اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961009273866226

اختصاصی نسیم اقتصاد:

حضور بخش خصوصی در شورای پول و اعتبار الزامی است

کد: 13961009273866226

https://goo.gl/7xk7tc

، تهران , (اخبار رسمی): نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه حضور بخش خصوصی در شورای پول و اعتبار الزامی است، گفت: برای بهبود شرایط بانکداری در کشور باید از توان بخش خصوصی که در بطن جامعه است استفاده کنیم.

حضور بخش خصوصی در شورای پول و اعتبار الزامی است
حضور بخش خصوصی در شورای پول و اعتبار الزامی است

سیدناصر موسوی لارگانی، با تاکید بر ضرورت حضور بخش خصوصی در ترکیب شورای پول و اعتبار، به نسیم اقتصاد گفت: در هر جایی که بخش خصوصی وجود داشته باشد چه با رای چه بدون رای باعث ارتقا آن حوزه‌ی کاری خواهد شد.

عضو هیات رئیسه‌ی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بخش خصوصی با داشتن اطلاعاتی کافی و اشراف بر مشکلاتی موجود می‌تواند در تصمیم گیری‌ها کمک حال شورای پول و اعتبار باشد، افزود: به طور مثال وقتی بحث کاهش نرخ سود تسهیلات یا سپرده‌ها مطرح می‌شود. حضور بخش خصوصی در شورای پول و اعتبار ضروری است؛ زیرا اطلاعات این بخش به روزتر از نماینده یا سایر اعضای شورای پول و اعتبار است.

موسوی لارگانی با بیان اینکه حذف بخش خصوصی از شورای پول و اعتبار هزینه‌های بسیاری را به دنبال دارد، تصریح کرد: برای بهبود شرایط بانکداری در کشور باید از توان بخش خصوصی که در بطن جامعه است استفاده کنیم.

وی با اشاره به خالی بودن کرسی بخش خصوصی در کمیسیون تلفیق در دوره‌های گذشته، گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه با پیگیری‌های بسیار حضور این بخش تصویب شد و در حال حاضر اظهارنظرهایی این بخش مانع تصویب برخی از مواد و تبصره‌های زائد می‌شود.

موسوی لارگانی تاکید کرد: حضور بخش خصوصی در شورای پول و اعتبار لازم و ضروری بوده و حذف آن باعث صدمات و لطمه‌های غیر قابل جبرانی خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه