اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960905269466226

اختصاصی نسیم اقتصاد:

عدم مدیریت صحیح، قیمت سکه را نجومی می‌کند

کد: 13960905269466226

https://goo.gl/tcEjRw

، تهران , (اخبار رسمی): حراج سکه در شکل مطلوب خود می‌تواند اثر بخش باشد و پشتیبانی ارزی بانک مرکزی را افزایش دهد؛ به شرطی که با مدیریت صحیح و کنترل همراه باشد.

عدم مدیریت صحیح قیمت سکه را نجومی می‌کند
عدم مدیریت صحیح، قیمت سکه را نجومی می‌کند

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد، براساس ابلاغ بانک مرکزی به بانک کارگشایی و با هدف جلوگیری از حبابی شدن بازار سکه قرار بر این شده از امروز سکه‌های دولت به حراج گذاشته شود که قیمت فروش سکه در حراجی امروز بانک کارگشایی مبلغ یک میلیون و ۲۸۸ هزار تومان تعیین شد. باید منتظر ماند و عکس العمل بازار را درپی این اقدام دولت نظاره کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درخصوص حراج سکه به خبرنگار نسیم اقتصاد گفت: عرضه‌ی سکه دربانک کارگشایی به منزله اهرم اقتصادی است که گاهی دولت برای جمع آوری نقدینگی بازار اعمال می کند که این اهرم مانند شمشیر دولبه عمل می کند؛ به طوریکه اگر با مدیریت صحیح اعمال نشود، می تواند اثرات مخرب اقتصادی همچون بالا رفتن قیمت‌ها را درپی داشته باشد.

محمد حسینی درادامه افزود: عرضه سکه صرفا با هدف جمع آوری نقدینگی از بازار صورت گرفته است که ممکن است موجب ایجاد حباب قیمتی شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان یادآور شد: امید می‌رود با رعایت اصول کارشناسی عرضه سکه به هدف خود که همان جمع آوری نقدینگی و کنترل تورم است نزدیک تر شود و درنهایت به کنترل قیمت ارز منجر شود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | بانک، بیمه و سرمایه