اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961027276897691

مدیریت مالی یک کسب و کار نوپا

15 نکته مهم برای مدیریت مالی یک کسب و کار نوپا

کد: 13961027276897691

https://goo.gl/5NA7eR

، (اخبار رسمی): اگر شما، از آن دسته مدیران جوانی هستید که رویای تاسیس یک شرکت نوپا را در سر می‌پرورانید، این مطلب را حتماً بخوانید. احتمالاً در ماه‌ها و سال‌های اولیه شروع کار، بیش از هر موضوع دیگری با چالش‌های مربوط به مدیریت مالی مواجه خواهید شد. بنابراین مطالعه 15 نکته مدیریت مالی، خالی از لطف نیست.

15 نکته مهم برای مدیریت مالی یک کسب و کار نوپا
15 نکته مهم برای مدیریت مالی یک کسب و کار نوپا
15 نکته مهم برای مدیریت مالی یک کسب و کار نوپا
امورمالی‌تان را پیش‌بینی کنید
15 نکته مهم برای مدیریت مالی یک کسب و کار نوپا
مراقب توسعه کسب‌وکارتان باشید

به مالکیت کسب‌وکار خود مغرور نشوید! حتی اگر از پس هزینه‌های آن به راحتی برمی‌آیید. آنچه اکنون پس‌انداز می‌کنید در ماه‌های سخت، به کارتان خواهد آمد

آگاهی کامل از حساب دخل و خرج جیبتان یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان وضعیت جریان پول نقد کسب‌وکارتان است. مدیریت امور مالی‌ به معنای آن است که می‌توانید از بدهی پیش‌بینی‌ نشده پیشگیری و پول لازم برای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارتان را تامین کنید و تجارت‌تان را گسترش دهید.

حال به نظر شما برای مدیریت بهتر حساب یک کسب‌وکار نوپا چه باید کرد؟

ما به شما راه‌ حل‌‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

۱. از کارشناسان حسابداری و نرم افزارهای تخصصی استفاده کنید

برای این کار می‌توانید یک حسابدار ماهر استخدام کنید و از یک نرم‌ افزار حسابداری ساده و در عین حال کارآمد و مطمئن استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا حساب دقیق درآمد و هزینه‌هایتان را داشته باشید.

۲. هزینه‌هایتان را بازبینی کنید

حواستان به همه‌ی هزینه‌های کسب‌وکار جدیدتان باید باشد. این هزینه‌ها می‌تواند سریعاً افزایش یابد، اما با بازبینی آنها درک خواهید کرد که بهتر است پول‌تان را در کجا هزینه کنید.

۳. امورمالی‌تان را پیش‌بینی کنید

پیش بینی آینده مالی، کاری بس پیچیده و دشوار است. برای کاهش میزان ریسک برنامه اصلی کسب‌وکارتان، باید بتوانید آینده‌ی مالی را پیش‌بینی و برای رفع موانع احتمالی آتی تلاش کنید. این کار نیاز به یک برنامه ریزی منسجم و دقیق دارد. نرم افزارهای حسابداری یکپارچه و قابل اعتماد، بهترین ابزار برای ارائه‌ی گزارشات مدیریتی متناسب با نوع فعالیت کسب‌وکار شما است.

۴. وقت‌تان را صرف کارهای زمانبر مانند صدور فاکتور نکنید

  • فاکتورها را بلافاصله پس از فروش کالا و خدمات صادر کنید.
  • شرایط پرداخت را هفت روزه تعیین کنید تا از فراموش یا مفقود شدن پرداخت‌ها پیشگیری کنید.
  • همیشه فاکتورهای ارسال‌شده را پیگیری کنید. این کار را می‌توانید به راحتی از طریق بکارگیری سیستم ارسال پیام متصل به نرم افزار مالی ‌تان انجام دهید.
  • شماره‌ی فاکتورها را مرجع بدهید و این فاکتورها را همواره با پرداخت‌ها تطبیق بدهید.

حساب‌ کسب‌ و کار، حساب شخصی و حساب تفریحی‌تان را از هم جدا کنید.

۵. حساب‌ بانکی جداگانه‌ای برای کسب‌وکارتان داشته باشید

ترکیب‌ شدن پول کسب‌وکارتان با حساب شخصی‌تان باعث زیان‌های نامشخص و مشکلات مالیاتی فراوانی می‌شود. جدا کردن پول‌ کسب‌وکار، محاسبه سود را آسان‌تر کرده و به شما کمک می‌کند که حواستان به هزینه‌های سربار نیز باشد.

۶. مراقب بدهی‌های شخصی‌ به کسب‌وکارتان باشید

از مقدار دقیق بدهی به کسب‌وکارتان مطلع باشید. هنگامی که کسب‌وکارتان به سود دهی رسید،‌ به راحتی می‌توانید، پیش از پرداخت مالیاتِ بقیه سودتان، بدهی اعضای هیئت مدیره را بازپرداخت کنید.

۷. ابتدا پول خودتان را واریز کنید

البته این به معنای برداشتن همه سود به محض سودآوری نیست؛ با برداشتن ۱۰ درصد سود شروع کنید. با این روش می‌توانید به شکل مستمر مقداری پول، کنار بگذارید و سودآوری کسب‌وکارتان را آزمایش کنید. همچنین، با این کار مقداری پول نقد برای هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده کنار می‌گذارید.

