد و گفت: مشکلاتی درباره کیفیت، بسته‌بندی و نحوه‌ی ارسال وجود دارد که باید رسیدگی‌های لازم صورت گیرد و آنها هم  ضمن پذیرش این موضوع عنوان کردند که بخش زیادی از این مشکلات حل شده است و بقیه نیز در حال مرتفع شدن است.

وی در جلسه‌ی صبح امروز در زمینه‌ی مشکلات پتروشیمی‌ خاطر نشان کرد: تامین مواد اولیه همواره یکی از دغدغه‌های اصلی در صنعت پتروشیمی‌ بوده و هست؛ مساله‌ای که مجتمع‌های پتروشیمی، تولید‌کنندگان پایین دست و بورس کالای ایران را به‌عنوان سه بازیگر اصلی این داستان پیوند داده است به‌طوری‌که مجتمع‌های پتروشیمی‌ به‌ عنوان عرضه‌کننده، تولید‌کنندگان پایین دستی متقاضی و بورس کالا در مقام تنظیم‌ کننده ظاهر می‌شوند.

وی تاکید کرد: داستان از اینجا شروع می‌شود که تولید‌کنندگان صنایع تکمیلی این صنعت در مقطعی از زمان، برای تولید محصولات نهایی، مواد اولیه لازم را ندارند و با توجه به شرایط حاکم توان واردات هم ندارند و برای به حرکت درآوردن موتور محرک خط تولیدی کارخانه‌های خود با مشکل روبه‌رو شده و برخی از آنها ادعا می‌کنند که به مرز ورشکستگی رسیده‌اند.

وی گفت‌: در طرف دیگر مجتمع‌های پتروشیمی‌ قراردارند که می‌گویند تمام تلاش خود را برای تامین نیاز صنایع تکمیلی داخلی به کاربرده‌اند و نگران از عدم تعهد بازیگران پایین دست برای خرید محصول‌شان به کار خود ادامه می‌دهند.

حمید نمکی عضوهئیت مدیره تعاونی پلاستیک با بیان این که شفاف‌سازی فضا و ایجاد بستری مناسب باید صورت گیرد تا در سایه آن نقش واسطه‌گرها و دلالان کمرنگ و تقاضاهای کاذب حذف شود و معاملات در فضای امن‌تری انجام گیرد تاکید کرد : پتروشیمی‌ها، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان واقعی را نادیده می‌گیرند، در صورتی که اگر شفاف‌سازی در زمینه‌ی فروش مواد اولیه باشد خیلی از مشکلات خودبه‌خود حل و فصل خواهد شد.

وی افزود: شورای رقابت نتوانسته است در زمینه‌ی خواسته‌های صنایع پایین دستی اقدامات ارزنده‌ای را به معرض ظهور برسازند و همیشه اقداماتی که انجام داده که بیشتر به اختلافات پتروشیمی‌ و تولیدکننده دامن زده است.

این عضو هئیت مدیره‌ی تعاونی پلاستیک عنوان کرد: به‌دلیل نبود یک رویه‌ی ثابت قیمت، قانونمند و شفاف در حمایت از تولیدکنندگان این قشر با مشکلات زیادی همراه بوده‌اند؛ برای حل مشکل مزبور ابتدا باید متولیان برنامه‌ی مدونی را داشته باشند و جلوی خرید افرادی که تولیدکننده‌ی صنایع تکمیلی نیستند را بگیرد.

در این نشست بنا به درخواست پتروشیمی‌ها مبنی بر تضمین خرید، انعقاد قرارداد بلند‌مدت پیشنهاد شد. پتروشیمی‌ امیرکبیر در کنار صنایع تکمیلی می‌توانند برنامه مدونی در خصوص تولید، عرضه‌ و تقاضا در پیش روی داشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]