اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960920271126226

قائم مقام وزیر در امور تولید و معاون طرح و برنامه:

اولویت وزارت صنعت ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان است

کد: 13960920271126226

https://goo.gl/zY85SU

، تهران , (اخبار رسمی): نشست خبری دکتر رحمانی قائم مقام وزیر صنعت در امور تولید و معاون طرح و برنامه با موضوع " تبیین برنامه‌ها و تشریح عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش تولید" صبح امروز با حضور اصحاب رسانه تشکیل شد.

اولویت وزارت صنعت ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است
اولویت وزارت صنعت ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان است

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد؛ در این نشست قائم مقام محترم وزیر در امور تولید و معاون طرح و برنامه درخصوص بودجه‌ی اختصاصی دولت در بحث تولید و اشتغال گفت:  در بودجه‌ی امسال به موضوع تولید و اشتغال رقم 18 هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده است که شامل طرح‌های رونق و تولید است که با تکیه بر اشتغال جوانان به صورت حمایت از واحد‌های تولیدی است تا در حوزه‌ی صنعت، معدن و تجارت که شامل واحدهای صنعتی، معدنی و صنوف است حدود 634هزارشغل ایجاد کنند که پارسال 50 هزار شغل هدف گذاری شده بود که در 8 ماهه اول سال محقق شد؛ چرا که ظرفیت بسیار بالایی در این زمینه دارا هستیم به شرط آنکه حمایت شوند.

دکتر رحمانی ادامه داد: 18 هزار میلیارد تومان تمام موجودی ما نیست؛ بلکه منابع بانک‌های عامل، صندوق توسعه ملی و منابعی که از سرمایه‌های خارجی جذب می شود نیز هرکدام در جای خود محل بحث دارد که می‌توانند به عنوان محرک خوبی برای تولید و اشتغال محسوب شوند. همچنین امسال درحوزه‌ی اشتغال برنامه‌های جدیدی داریم که اولویت ما برای ایجاد شغل برای شغل اولی‌های فارغ التحصیلان است.

او برنامه‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت را اینچنین اعلام کرد و گفت: برنامه‌های اصلی وزارت صنعت و معدن شامل : 1- ایجاد اشتغال برای شغل اولی‌های فارغ التحصیلان دانشگاهی ؛2- اجرای طرح‌های توسعه پوشاک که یکی از برنامه‌های اصلی ما است؛ چرا که پوشاک هم دربرنامه‌های وزارت صنعت و هم درسند راهبردی به عنوان اولویت اصلی درنظرگرفته شده است. 3- ساخت واحد  ترابری و ساخت سنگ‌های تزیینی و جواهرات با اولویت دادن به کارگاه‌های خانگی که قابل توسعه است. خصوصا درشهرهای کوچک و روستاها که ظرفیت خدادادی زیادی دارند و تا به حال استفاده کمی از آنها شده است. 4- استفاده از فناوری گیاهان دارویی که جهت گیری ما مناطق محروم و روستایی است و درعین حال برای سلامت مردم و همچنین پتانسیل بالایی برای صادارت دارد. 5- درحوزه‌‌ی فرش، صنایع تبدیلی و صنایع مبلمان نیز برنامه‌هایی وجود دارد. 6- راه اندازی واحدهای بسته بندی مدرن که تبدیل به برنامه‌های جاری این وزارت خانه شده است و با پیگیری جناب آقای شریعتمداری و دیگر همکاران درجهت افزایش صادارت که مکمل صادرات بحث بسته بندی است را دردستورکار قرارداده‌ایم. 7- تولید دانش بنیان 8- معادن؛  9- ارتباط با تشکل‌های صنعتی و صنفی؛  10- حمایت از تولید داخل که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش ما براین است که تولید داخل را افزایش دهیم که دراین روند خوشبختانه اکثر محصولات روند افزایشی داشته است و بیش از دوسوم کالاهای منتخب روند صعودی داشته است و از طرفی تا زمانی که  تقاضای داخلی وخارجی فعال نشود به مشکل بر می‌خوریم که لازم است صادرات را دراولویت قرارداده و با حمایت از تولید داخل و نهادینه کردن استفاده از کالاهای داخل این امر را توسعه دهیم.

قائم مقام وزیر در امور تولید و معاون طرح و برنامه در ادامه در مورد حوزه‌ی معدن بیان کرد: دربرنامه‌ی ششم توسعه ماده 42 بند پ تصویب شده است و امسال از این محل کمک‌های خوبی شد . همچنین اکتشافات خوبی نیز انجام شد به طوری که امسال معادل کل اکتشافاتی که از اول تا به امروز انجام شده است، ما جزء ده کشور پرپتانسیل معدن در دنیا هستیم که هم از نظر تنوع و هم ترکیب معدنی خوبی دارا هستیم. همچنین درحوزه‌ی طرح جامع فولاد اقداماتی انجام شده است و با تهیه‌ی نقشه‌های زمین شناسی، تلاش برای جلوگیری از خام فروشی بیشتر به نتیجه می‌رسد.

او اظهار کرد: 8 میلیارد یورو سرمایه جدید در تکمیل زنجیره داریم که در زیرساخت‌ها و بنادر بالای 14 میلیارد دلار باید سرمایه گذاری انجام شود. همچنین علاوه بر سرمایه گذاری که تا به امروز انجام شده است؛ لازم است فارغ از تمایلات سیاسی از تولید حمایت کنیم. این موضوع یک انتخاب نیست؛ بلکه یک ضرورت است و راه جبران آن توجه ویژه به تولید است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | کار و استخدام