برای مطالعه مطالب مدیریتی بیشتر، دانشنامه سپیدار را بخوانید

۸. صرفه‌جویی کنید

به مالکیت کسب‌وکار خود مغرور نشوید! حتی اگر از پس هزینه‌های آن به راحتی برمی‌آیید. حقوق‌تان را در پایین‌ترین حد ممکن نگاه دارید و خودتان را تنها از مزایای اجباری برخوردار کنید. آنچه اکنون پس‌انداز می‌کنید در ماه‌های سخت، به کارتان خواهد آمد.

۹. هزینه‌های مسافرتی را در حداقل میزان نگه دارید

هزینه‌های هتل‌ها و مسافرت‌ها را باید فقط برای جایی که شب می‌خوابید و مسیری که شما را از جلسه‌ای به جلسه دیگر می‌برد پرداخت کنید. برای هتل‌ها و مسافرت‌های لوکس پول خرج نکنید. این کار کارکنان شما را بد عادت می‌کند و می‌تواند هزینه‌های غیرضروری بزرگ با سود کم به کسب‌وکارتان تحمیل کند. سفرهای تجاری‌تان را طوری برنامه‌ریزی کنید که انگار قرار است شما هزینه‌های کارکنان را پرداخت کنید. در کسب‌وکار حواس‌تان به مسائل بزرگ‌تر باشد.

۱۰. اجازه ندهید هزینه‌های حقوقی از کنترل خارج شوند

دستمزد معقول به ازای هر ساعت خدمات پرداخت کنید و از پرداخت حقوق‌های بالا در کسب و کارهای نوپا به بهانه‌ی انگیزه دادن به کارکنان خودداری کنید. این هزینه را چگونه می‌توانید مدیریت کنید؟

  • هنگامی که از خدمات سایر شرکت‌ها استفاده می‌کنید، انتظارات‌تان از آن‌ها را روشن کنید. گزینه‌ی ارسال صورت‌ حسابی را انتخاب کنید که برای کسب‌وکار شما به‌صرفه‌تر باشد، مثلاً ساعتی یا برای هر پروژه. بپرسید آیا امکان دارد پرداخت را تا زمان تامین مالی پروژه به تاخیر انداخت یا خیر.

۱۱. مراقب توسعه کسب‌وکارتان باشید

توسعه باید یکنواخت و هوشمندانه باشد. صرف مقدار زیاد پول برای توسعه‌های سریع و ناگهانی می‌تواند خطرناک باشد.

۱۲. به جای خریدن تجهیزات، آن‌ها را اجاره کنید

اجاره کردن تجهیزات، به جای خریدن آن به شما کمک می‌کند از هزینه‌های نگهداری، خودداری و از پرداخت پول اضافی برای تجهیزاتی که تنها برای یک دوره خاص مورد نیاز است، جلوگیری کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود فضای اداری‌تان را نیز اجاره کنید، این کار جابجایی و توسعه کسب‌وکار را آسان‌تر می‌کند.

۱۳. برای گرفتن وام خیلی تعلل نکنید

اشتباهی که خیلی ساده ممکن است مرتکب شوید این است که تا زمانیکه کسب‌وکارتان دچار مشکل مالی نشده است، برای وام یا سایر اعتبارات درخواست ندهید.

در حقیقت شما بهتر است، در شرایطی که امور مالی‌تان هنوز در وضعیت خوبی به سر می‌رود، درخواست وام کنید. در این حالت از وام می‌توانید برای توسعه کسب‌وکار یا به عنوان یک خط اعتباری اضطراری برای نجات کسب‌وکارتان استفاده کنید.

۱۴. مطمئن شوید سرمایه کافی در اختیار دارید

کسب‌وکارهای کوچک معمولاً سرمایه کافی برای طی کردن مرحله استارتاپ ندارند. برای پیشگیری از این حالت، باید هزینه‌های سه ماه زندگی و کسب‌وکارتان را پیشاپیش پس‌انداز کنید. طوری برنامه‌ریزی کنید که قرار نیست از کسب‌وکار سودی به دست آورید.

۱۵. نابخردانه خرج نکنید

قبل از این‌که درآمد واقعی کسب کنید، برای کارت‌های شرکت، طراحی لوگوی شرکت، موارد بازاریابی، ماشین یا موجودی ولخرجی نکنید. این کارها ممکن است باعث انسداد جریان نقدینگی شود.

از همین امروز اقدام کنید، اگر همین 15 نکته مدیریتی را اجرایی کنید، مطمئن باشید فرآیندهای مدیریت حسابتان یکپارچه و منسجم خواهد شد.

 برای مطالعه مطالب کاربردی و به روز مدیریتی و حسابداری، دانشنامه سپیدار سیستم آسیا را حتماً بخوانید.

* گردآورنده: شرکت سپیدار سیستم آسیا

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سپیدار سیستم آسیا

شرکت سپیدار سیستم یکی از شرکت‌های عضو گروه همکاران سیستم است که در سال ۱۳۸۷، با هدف عرضه انحصاری نرم افزار حسابداری "سپیدار" ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط و نرم افزار حسابداری "دشت" ویژه فروشگاه‌ها توسط همکاران سیستم تاسیس شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]