اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960830268846226

اختصاصی نسیم اقتصاد:

دورخیز آتی سکه برای 17 میلیون ریال

کد: 13960830268846226

https://goo.gl/Uk66jW

، تهران , (اخبار رسمی): هر سکه‌ی بهار آزادی برای تحویل در شهریور ماه سال آینده در پایان معاملات روز گذشته بازار معاملات آتی سکه طلا در بورس کالای ایران حدود یک میلیون و 490 هزار تومان خرید و فروش شد.

دورخیز آتی سکه برای 17 میلیون ریال
دورخیز آتی سکه برای 17 میلیون ریال

به گزارش اخبار رسمی به نقل از خبرنگار پایگاه خبری نسیم اقتصاد؛  سکه برای سررسید شهریور ماه سال آینده درحالی به قیمت یک میلیون و 678 هزار تومان خرید و فروش شد که به نظر می‌رسد سکه تحویلی در این سررسید برای هر چه بیشتر نزدیک شدن به مرز یک میلیون و 700 هزار تومان دورخیز کرده است. محدوده‌ی قیمتی که تاکنون در روند معاملات سکه به ثبت نرسیده است و یک مرز روانی مهم محسوب می‌شود.

در بازار آزاد نیز قیمت این کالای سرمایه‌ای طی روز گذشته در حالی به قیمت یک میلیون و 380 هزار تومان رسید که برخی اظهارنظرها از وجود حباب قیمتی در آن سخن می‌گویند. به گونه‌ای که رئیس اتحادیه‌ی کشوری طلا و جواهر معتقد است که رشد قیمت سکه در هفته‌‌های اخیر منطق اقتصادی ندارد. محمد کشتی آرای، طی سخنانی از وجود حباب معنادار 210 هزار تومانی در قیمت سکه طلا خبر می‌دهد. به گفته وی، به نظر می‌رسد باید بررسی جامعی در این باره توسط نهادهای نظارتی انجام شود.

به اعتقاد کارشناسان این روند صعودی در بازار سکه تحت تاثیر افزایش تقاضا ایجاد شده است؛ به طوری که طبق نظرات این کارشناسان، تا هفته‌های گذشته رشد تقاضا ناشی از ورود خریداران خرد به بازار سکه بود؛ اما در هفته‌‌های اخیر خریداران عمده با حجم تقاضای بالا به بازار وارد شده‌اند؛ به همین دلیل حجم سکه موجود در بازار جوابگوی تقاضا نیست.

از سوی دیگر، برخی این رشد قیمتی را به ایجاد عطش تقاضا برای سکه به جای خرید نقدی دلار، نسبت می‌دهند که به نظر می‌رسد این رشد تقاضا موقتی باشد و به زودی التهاب ایجاد شده در بازار فروکش کند.

با این حال، بازار معاملات آتی سکه در حالی تحت تاثیر رشد تقاضای خریداران در بازار آزاد قرار گرفته که قیمت‌ها در آن حکایت از آن دارد که در حال حاضر سکه طلا بر مبنای دلار 4700 تومانی خرید و فروش می‌شود. از این رو نکته‌ی اساسی آن جا است که بازیگران بازار آتی باید بیش از پیش برای جلوگیری از شناسایی زیان تحت تاثیر هیجانات ناشی از رشد تقاضا، در معاملات خود دقت کنند؛ چرا که اگر حباب قیمتی که کارشناسان از آن سخن می‌گویند، به سمت تخلیه شدن حرکت کند، بدون شک معامله گرانی که در قیمت‌‌های فعلی اقدام به اتخاذ موقعیت خرید کرده‌اند، متضرر خواهند شد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | بانک، بیمه و سرمایه