اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961023276016226

اختصاصی نسیم اقتصاد؛

سهم بیمه البرز از آتش سوزی نفتکش ایرانی چقدر است؟

کد: 13961023276016226

https://goo.gl/1LTKVL

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل بیمه البرز در حالی در خصوص خسارت بیمه نامه شناور حمل نفت شرکت ملی نفتکش شفاف سازی کرد که بین رقم اعلامی این شرکت بیمه‌ای بابت خسارت‌های این حادثه با ارقام اعلامی از سوی بیمه مرکزی تفاوت فاحش وجود دارد.

سهم بیمه البرز از آتش سوزی نفتکش ایرانی
سهم بیمه البرز از آتش سوزی نفتکش ایرانی چقدر است؟

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد؛ رسول تاجدار با ارسال نامه‌ای خطاب به رییس اداره‌ی نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص اثرات مالی ناشی از خسارت بیمه‌ی نامه شناور حمل نفت شرکت ملی نفتکش که بر اثر برخورد با شناور یک کشتی فله‌بر چینی در دریای شرق چین، آتش گرفت، اعلام کرد: با توجه به سهم ۲۰ درصدی این شرکت در پوشش بیمه‌ی بدنه و ماشین آلات شناور حمل نفت شرکت ملی نفتکش، با فرض از بین رفتن کل مورد بیمه حداکثر سهم خسارت شرکت بیمه البرز با توجه به پوشش‌های اتکایی اختیاری و اجباری اخذ شده به مبلغ ۴۰۰ هزار دلار خواهد بود.

وی افزود: لذا آثار سود وزیانی حادثه مذکور در صورت داشتن خسارت کلی مورد بیمه، حداکثر مبلغ 400 هزار دلار خواهد بود که اثر قابل توجهی نخواهد بود.

به گزارش نسیم اقتصاد، مدیر عامل بیمه‌ی البرز در حالی آثار مالی ناشی از این خسارت را 400 هزار دلار برآورد کرده که در مقابل رییس بیمه‌ی مرکزی جمهوری اسلامی‌ ایران ارقام متفاوتی را بابت ارزیابی خسارت‌های احتمالی اعلام کرده است. به طوری که بنا بر گفته رییس کل بیمه مرکزی به نظر می‌رسد سهم بیمه البرز بابت پوشش بیمه خسارت‌های احتمالی این حادثه بیش از رقم اعلامی‌ مدیر عامل این شرکت بیمه‌ای باشد.

در بررسی بیشتر این موضوع می‌توان به گفته‌های اخیر رییس کل بیمه‌ی مرکزی بابت پوشش بیمه‌ای این حادثه اشاره کرد؛ به طوری که، عبدالناصر همتی در مورد پوشش بیمه‌ی نفتکش حادثه‌ دیده‌ی ایران در آب‌های چین گفت: این نفتکش تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران و به ارزش ۳۲ میلیون دلار بوده است.

به گفته همتی ۳۰ درصد بیمه‌نامه توسط شرکت‌های بیمه داخلی پوشش داده شده است که ۲۰ درصد از سوی بیمه البرز و ۱۰ درصد از سوی بیمه ملت است. از این ۳۰ درصد نیز ۵۰ درصد بیمه‌نامه‌های فوق نزد بیمه مرکزی پوشش بیمه اتکایی داشته است.

وی در بیان خسارت‌های احتمالی عنوان کرد: در صورتی‌ که این نفتکش خسارت کامل ببیند و به‌ عبارتی Total lost باشد، پرداخت حدود ۱۰ میلیون دلار از خسارت بر عهده شرکت‌های بیمه ایرانی خواهد بود که از این رقم حدود ۵ میلیون دلار سهم دو شرکت بیمه البرز و ملت و حدود ۵ میلیون دلار سهم بیمه مرکزی خواهد بود.

بر این اساس، با توجه به سهم 20 درصدی بیمه‌ی البرز از بیمه نامه‌ی این نفتکش، پرداخت بیش از سه میلیون و 333 هزار دلار از کل خسارت این حادثه برعهده این شرکت بیمه گذار بورسی خواهد بود که با احتساب 50 درصد پوشش بیمه اتکایی آن، بیمه البرز باید رقمی‌ نزدیک به یک میلیون و 667 هزار دلار بابت خسارت این حادثه پرداخت کند. این مبلغ تفاوت قابل ملاحظه‌ای با میزان اعلامی‌ مدیر عامل این شرکت دارد.

بر این اساس، لازم است مسئولین سازمان بورس نسبت به بررسی صحت اطلاعات منتشر شده توسط این شرکت بیمه‌ای نظارت بیشتری اعمال کنند تا سهامداران و سرمایه گذاران برمبنای این اطلاعات منتشره برای تصمیم گیری دچار اشتباه نشوند. هر چند با توجه به شرایط موجود و خاموش نشدن آتش این نفتکش تا روز جاری، به نظر می‌رسد برای مشخص شدن میزان دقیق خسارت‌های وارده باید همچنان منتظر ماند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]