اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960929272576679

با پنج قابلیت هوش مصنوعی هوآوی میت ۱۰ به جنگ با رقیبان بروید

کد: 13960929272576679

https://goo.gl/Bba81X

، تهران , (اخبار رسمی): زمانی که صحبت از هوش مصنوعی می‌شود، سؤالی به که ذهن بسیاری از افراد خطور خواهد کرد این است که آیا بحث هوش مصنوعی تنها یک ترفند بازاریابی برای شرکت‌های تولیدکننده‌ی اسمارت‌فون جهت افزایش قیمت است یا درواقع قابلیتی برای ارتقاء بخشیدن به تجربه کاربری است؟

با پنج قابلیت هوش مصنوعی هوآوی میت ۱۰ به جنگ با رقیبان بروید
هوآوی میت ۱۰

با پشتیبانی از هوش مصنوعی، میت ۱۰ می‌تواند چندین پاراگراف را عرض چند ثانیه ترجمه کند. فقط کافی است گوشی خود را به روی متن‌ها بگیرید تا تشخیص متن انجام شود

آخرین پرچم‌دار شرکت هوآوی، میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو در اکتبر سال جاری معرفی شدند. صفحه‌ نمایش معروف به full-view و بهره‌مندی از قابلیت هوش مصنوعی دو قابلیتی هستند که هوآوی قصد دارد با تمرکز بر روی آن‌ها، برنده‌ی بازار اسمارت‌فون‌ها باشد. در این مطلب قصد داریم در مورد قابلیت‌هایی که به لطف هوش مصنوعی وارد دستگاه‌های هوآوی شده است صحبت کنیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

۱. قابلیت شناسایی تشخیص چهره

دوربین در میت ۱۰ اهمیت بسیار زیادی دارد. در حالت اتوماتیک دوربین میت ۱۰ این توانایی وجود دارد که ۱۳ صحنه مختلف شناسایی شود. این ۱۳ صحنه شامل متن، غذا، صحنه، آسمان آبی، برف، سگ یا گربه، شب، طلوع یا غروب، گیاه، پورتریت و گل می‌شود. زمانی که دوربین یکی از این صحنه‌ها را تشخیص دهد، به‌صورت لحظه‌ای پارامترهای مهم تصویربرداری را تنظیم و سپس پردازش‌های خاصی را برای تصویربرداری بهتر انجام می‌دهد.

برای مثال اگر شما بخواهید از غذای خودتان عکسی را جهت انتشار در شبکه‌های اجتماعی بگیرید، میت ۱۰ پرو با تشخیص دادن صحنه و نشان‌دادن قاشق و چنگال در کنار عکس به شما می‌گوید که غذا را تشخیص داده است، در نتیجه بالانس رنگی به نحوی تغییر می‌کند که صحنه جذاب‌تر به نظر برسد؛ البته در نظر داشته باشید که بهینه‌سازی در تصاویر به‌صورت اغراق‌آمیز نخواهد بود.

۲. هوش مصنوعی در سلفی

باقابلیت Portrait در دوربین سلفی می‌توانید حالت تصاویر بوکه با دو دوربین در پشت دستگاه را شبیه‌سازی کنید. زمانی که در مورد تأثیر هوش مصنوعی در دوربین سلفی صحبت می‌کنیم، منظور این است که اگر شما بخواهید تصویری از خودتان با دوربین میت ۱۰ بگیرید، قسمت NPU در Kirin 970 شما را از تصویر پس‌زمینه تشخیص داده در نتیجه تصویر پشت شما را بدون این‌که لبه‌های تصویر شما خراب شود محو می‌کند.

با این قابلیت افراد خصوصا خانم‌ها می‌توانند تصویری بگیرند که به خوبی در وسط فوکوس شده است و لبه‌های کناری در مجاورت تصویر پس‌زمینه مات نخواهد شد. بدین شکل، موی سر به خوبی قابل‌تشخیص است و از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.

۳. هوش مصنوعی در شب؛ هنوز هم در بالاترین رده؟

لایکا به‌عنوان شریک تجاری هوآوی نقش بسیار مهمی در طراحی مهندسی دوربین دوگانه دو دستگاه مذکور داشته است. دیافراگم دوربین اصلی برای هر دو لنز 1.6 این به این معنی است که می‌تواند نور بیشتری را جذب کند، در نتیجه می‌تواند تصاویر روشن‌تری را حتی در شب ثبت کند. این دیافراگم بدون در نظر گرفتن هوش مصنوعی و بهینه‌سازی تصاویر برای تصویربرداری در شب بسیار مناسب بوده است؛ اما در نظر داشته باشید که دستگاه‌های هوآوی با داشتن دو قابلیت فوق یعنی هوش مصنوعی و بهبودهای نرم‌افزاری می‌تواند تجربه‌ی به‌ مراتب بهتری را برای شما ایجاد کند.

۴. هوش مصنوعی مترجم

اپلیکشین Microsoft Translator به‌صورت پیش‌فرض بر روی میت ۱۰ نصب‌شده است که می‌تواند به لطف هوش مصنوعی ۳۰۰ درصد عملکرد بهتری را نسبت به حالتی که AI وجود ندارد، تجربه کرد. این اپلیکیشن توانایی ترجمه میان ۵۰ زبان زنده دنیا را دارد.

با پشتیبانی از هوش مصنوعی، میت ۱۰ می‌تواند چندین پاراگراف را عرض چند ثانیه ترجمه کند. فقط کافی است گوشی خود را به روی متن‌ها بگیرید تا تشخیص متن انجام شود!

۵. مدیریت باتری

بحث هوش مصنوعی به حدی برای هوآوی حائز اهمیت است که این فرآیند را برای مدیریت باتری هم در نظر گرفته است. همان‌طوری که در جریان هستید میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو دارای باتری به ظرفیت ۴ هزار میلی‌ آمپر ساعت هستند که از فناوری 22.5W شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. هوش مصنوعی با یادگیری از کاربر، عملکرد دستگاه را به چهار دسته‌بندی، تقسیم می‌کند. بازی، تجاری، سفر و تصویربرداری. در زیر هر گروه ۱۴ عنوان مختلف برای پیاده‌سازی سناریوهای متفاوت در نظر گرفته‌شده است. بعداز این که عملکرد کاربر و علایق به صورت کامل شناسایی شد، دسته‌بندی و مرتب‌سازی انجام می‌شود. بدین‌ صورت اسمارت فون می‌تواند بهترین مسیر مصرف باتری و تمرکز بر روی اپلیکیشن‌های خاص را انتخاب و تجربه‌ی کاربر را بهینه کند. این مورد تأثیر شگرفی بر روی مصرف باتری خواهد داشت.

هوآوی میت ۱۰ نشان داده است که چگونه می‌توان قلمرو استفاده از اسمارت فون را از حالت اینترنت موبایلی به حوزه‌ی هوش مصنوعی وارد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مات

کانون بازاریابی و ارتباطات مات، به عنوان یک سازمان یادگیرنده تلاش می کند بر مبنای دانش و تجارب کارکنان، به تمامی مشتریان خود خدمات خلاقانه و سودمندی را ارایه دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]