اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960901268987817

سفارش انجام تولید محتوای الکترونیکی لایه بار با استوری لاین و کپتیویت

تولید محتوای الکترونیکی لایه باز با استوری لاین و کپتیویت

کد: 13960901268987817

https://goo.gl/FA27fR

، نهاوند , (اخبار رسمی): بانک فایل پژوهشی معلمان به آدرس https://moallemblog.com تولید محتوای الکترونیکی لایه باز با استوری لاین و کپتیویت با بالاترین کیفیت و سریع‌ترین زمان در اختیار فرهنگیان عزیز قرار می‌دهد.

تولید محتوای الکترونیکی لایه بار با استوری لاین و کپتیویت
تولید محتوای الکترونیکی لایه باز با استوری لاین و کپتیویت

در محتوای الکترونیکی می‌توان مجموعه‌ای تصاویر و یا متون و یا انیمیشن‌های مرتبط با یک موضوع درسی را جداگانه و هرکدام به تنهایی یک محتوای آموزشی به شمار آورد

محتوای الکترونیکی به مجموعه‌ای از تصاویر، متون، فیلم‌ها و صدا‌ها اطلاق می‌شود که هدف آن آموزش یک یا چند بخش از محتوای درسی است. البته می‌توان مجموعه‌ای تصاویر و یا متون و یا انیمیشن‌های مرتبط با یک موضوع درسی را جداگانه و هرکدام به تنهایی یک محتوای آموزشی به شمار آورد. منتها طبق نظریه‌ی هوش‌های چندگانه گاردنر می‌دانیم که همه‌ی مخاطبان ما از یک شیوه برای یادگیری استفاده نمی‌کنند. طبق آنچه گاردنر می‌گوید و نظریات سایر دانشمندان،  سه روش عمده‌ی یادگیری وجود دارد:

  1. جنبشی
  2. شنیداری
  3. دیداری

استفاده از روش جنبشی برای آموزش الکترونیکی کار بسیار حرفه‌ای‌تری است که از مقوله‌ی مباحث سایت روش تدریس خارج است. استفاده از یادگیری جنبشی به همراه تلفیق سایر روش‌ها،  اکنون در دانشکده‌های آموزش خلبان صورت می‌گیرید به این صورت که یک ماکت متحرک از هواپیما با تمام جزئیات ساخته می‌شود و دانشجوی خلبانی درون آن، شرایط یک پرواز واقعی را تجربه می‌کند.

اما ما در بسیاری از کلاس‌های امروزی می‌توانیم از دو روش شنیداری و دیداری به خوبی استفاده کنیم.

تخته هوشمند

مسلما به کار گیری نرم افزار‌ها و فناوری‌های رایانه‌ای با توجه تنوع و گستردگی که دارند می‌توانند در ارائه‌ی بهتر و قوی تر محتوا‌های آموزشی بسیار موثر باشند.

محتوای الکترونیکی با چه ابزارهایی تولید می‌شود؟

ابزار‌های تهیه و تولید محتوای الکترونیکی بسیار متنوع هستند منتها تجربه ای که بنده در این چند سال در تهیه محتوا‌های الکترونیکی داشتم میتوان به موارد زیر اشاره کرد. در مقالات بعدی قصد داریم آموزش تک تک این نرم افزار‌ها رو مفصل دنبال کنیم.

نو ع نرم افزار‌های مورد نیاز برای ویرایش محتوا

متن: PhotoshopPowerpointwordAdobe IndesignAdobe reader

تصاویر: PhotoshopphotoimpactSnipping tool

فیلم: Photoshopcamtasia studiototal video convertercorel video Studio

انمیشن: photoshoppowerpointswish maxadobe Flash

اگر دقت کرده باشید در تمامی‌گزینه‌های ذکر شده من نامی‌ از فتوشاپ بردم و این بدین خاطر است که شما اگر قرار هست کار محتوایی انجام بدهید، دائما نیاز به فتوشاپ پیدا خواهید کرد. یکی از دلایل موفق بودن اکثر محتواهای تولیدی بنده به خاطر تعامل همیشگی من با فتوشاب بوده و هست و شما نیز در مقالات بعدی به این واقعیت پی خواهید برد. بنابراین با ما همراه باشید.

نیاز نیست حتما به صورت حرفه‌ای آموزش این نرم افزار رو دنبال کنید؛ هر چند اگر این گونه باشد بسیار عالی خواهد بود ولی با دنبال کردن آموزش‌های ما خواهید دید چقدر فراگیری این نرم افزار راحت و آسان است، چون قرار نیست تمام جزئیات این نرم افزار را آموزش دهیم؛ بلکه از هر کدام از نرم افزار‌های ذکر شده به قدری که برای ساخت یک محتوای الکترونیکی حرفه‌ای لازم است را به صورت کاربردی آموزش خواهیم داد.

یک محتوای الکترونیکی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

اول اینکه باید یک الگوی طراحی خوب داشته باشد، در اینجا منظورمان از طراحی، نقش و رنگ  نیست. منظور این است که مراحل ساخت طوری طی شود که ما را به هدف برساند. الگوی‌های طراحی محتوای آموزشی مختلفی وجود دارد که در این جا فقط به دو مورد اشاره‌ی کوتاهی  می‌کنیم. در مقالات تولید محتوای الکترونیکی که در سایت روش تدریس مطرح می‌شوند ما به طور مستقیم شما را درگیر این الگوها نمی‌کنیم. این‌ها مباحث جالبی هستند که در بین تکنولوژیست‌های آموزشی مطرح می‌شوند. فقط همین که یک دید کلی از محتوای خودتان داشته باشید کافی است.

الگوی عمومی‌طراحی آموزشی ADDIE

الگوی عمومی‌طراحی آموزشی ADDIE

الگوی طراحی MMS

الگوی طراحی آموزشی MMS

دومین ملاک یک محتوای الکترونیکی خوب این است ما را به هدفمان برساند. گاهی هدف شما از تولید محتوا فقط این است که مخاطب  بدون حضور شما به حل تمرین بپردازد و بازخورد دریافت کند. اگر مخاطب این کار را بکند پس شما به هدف خود رسیده‌اید. گاهی هدف شما این است که مخاطب بدون حضور شما بتواند یک مبحث را گام به گام یاد بگیرد. اگر مخاطب بتواند یاد بگیرد پس شما به هدف خودتان رسیده‌اید. گاهی نیز هدف شما این است که محتوای الکترونیکی آماده کنید تا در سر کلاس به جای پاورپوینت استفاده کنید. اگر این محتوای الکترونیکی بتواند به تدریس شما کمک کند، پس شما به هدف خود رسیده‌اید.

برای سفارش محتوای الکترونیکی با شماره 09187518105 (صالح) و یا به سایت https://moallemblog.com مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک فایل پژوهشی معلمان

فایل پژوهشی معلمان متشکل از تیم کارآمد و متخصص فرهنگی واز تعدادی از دبیران متخصص و مجرب و با سابقه بالا در امر پژوهش تشکیل شده است. این تیم متخصص بیش از 5 سال تجربه همکاری با فرهنگیان از طریق اینترنت و فضای مجازی دارد و تاکنون سایت های مختلفی را طراحی و پشتیبانی محتوایی نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | رسانه‌ها