اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960922271466226

اختصاصی نسیم اقتصاد:

افزایش ناگهانی نرخ بنزین تنها به ضرر قشر ضعیف است

کد: 13960922271466226

https://goo.gl/bJNPu8

، تهران , (اخبار رسمی): نایب ‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس: دولت با کسری بودجه مواجه است و با افزایش هزینه‌ها زندگی اقشار ضعیف را به مخاطره خواهد انداخت، چرا که چنین تصمیات شتابزده، مردم را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد.

افزایش ناگهانی نرخ بنزین فقط به ضرر قشر ضعیف جامعه است
افزایش ناگهانی نرخ بنزین تنها به ضرر قشر ضعیف است

هدایت الله خادمی در خصوص افزایش نرخ بنزین به خبرنگار نسیم اقتصاد گفت: افزایش ناگهانی قیمت بنزین به منظور تامین کردن بخشی از کسری بودجه دولت از محل منابع مختلف خود که شامل نفت ، گاز، مالیات و عوارض است ناشی می شود و دولت ناچار است که برای پر کردن خلاء کسری بودجه خود به افزایش قیمت حامل های انرژی متوسل شود.

وی درادامه افزود: متاسفانه افزایش قیمت حامل های انرژی دراین مرحله از اقتصاد کشور شوک زیادی به اقتصاد وارد خواهد کرد و موجب بالارفتن قیمت سایرکالاها خواهد شد و بهتراین بود که دولت چنانچه قصد افزایش قیمت حامل های انرژی را داشت این روند را از سال 92 با شیب ملایم افزایش می داد  نه آنکه با افزایش یکباره بر بدنه اقتصادی کشور شوک وارد کند .

نماینده‌ی مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افزایش قیمت بنزین برخلاف ادعای دولت نه تنها به سمت اشتغالزایی نرفت بلکه همانند هدفمندی یارانه ها باعث شد که تنها بخشی از منابع به صورت نقدی دراختیار مردم گذاشته شود و قرار براین بود که بخشی دیگر در بخش تولید و صنعت کشور تزریق شود که نتیجه آن چیزی که هدف گذاری شده بود نشد.

وی تصریح کرد: تنها این طرح ها فشار را بر زندگی مردم افزایش خواهد داد به طوریکه بدون افزایش درآمد مردم، هزینه ها درتمام موارد درحال سبقت گرفتن از یکدیگر هستند و این مسئله باعث شده است که مردم به سختی زندگی کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین تبدیل به یک بحث چالشی درمجلس شده است و باوجود تکذیب وزیر نفت مبنی بر عدم افزایش قیمت بنزین متاسفانه افزایش قیمت بنزین صحت دارد و از آنجایی که دولت مبلغ 37 هزار میلیارد تومان کسری درآمد دارد لایحه افزایش قیمت بنزین را به مجلس ارائه کرده است که از میزان 37 هزار میلیارد تومان قرار است دربرخی بخش ها 50 درصد و دیگر بخش ها 60 یا 20 درصد افزایش قیمت در بخش های مختلف حامل های انرژی رخ دهد تا کسری بودجه دولت تامین شود و مطمئنا این لایحه تبعات گران باری بر زندگی مردم خواهد داشت همچنین تمام سعی دولت این است که با قیمت متعادل تری افزایش قیمت حامل های انرژی را قبول کند و به تصویب برساند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]